Język rzeczy
W jaki sposób przedmioty nas uwodzą?
Czemu wymarzony komputer pod dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym,
tandetnym złomem?
Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami?
Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z
nich?
Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumpcji?
Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada Deyan Sudjic.
Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności (komputer
Apple, pistolet Walther PPK, krzesło Aeron), pokazuje, że dizajn to swoisty język,
który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli
lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami,
a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający,
błyskotliwy esej, który zmienia spojrzenie na wiele rzeczy.
Deyan Sudjic jest dyrektorem Design Museum w Londynie. Opublikował
wiele książek na temat architektury i dizajnu, m.in. The Edifice Complex: How the
Rich and Powerful Shape the World, 100 Mile City i Norman Foster: A Life
in Architecture. Współtworzył miesięcznik poświęcony architekturze
„Blueprint”, jako krytyk współpracował także z „The Observer”. W 2002 roku
był dyrektorem Biennale Architektury w Wenecji.
252 strony, Format: 12.5x21.0cm, oprawa miękka