ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOBRA STRATEGIA ZŁA STRATEGIA CZYM SIĘ RÓŻNIĄ I JAKIE TO MA ZNACZENIE


RUMELT R.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 76.40 Twoja cena  72,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dobra strategia zła strategia

Czym się różnią i jakie to ma znaczenie


Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.

Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek.

Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:

-    wysłanie człowieka na Księżyc,
-    prowadzenie wojny,
-    wypuszczenie na rynek nowego produktu,
-    reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową,
-    otwarcie szkoły społecznej,
-    zainicjowanie programu rządowego.

Bez względu na skalę przedsięwzięcia, dobrze opracowana strategia jest podstawą sukcesu.

Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od wykorzystania wpływów w celu skutecznej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.

Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest często rzeczą absolutnie nieoczekiwaną, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, powodują one, że co roku omija je wiele szans na rozwój i zwiększenie zysków.

Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Pokazuje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.

Dobra strategia – zła strategia wykorzystuje fascynujące przykłady z pola biznesu, organizacji non-profit i wojskowości, ożywiając w ten sposób oryginalne i pragmatyczne idee.


Autor przedstawia dobre i złe elementy strategii, począwszy od lokalnego targu, okręgu szkół publicznych LAUSD (Los Angeles Unified School District), filantropijnej organizacji Getty Trust, poprzez takie wielkie firmy jak Apple, General Motors, Wal-Mart, Nvidia, Silicon Graphics, Cisco Systems, PACCAR, Global, na wojnach w Iraku i w Afganistanie oraz kryzysie finansowym z lat 2007–2008 skończywszy.


RICHARD P. RUMELT to jedna z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem. „The Economist” przedstawił go jako jedną z dwudziestu pięciu żyjących osób o największym wkładzie w myśl zarządzania i praktykę korporacji. „McKinsey Quarterly” opisał go jako „stratega strategii” i „wielki umysł na polu strategii”. Całą swoją karierę poświęcił rozwijaniu wiedzy na temat strategii, inicjując systematyczne badania tego obszaru i dowodząc, iż najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a ponadprzeciętna wydajność nie jest kwestią znalezienia się w odpowiedniej branży, ale wynika z indywidualnej perfekcji przedsiębiorstwa. Richarda Rumelta uważa się za jednego z prekursorów spojrzenia na strategię opartego na zasobach – perspektywy, która zrywa z liberalną tradycją „siły rynku” i tłumaczy wydajność przez pryzmat unikalnych i wyspecjalizowanych zasobów.
Richard Rumelt uzyskał tytuł doktora w Harvard Business School, jest związany z UCLA Anderson School of Management i pracuje w roli konsultanta dla licznych organizacji o charakterze edukacyjnym i non-profit, niewielkich firm, np. Samuel Goldwyn Company, czy też takich gigantów jak Shell International.


Wprowadzenie. Przytłaczające problemy

Część I. Dobra i zła strategia

1. Dobrej strategii nikt się nie spodziewa
2. Odkrywanie potęgi
3. Zła strategia
4. Dlaczego złe strategie są tak powszechne
5. Jądro dobrej strategii

Część II. Źródła siły

6. Zastosowanie dźwigni
7. Najbliższe cele
8. Systemy połączeń łańcuchowych
9. Zamysł
10. Koncentracja
11. Wzrost
12. Wykorzystywanie przewagi
13. Wykorzystywanie zmian
14. Inercja i entropia
15. Podsumowanie

Część III. Sposób myślenia stratega

16. Sztuka tworzenia strategii
17. Siła umysłu
18. Trzeźwość umysłu

Podziękowania


352 strony, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022