|
EKSPLIKATYWNE UJĘCIE PROCESU RESOCJALIZACJI HORYZONTY PEDAGOGICZNE
ŁUCZAK E. PRZYBYLIŃSKI SŁ. ŻEROMSKA-CHARLIŃSKA J. wydawnictwo: UWM OLSZTYN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 39.50 Twoja cena 37,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji
Horyzonty pedagogiczne
Współczesność generuje wiele problemów tworzących
kontekst działań dla specjalistów z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. Zamierzeniem
autorów, prezentujących swoje przemyślenia w tym zakresie na łamach tej publikacji,
stało się wielopłaszczyznowe podejście do owych problemów w celu ich bardziej
efektywnego kognitywnie opisania i wyjaśnienia.
W procesie resocjalizacji szczególnie istotne jest
naśladowanie mechanizmów socjalizacji pierwotnej, której celem jest przemiana
człowieka: wymazanie z jego świadomości dotychczasowych treści i wprowadzenie nowych,
całkowite przekształcenie jego dotychczasowego obrazu świata oraz samego siebie,
przebudowa osobowości i zmiana tożsamości.
Praca została podzielona na dwie części. W pierwszej Eksplikacje
resocjalizacyjne w przestrzeni zamkniętej autorzy podjęli problematykę
działalności w zakresie resocjalizacji instytucjonalnej. W części drugiej Eksplikacje
resocjalizacyjne w przestrzeni otwartej autorzy pokusili się o refleksje nad
uwarunkowaniami, przejawami, możliwościami prewencji socjalizacyjnej, wychowawczej wobec
dzieci i młodzieży.
Recenzent pracy, prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz,
podkreślił szeroki ogląd problematyki oraz nienaganną metodologię badawczą. Podjęte
rozważania powinny zainteresować duże grono specjalistów w tym zakresie, pracowników
systemu opiekuńczego, wychowawczego i resocjalizacyjnego.
232 stron, B6, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|