|
KULTURA I ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNO-ZAWODOWEGO
DZIAMSKI S. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2005, wydanie I cena netto: 55.80 Twoja cena 53,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kultura i etyka życia społeczno-zawodowego
Książka wpisuje się w awangardowy obecnie nurt etyki stosowanej (etyki praktyk
społecznych).
Wątki przewodnie to: wzajemne relacje między deontologią, arctaizmem i
supererogacją jako modelami etyki stosowanej w kontekście ich społecznej
funkcjonalności, moralne komponenty profesjonalizmu, intrakategorialne zależności
między odpowiedzialnością indywidualną, zbiorową i instytucjonalną, zagadnienia form
sprawiedliwości/niesprawiedliwości społecznej oraz problemy i paradoksy komunikacji
interpersonalnej - pojętej jako społeczny fakt normatywny.
Uwagi wstępne
Rozdział I. Charakter i struktura etyki zawodowej
1.Kulturowe i zawodowe osobliwości życia społecznego
2.Podstawowe pojęcia etyki
3.Spory o sens etyki zawodowej
4.Struktura kodeksów etyki zawodowej
Rozdział II. Zasady etyczne instytucjonalnej i biurokratycznej organizacji
społeczeństwa
1.Jednostka i społeczeństwo
2.Instytucjonalizacja lądu społecznego
3.Waloryzacja moralna działań instytucjonalnych
4.Moralne problemy instytucji biurokratyczno-administracyjnej
5.Podstawowe zasady etyki współzależności
Rozdział III. Etyka biznesu
1.Przedsiębiorczość i tradycyjny zakres jej waloryzacji moralnej
2.Sformułowanie problemu "etyki biznesu"
3.Specyfika działań przedsiębiorczych
4.Odpowiedzialność moralna przedsiębiorczości
5.Moralne aspekty zarządzania (ról menedżerskich)
6.Zasady etyczne współpracy z tzw. otoczeniem przedsiębiorstwa
Rozdział IV. Etyka polityki
1.Działania społeczne i polityczne
2.Miejsce wartości i norm moralnych w polityce
3.Etyczna waloryzacja ładu prawnopolitycznego
4.Wolność, równość i sprawiedliwość społeczna
5.Ład społeczno-gospodarczy
6.Dylematy moralne władzy, obywateli i polityków
Rozdział V. Etyka środków przekazu
1.Podstawowe funkcje masowych środków przekazu i ich rozwój
2.Standardy funkcjonowania masowych środków przekazu
3.Dziennikarze i redaktorzy
4.Dziennikarstwo śledcze
5.Cnoty dziennikarskie
6.Kodeksy etyki dziennikarskiej
Literatura
Culture and Ethics of Social-Occupational Activity (summary)
212 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|