Obraza na obrazy
Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących
Autorowi udało się w istotny dla pozycji naukowych precyzyjny i fachowy język
socjologii z postulatem zrozumiałości i atrakcyjności wywodu. Będzie to pozycja
niewątpliwie atrakcyjna zarówno dla socjologa jak i dla szerszego kręgu odbiorców
związanych zawodowo z problematyką współczesnej ikonografii kulturoznawców artystów
specjalistów od public relations studentów wszystkich kierunków nauk humanistycznych.
Myślę że ma ona szansę wydostać się również poza krąg czytelników zawodowo
związanych z prezentowaną problematyką i zainteresować każdego kto jest ciekawy zmian
społecznych dokonujących się na naszych oczach. Dużą korzyść przynieść może
czytelnikowi rozbudowana i starannie dobrana bibliografia dotycząca zarówno źródeł
książkowych jak i - co w tym wypadku wydaje się szczególnie potrzebne - źródeł
internetowych.
Z recenzji wydawniczej prof. Piotra Wołyńskiego
Słowo wstępne
CZĘŚĆ PIERWSZA
Jak obrazy dominujące utrzymują status obrazów dominujących?
I. Uwagi wstępne
II. Przykład 1. Zobowiązujące instrukcje obsługi
III. Przykład 2. Pisma dla amatorów obrazów
IV. Przykład 3. Konkursy dla fotoamatorów
V. Przykład 4. Portale poradnikowe dla fotoamatorów
VI. Odpowiedzi na podpowiedzi
CZĘŚĆ DRUGA
Obrazy nieprawomocne, obrazy protesty, antyobrazy
I. Uwagi wstępne
II. Obrazy - obyczajowe wykroczenia
III. Fotografie w cieniu zakazów fotografowania
O. Obrazy - intruzi w przestrzeni publicznej:
P. Graffiti
Q. Wlepki
C. Dygresja - jak graffiti i wlepki reformatują społeczne doświadczenie przestrzeni
miejskiej?
D. Subvertising
V. Prowokacyjne obrazy do noszenia
W. T -shirty
X. Tatuaże
Y. Skaryfikacje
D. Silikonowe identyfikatory
VI. Ikonosfera typu kand made
VII. Okna na świat
VIII. Standaryzowanie ikono sfery
IX. Obrazy nie są najważniejsze
CZĘŚĆ TRZECIA
Socjologiczne odczytywanie strategii oporu wobec obrazów dominujących
I. Uwagi wstępne
II. Problematyczna dominacja, problematyczny opór
III. Formaty refleksyjności
IV. Postmaterializm odświętny
V. Konsumenci postmaterializmu
VI. Iluzja przekształcaillej tożsamości
VII. Deficyt niecodzienności
VIII. Zdeprecjonowana przestrzeń publiczna
IX. Obrazy nierówności
X. Rynek widzialności
XI. Autonomizująca bezideowość, autonomizujący zdrowy rozsądek
Zakończenie
Bibliografia
Offence to images. Strategies of social resistance against dóminant pictures (Summary)
292 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka