ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBRAZA NA OBRAZY


DROZDOWSKI R. - STRATEGIE SPOŁECZNEGO OPORU WOBEC OBRAZÓW DOMINUJĄCYCH

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 55.80 Twoja cena  53,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obraza na obrazy

Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących


Autorowi udało się w istotny dla pozycji naukowych precyzyjny i fachowy język socjologii z postulatem zrozumiałości i atrakcyjności wywodu. Będzie to pozycja niewątpliwie atrakcyjna zarówno dla socjologa jak i dla szerszego kręgu odbiorców związanych zawodowo z problematyką współczesnej ikonografii kulturoznawców artystów specjalistów od public relations studentów wszystkich kierunków nauk humanistycznych. Myślę że ma ona szansę wydostać się również poza krąg czytelników zawodowo związanych z prezentowaną problematyką i zainteresować każdego kto jest ciekawy zmian społecznych dokonujących się na naszych oczach. Dużą korzyść przynieść może czytelnikowi rozbudowana i starannie dobrana bibliografia dotycząca zarówno źródeł książkowych jak i - co w tym wypadku wydaje się szczególnie potrzebne - źródeł internetowych.

Z recenzji wydawniczej prof. Piotra Wołyńskiego


Słowo wstępne

CZĘŚĆ PIERWSZA
Jak obrazy dominujące utrzymują status obrazów dominujących?
I. Uwagi wstępne
II. Przykład 1. Zobowiązujące instrukcje obsługi
III. Przykład 2. Pisma dla amatorów obrazów
IV. Przykład 3. Konkursy dla fotoamatorów
V. Przykład 4. Portale poradnikowe dla fotoamatorów
VI. Odpowiedzi na podpowiedzi

CZĘŚĆ DRUGA
Obrazy nieprawomocne, obrazy protesty, antyobrazy
I. Uwagi wstępne
II. Obrazy - obyczajowe wykroczenia
III. Fotografie w cieniu zakazów fotografowania
O. Obrazy - intruzi w przestrzeni publicznej:
P. Graffiti
Q. Wlepki
C. Dygresja - jak graffiti i wlepki reformatują społeczne doświadczenie przestrzeni miejskiej?
D. Subvertising
V. Prowokacyjne obrazy do noszenia
W. T -shirty
X. Tatuaże
Y. Skaryfikacje
D. Silikonowe identyfikatory
VI. Ikonosfera typu kand made
VII. Okna na świat
VIII. Standaryzowanie ikono sfery
IX. Obrazy nie są najważniejsze

CZĘŚĆ TRZECIA
Socjologiczne odczytywanie strategii oporu wobec obrazów dominujących
I. Uwagi wstępne
II. Problematyczna dominacja, problematyczny opór
III. Formaty refleksyjności
IV. Postmaterializm odświętny
V. Konsumenci postmaterializmu
VI. Iluzja przekształcaillej tożsamości
VII. Deficyt niecodzienności
VIII. Zdeprecjonowana przestrzeń publiczna
IX. Obrazy nierówności
X. Rynek widzialności
XI. Autonomizująca bezideowość, autonomizujący zdrowy rozsądek

Zakończenie
Bibliografia
Offence to images. Strategies of social resistance against dóminant pictures (Summary)


292 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022