|
PROKSEMIKA CYFROWEJ SZKOŁY
MIKULSKI K. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 34.50 Twoja cena 32,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Proksemika cyfrowej szkoły
Dziedziną przedstawioną w tej pracy jest postrzeganie różnorodności
proksemicznych relacji (więzi społecznych) generujących zebranie i porównywanie
występowania przestrzennych stereotypów podczas stosowania technologii informacyjnej w
przestrzeni szkolnej klasopracowni oraz ich wpływu na działania grupowe w aktywnej
interakcji podczas realizacji podstawowego zadania, jakim jest dążenie do
wszechstronnego (wielokierunkowego) rozwoju ucznia jako nadrzędnego celu pracy
edukacyjnej.
Fragment Wprowadzenia
Wprowadzenie
Rozdział I
Wybór doskonalenia kompetencji w świetle badań potrzeb edukacyjnych nauczycieli
1.1. Uzasadnienie kształcenia kadr nauczycielskich
1.2. Jakie kwalifikacje i kompetencje nauczyciele wskazali do realizacji na kursach
doskonalących?
Rozdział II
Proksemika w kontekście technologii informacyjnej w szkole
2.1. Jakie są założenia proksemiki?
2.2. Rodzaje przestrzeni, jej wieloznaczność i opis
2.3. Jak można przedstawić zanurzenie przestrzeni?
2.4. Klasyfikacje przestrzeni stosowane w proksemice
2.5. Podział układów przestrzennych ze względu na wzajemne usytuowanie osób
2.6. Pojęcie i scharakteryzowanie dystansu
2.7. Pozycja ciała w przestrzeni może być wyrazem postaw interpersonalnych
2.8. Ujęcie relacji interpersonalnych z uwzględnieniem miary dystansu
2.9. Uwagi o glokalnej edukacji
Rozdział III
Podstawy metodologiczne badania
3.1. Przedmiot i cel badania
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Zmienne i wskaźniki
3.4. Stosowane metody, techniki i narzędzia badawcze
3.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV
Wyniki badania - na podstawie danych z kwestionariuszy nauczycieli
4.1. Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w badaniu
4.2. Jaki sprzęt komputerowy ma nauczyciel do swojej dyspozycji w pracy oraz w domu?
4.3. Wykorzystanie dostępnego sprzętu multimedialnego przez nauczyciela
4.4. Komputer stosowany podczas zajęć edukacyjnych a praca nauczyciela z uczniem
4.5. Wzajemne relacje a wyniki kształcenia w kontekście odległości między podmiotami
- nauczycielem a uczniem
4.6. Dystans między nauczycielem a uczniem podczas zajęć z klasą, grupą oraz
indywidualnie
4.7. Wpływ odległości na wzajemną relację między nauczycielem a uczniem w trakcie
stosowania ICT podczas zajęć lekcyjnych
4.8. Style działania i komunikacji dydaktycznej nauczycieli
4.9. Kompetencje nauczycielskie podczas realizacji zagadnień edukacyjnych z zastosowaniem
technologii informacyjno-komunikacyjnej
4.10. Poziom komunikacji w działaniach nauczycieli widziany oczami respondentów
4.11. Czy zajmowana strefa ma wpływ na wyniki kształcenia?
4.12. Podsumowanie
Uzupełnienie
W drodze do cyfryzacji szkoły
5.1. Od informatyzacji się zaczęło
5.2. Ogólna charakterystyka poszczególnych projektów w okresie 1998-2010 w
województwie kujawsko-pomorskim
5.3. Określenie oraz istota cyfryzacji szkoły
5.4. Kilka danych o cyfrowej szkole w województwie kujawsko-pomorskim
5.5. Kilka refleksji końcowych
5.6. Kilka uwag o Sprawozdaniu z realizacji rządowego programu "Cyfrowa
szkoła"
Bibliografia
134 strony, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|