Marketing polityczny
w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu
Opracowanie zbiorowe, zredagowane przez toruńskiego politologa M. Jezińskiego
spełnia zaznaczone wyżej wymogi. Na podkreślenie zasługuje fakt, że zespół autorski
(z redaktorem naczelnym włącznie) to grono młodych politologów z całego kraju,
mających na swym koncie spory dorobek w dziedzinie badań nad marketingiem politycznym.
Można śmiało powiedzieć, że jest to czołówka badaczy powyższej problematyki.
Recenzowana książka jest też „żywym” dowodem aktywności powołanego w 2003 r.
Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego, do którego większość autorów należy
oraz integracji środowiska podejmującego problematykę marketingu, tak od strony
teoretycznej, jak i w postaci badań empirycznych.
Efektem pracy kilkunastoosobowego zespołu jest książka o dużym ładunku
teoretycznym, podejmująca mniej dotąd penetrowane w polskiej literaturze obszary,
zawierająca sporo trafnych obserwacji o wykorzystaniu technik marketingowych w wyborach
parlamentarnych, prezydenckich i samorządowych, dobrze skonstruowana i napisana oraz
zachęcająca do dalszej dyskusji. […]
Fragment recencji prof. dr hab. Andrzeja Antoszewskiego
Od redaktora
Marek Jeziński: Marketing w politycznym zwierciadle
Dariusz Skrzypiński: Planowanie strategii komunikacyjnej partii politycznej.
Analiza marketingowa
Mariusz Kolczyński: Marketing polityczny w kampaniach wyborczych
Marzena Cichosz: Wizerunek lidera politycznego
Agnieszka Kasińska-Metryka: Reklama polityczna
Wojciech Cwalina: Polityczna reklama negatywna
Konstanty Dombrowicz, jr.: Czarny Public Relations - brutalna kampania czy
profesjonalizacja rynku wyborczego?
Tomasz Brzeziński i Bartłomiej Michalak: Kolor i symbol jako wizualne środki
emocjonalnego oddziaływania w polityce
Marcin Lisiecki: Miejsce retoryki we współczesnej polityce
Katarzyna Giereło: Telewizja jako istotny czynnik kształtujący role aktorów
politycznych oraz widzów
Jacek Sroka: Podmioty lobbingu w Unii Europejskiej na przykładzie UNICE
Tomasz Chmielewski i Krzysztof Malinowski: Door-to-door jako instrument
aktywizacji wyborców
Magdalena Nowak-Paralusz: Kobiety w polityce
Maciej Kanabaj: Sojusz Lewicy Demokratycznej w kampanii wyborczej, przed wyborami
parlamentarnymi 2001 roku
Katarzyna Kasowska-Pedrycz: Platforma Obywatelska - nowa jakość w polityce?
Oskar Lewandowski: Kampania wyborcza komitetu wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
w wyborach w 2001 roku
Piotr Sula: Ewolucja wizerunku Polskiego Stronnictwa Ludowego
Agnieszka Kwiatek: Andrzej Lepper - polityk z przypadku czy profesjonalista?
Rafał Miernik: Liga Polskich Rodzin - prawica polskiej sceny politycznej
Bibliografia
Aneks
482 stron, Format: 15.0x20.5cm, oprawa miękka