ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 95.10 90,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UNIWERSYTET SPOŁECZEŃSTWO EDUKACJA


MUZIA K. PIECHOROWSKA E. TYRANOWSKA B.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 95.10 Twoja cena  90,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uniwersytet-Społeczeństwo-Edukacja

Materiały konferencji naukowej z okazji X-lecia Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Poznań 13-14 października 2003 roku


Publikacja niniejsza stanowi plon konferencji naukowej zorganizowanej w dniach 13-14 października 2003 roku z okazji 10-lecia Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Wydawało nam się, że właśnie nurtujące środowiska akademickie pytania o kształt dzisiejszego i wizje przyszłego kształcenia uniwersyteckiego (w tym i kondycję uniwersyteckiej pedagogiki i kształcenia uniwersyteckiego w jej zakresie), o kształt i wizję naszego społeczeństwa, a także o kształt i poziom funkcjonowania w nim oświaty są wystarczającym powodem do tego, aby podjąć nad nimi debatę przy takiej właśnie okazji.


I. KSZTAŁCENIE UNIWERSYTECKIE W KONTEKŚCIE TRADYCJI I PRZEMIAN

WIESŁAW AMBROZIK Pedagogika poznańska - dokonania i perspektywy rozwoju

ZBIGNIEW KWIECIŃSKI Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznych

TADEUSZ LEWOWICKI Kształcenie uniwersyteckie - siła tradycji, presja współczesności, pytania o przyszłość, przesłania

JERZY BRZEZIŃSKI O osobliwościach uniwersyteckiego kształcenia

KAZIMIERZ DENEK Tendencje przemian uniwersytetu

MIROSŁAW SZYMAŃSKI Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner studentów

STANISŁAW PAŁKA Uniwersytecki wymiar uprawiania pedagogiki

II. OBLICZA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI

HELIODOR MUSZYŃSKI Teoria w pedagogice

BOGUSŁAW ŚLIWERSKI Granice wychowania

ALEKSANDER NALASKOWSKI Pedagogika naukowa wobec pedagogicznej chałtury. Studium merytorycznej zapuści

JANUSZ GNITECKI Przemiany metodologii i teorii pedagogicznej w okresie ponowoczesnej moderny

Ks. JERZY BAGROWICZ Pedagogika chrześcijańska - próba określenia jej podstaw

TADEUSZ FRĄCKOWIAK Pedagogiki społeczne czasu neoliberalnych skrajności

STANISŁAW KAWULA Społeczeństwo ryzyka - perspektywa pedagogiki społecznej

JERZY MODRZEWSKI Idea lokalności. U podstaw pedagogicznych projekcji wychowawczego funkcjonowania środowisk terytorialnych

WACŁAW STRYKOWSKI Pedagogika i edukacja medialna - kierunki rozwoju

ALEKSANDER ZANDECKI Wykształcenie - czynnikiem kreującym jakość życia

PIOTR STĘPNIAK Perspektywy rozwoju penitencjarystyki jako dyscypliny naukowej

LECHOSŁAW GAPIK Oblicza psychoterapii

EWA MUSZYŃSKA Warunki życia i rozwoju współczesnych dzieci i młodzieży. Z badań Zakładu Podstaw Wychowania i Opieki

WŁADYSŁAW DYKCIK Więź teorii z praktyką czynnikiem aktywnego rozwoju poznańskiej pedagogiki specjalnej

STANISŁAW DYLAK, KRZYSZTOF WAWRZYNIAK Współczesne tendencje w badaniach dotyczących nauczyciela

WIESŁAW JAMROŻEK Z dziejów poznańskiej histońi wychowania

III. SPOŁECZEŃSTWO, REFORMA I PRAKTYKA EDUKACYJNA

ZBYSZKO MELOSIK Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teońi i praktyki

KAZIMIERZ PRZYSZCZYPKOWSKI Szanse i zagrożenia oświaty (samo)rządowej

STEFAN M. KWIATKOWSKI Lokalne i globalne uwarunkowania rozwoju systemu edukacji

EWA SOLARCZYK-AMBROZIK Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej - między wymogami rynku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi

ANDRZEJ RADZIEWICZ-WINNICKI Asynchronizacja rozwoju, ubóstwo i marginalizacja. Wykluczanie społeczne w bilan sie polskiej transformacji 

HENRYKA KWIATKOWSKA Edukacja u progu radykalnej zmiany

MARIA DUDZIKOWA Trzeba na nowo przemyśleć reformę

EUGENIA POTULICKA Dylematy reform oświatowych

EUGENIUSZ PIOTROWSKI Doskonalenie edukacji szkolnej

HALINA SOWIŃSKA Próg szkolny w świetle współczesnej psychologii rozwoju

JÓZEF SZKRZYPCZAK Podręcznik jako narzędzie samokształcenia. Kilka pytań i prób odpowiedzi

MARIA BURTOWY Czytanie jako obszar edukacji integralnej

ANDRZEJ TWARDOWSKI Nowa koncepcja integracyjnego nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie |

LUBOMIRA DOMKA| Ekologiczny styl życia warunkiem trwałego rozwoju


472 strony, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022