|
STEREOTYPY KOBIET W BADANIACH PSYCHOSEMANTYCZNYCH
MIKOŁAJCZAK-MATYJA N. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 38.50 Twoja cena 36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Stereotypy kobiet w badaniach psychosemantycznych
Porównawcze obrazy pojęciowych reprezentacji kategorii złożoncyh
Od kilkudziesięciu lat stereotypy stanowią przedmiot nieustającego zainteresowania
przedstawicieli wielu dziedzin nauki i źródło inspiracji intensywnych badań,
wzbogacających wiedzę psychologiczną, społeczną i kulturową. W ujęciu
psychosemantycznym, plasującym się na pograniczu perspektywy poznawczej i
językoznawczej, stereotyp traktowany jest jako rodzaj umysłowej reprezentacji kategorii,
z wyrazistym aspektem ewaluacyjno-afektywnym, wpływający, często w sposób
niekontrolowany, na różne procesy poznawcze, w tym na proces spostrzegania społecznego
i komunikacji interpersonalnej.
Książka prezentuje rekonstrukcję ponadindywidualnych reprezentacji złożonych
kategorii stereotypowych, powstających w wyniku połączenia płci jako czynnika
kategoryzacji oraz czynników typu naród, religia, zawód i dysfunkcja (np. inwalidka,
chrześcijanka, kobieta-polityk, Hiszpanka) oraz szczegółowe porównania stereotypów
różniących się jednym czynnikiem kategoryzacji (np. inwalidka a kobieta, inwalidka a
kobieta niewidoma, Hiszpanka a Hiszpan, chrześcijanka a muzułmanka).
Materiał do rekonstrukcji stanowiły dane z badań przeprowadzonych za pomocą baterii
technik werbalnych wśród w sumie ponad 1400 osób, przedstawicieli różnych
narodowości.
344 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|