|

ZABAWY Z KOMPUTEREM I FIZYKĄ SKOKI RZUTY I RAKIETY
WASILEWSKI J. - MODELE JEDNOPUNKTOWE wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 43.10 Twoja cena 40,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zabawy z komputerem i fizyką Skoki rzuty i rakiety
Modele jednopunktowe
Starałem się pokazać w tej książce na konkretnym przykładzie ogólny tok
postępowania w procesie modelowania komputerowego - od zjawiska do modelującego to
zjawisko programu, formułowanego tu równolegle w trzech obiektowych językach
programowania: Poscal (systemy Delphi i FPC/Lazarus), C++, Fortran 90/95.
Jest to więc także trochę niestandardowy podręcznik tych trzech języków,
systematyzujący i porównyjący ich poszczególne konstrukcje - od podstaw do elementów
programowania obiektowego.
Struktury językowe są tu omawiane w takiej kolejności, jaką narzuca tok
rozwiązywanego zagadnienia.
Wstęp: dla kogo ta książka
W.1. Konwencje nazewnicze i typograficzne
W.2. Ogólny układ książki -jak to czytać
I. Trochę prostej fizyki, proste programowanie
I.1. Położenie jako funkcja czasu
I.2. II zasada dynamiki Newtona
I.3. Co to jest równanie różniczkowe zwyczajne
I.4. Jak można to najprościej rozwiązać: metody Eulera i Verleta
I.5. Najprostszy test - rzut ukośny
I.6. Rakieta jako punkt o zmiennej masie: III zasada dynamiki Newtona
I.7. Ruch w powietrzu: najprostsze modelowanie oporu ośrodka
I.8. Przystępujemy do zabawy z komputerem - zaczynamy programować
I.8.1. Wybór struktur danych
P-I. Pascal: program Pr_ev_test.dpr
P-I.1. Inicjowanie struktur danych
P-I.2. Realizacja wzorów na przyspieszenie
P-I.3. Integratory Eulera i Verleta
P-1.4. Wybór warunków początkowych, czyli w co się bawić
P-I.5. Analiza błędów numerycznych
P-I.6. Program zarządzający
C-I. C++: program Cr_ev_test.cc
C-I.1. Inicjowanie struktur danych
C-I.2. Realizacja wzorów na przyspieszenie
C-1.3. Integratory Eulera i Verleta
C-I.4. Wybór warunków początkowych
C-I.5. Analiza błędów numerycznych
C-I.6. Program zarządzający
F-I. F9x: program Fr_ev_test.f9e
F-I.1. Inicjowanie struktur danych
F-I.2. Realizacja wzorów na przyspieszenie
F-I.3. Wybór warunków początkowych
F-I.4. Analiza błędów numerycznych
F-I.5. Integratory Eulera i Verleta
F-I.6. Program zarządzający
Z-I. Kilka testów - przystępujemy do zabawy
Z-I.O. Jak z danych pliku otrzymać wykresy?
Z-I.1. Zabawa nr 1 - rzut ukośny bez oporu
Z-I.2. Zabawa nr 2 - wytaczamy działo
Z-I.3. Zabawa nr 3 - skaczemy, bez spadochronu
Z-I.4. Zabawa nr 4 - skąd tu wziąć rakietę
Z-I.5. Zabawa nr 5 - wracamy na boisko
II. Jeszcze trochę prostej fizyki, elementy programowania obiektowego
II.1.IOdrobina termodynamiki
II.1.1. Równanie Clapeyrona i wzór barometryczny
II.2. Modelowanie bariery dźwięku
II.3. Dopóki Ziemia kręci się
II.3.1. Siła Coriolisa
II.4. Wprowadzenie do rozszerzonego programu
II.4.1. Klasy i obiekty
II.4.2. Przeciążanie operatorów
II.4.3. Naprowadzanie rakiety na cel - pewien prosty algorytm
II.4.4. Jeśli parametry ruchu zmieniają się gwałtownie: przełączanie logistyczne
II.4.5. Protokoły ekranowe, pliki z wynikami
P-II. Obiektowo w Pascalu
P-II.1. FPC/Lazarus: program Pv3_prog.lpr
P-II.1.1. Działania na wektorach w przestrzeni trójwymiarowej, klasa P_T_V3
P-II.1.2. Klasa parametrów stałych P_T_CPAR i jej konstruktor
P-II.1.3. Klasa parametrów zmiennych P_T_VPAR
P-II.1.4. Budowa wektora przyspieszenia
P-II.1.5. Program zarządzający
P-II.2. DP: to samo trochę inaczej, program Dv3_prog.dpr
P-II.2.1. Typ obiektowy w Delphi-Pascalu
P-II.2.2. Wektory jako obiekty w przestrzeni trójwymiarowej, typ D_T_V3
P-II.2.3. Parametry stałe: typ D_T_CPAR i jego konstruktor
P-II.2.4. Parametry zmienne: typ DJJ/PAR i jego konstruktor
P-II.2.5. Budowa wektora przyspieszenia
P-II.2.6. Program zarządzający
C-II. Obiektowo w C++: program Cv3_prog.cc
C-II.1. Klasa wektorów w przestrzeni trójwymiarowej C_T_V3
C-II.2. Klasa parametrów stałych C_T_CPAR i jej konstruktor
C-II.3. Klasa parametrów zmiennych C_T_VPAR
C-II.4. Funkcje niekorzystąjące z wektorów
C-II.5. Budowa wektora przyspieszenia
C-II.6. Program zarządzający
F-II. Obiektowo w F9x: program Fv3_prog.f99
F-II.1. Moduły, konstruktory, pseudo-konstruktory
F-II.2. Prolog - moduł stałych globalnych Fv3_def
F-II.3. Moduł działań na wektorach Fv3_v_class
F-II.4. Moduł funkcji pomocniczych Fv3_fun_lib
F-II.5. Parametry stałe: moduł Fv3_cpar_class, typ FTCPAR
F-II.6. Parametry zmienne: moduł Fv3_vpar_class, typ F_T_VPAR
F-1I.7. Budowa wektora przyspieszenia
F-I1.8. Program zarządzający
Z-II. Skoki, rzuty i rakiety, czyli dalsze zabawy z komputerem i fizyką (wcale
nie zabawne...)
Z-II.1. Skoki - ze spadochronem
Z-II.1.1. Desant spadochronowy, a tu wieje wiatr
Z-II.1.2. Felix Baumgartner skacze ze stratosfery
Z-II.1.3. Francis G. Powers ratuje się z U2
Z-II.1.4. Misja Apollo: powrót z kosmosu
Z-II.2. Rzuty
Z-II.2.1. Wracamy na boisko
Z-II.2.2. Strzelamy na Toruńskim Poligonie Artyleryjskim (najstarszym na świecie)
Z.II.2.2.1. Strzela się na ogół do jakiegoś celu
Z-II.2.2.2. ...który czasem także porusza się
Z-II.2.3. Działo paryskie
Z-II.3. Rakiety
Z-II.3.1. Wracamy na poligon, tym razem z katiuszą
Z-II.3.2. Rakieta V2
Z-II.3.3. Rakietą S-75 w samolot U2
Kompendium konstrukcji językowych
Parę uwag końcowych
Bibliografia
336 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|