ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ JAKO WYZWANIE DLA TEORII I PRAKTYKI EDUKACJI


SOLARCZYK-AMBROZIK E. RED.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Całożyciowe uczenie się

jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacji


Publikacja stanowi wieloaspektowe studium porządkujące zagadnienia ważne dla praktyki edukacyjnej i systematyzujące różnorodne aspekty edukacji całożyciowej – będącej niezwykle istotnym obszarem nie tylko dla badań naukowych, ale przede wszystkim dla rozwoju życia społecznego i uczestniczących w nim jednostek.

Opracowanie składa się z czterech wyodrębnionych części, zawierających artykuły trzydziestu dwóch autorów o różnych zainteresowaniach badawczych, które stanowią perspektywę umożliwiającą całościowe rozpatrywanie życia społecznego.

Część pierwsza przedstawia idee edukacji całożyciowej w kontekstach i perspektywach różnych koncepcji badawczych.

Druga – dotyczy specyficznej „przestrzeni”, jaką jest uniwersytet, który w wielu swoich wymiarach jest przecież „terytorium” edukacji całożyciowej.

Kolejna część łączy się z poprzednimi, opisując związki i uwarunkowania, z jakimi mierzy się edukacja całożyciowa w konfrontacji z rygoryzmem narzuconym przez rynek pracy. W ostatniej zaprezentowano kilka perspektyw i egzemplifikacji idei i praktyki edukacji całożyciowej, co stanowi dopełnienie treści przedstawionych wcześniej.


Wstęp (Ewa Solarczyk-Ambrozik)

Część I. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ - KONCEPCJE, KONTEKSTY, PERSPEKTYWY

EWA SOLARCZYK-AMBROZIK
Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI
Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie
JÓZEF KARGUL
Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu
HANNA SOLARCZYK-SZWEC
Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej
JERZY SEMKÓW
Całożyciowe uczenie się z perspektywy wielokulturowych problemów współczesności
DZIERŻYMIR JANKOWSKI
Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego
HENRYK BEDNARCZYK
Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI
JERZY STOCHMIAŁEK
Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się

Część II. UNIWERSYTET JAKO PRZESTRZEŃ REALIZACJI IDEI CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA  SIĘ. WIELOWYMIAROWOŚĆ EDUKACJI UNIWERSYTECKIEJ

ZBYSZKO MELOSIK
Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty
EWA SKIBIŃSKA
Andragogiczne kształcenie studentów - między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą
TADEUSZ ALEKSANDER
Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje)
AGNIESZKA MAJEWSKA-KAFAROWSKA
Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej
MAŁGORZATA ROSALSKA, ANNA WAWRZONEK
Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego
MONIKA BARTKOWIAK, JOANNA SZŁAPIŃSKA
Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych
JOANNA SZAFRAN
Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli

Część III. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ A WYMAGANIA RYNKU PRACY

ZDZISŁAW WOŁK
Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy
SŁAWOMIR BANASZAK
Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK
Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy
MAGDALENA BARAŃSKA
Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim
JOANNA KOZIELSKA
Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się
JAKUB WIERZBICKI
O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy

Część IV. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ- PERSPEKTYWY I EGZEMPLIFIKACJE

AGNIESZKA STOPIŃSKA-PAJĄK
Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej - potrzeba badań i egzemplifikacje
WIESŁAW JAMROŻEK, KRZYSZTOF JAKUBIAK
Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji)
TOMASZ MALISZEWSKI
Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych
TOMASZ GMEREK
Edukacja dorosłych w Finlandii
ZOFIA SZAROTA, ANNA PANEK
Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych - studium przypadku
BEATA CYBORAN
Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych
DOROTA GIERSZEWSKI
Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej
BEATA BOCZUKOWA
Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej
RENATA KONIECZNA-WOŹNIAK
Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości
SYLWIA SŁOWIŃSKA
Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce

Informacje o autorach


480 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022