Rozwój osobisty kluczem do sukcesu
Pozytywne myślenie (fragment)
... we właściwym znaczeniu musi być przede wszystkim
realne i wypływać z własnych przekonań. Bez oszustw, bez iluzji, bez upiększeń.
Jeśli czegoś w sobie nie akceptujesz to nie powtarzaj 'Akceptuję siebie takim, jakim
jestem', bo stwarzasz tylko dysonans i jeszcze bardziej się oddalasz. W tym miejscu
powiedz sobie ...
Moralność (fragment)
Osobista moralność człowieka określana jest przez
jego sumienie, na które jednak nie mamy bezpośredniego wpływu decyzyjnego. Nie możemy
za pomocą decyzji zmienić sumienia, gdyż potrzebne są ku temu okoliczności o innym
charakterze. Skoro nie mogę zmienić swojego sumienia, a ono właśnie określa
moralność, to jaki mam na nią wpływ? Bo chyba nie jestem moralnie ubezwłasnowolniony.
Czy moralność jest dana czy zadana? Inaczej to ujmując, czy mam ją tylko odkrywać,
taką jaka już jest, czy też formować w oczekiwany twór?
Karykatura szkoły (fragment)
W swojej śmiałości i pewności siebie (na pewno nie
naiwności) posunę się znacznie dalej. Zwracam się z apelem do władz odpowiedzialnych
za edukację, by umożliwiły mi konfrontację z dydaktykami odpowiedzialnymi za
konstrukcję programów nauczania i podręczników. Rzucam rękawicę i oczekuję, że
ktoś ja podniesie. Gwarantuję, na bazie bogatych doświadczeń, że efektywność
zapamiętywania i przyswajania wiedzy w perspektywie długoterminowej wzrasta jednostkowo
o kilkadziesiąt procent, niemal bez względu na startowy poziom ucznia z danego
przedmiotu szkolnego.
124 strony, Format: 13.5x20.0cm, oprawa miękka