Efektywność sieci publicznych
Podejście wielopoziomowe
Publikacja prezentuje teorię i wyniki badań w zakresie teorii sieci w aspekcie
działania partnerstw lokalnych w sektorze pomocy społecznej.
Jest to publikacja naukowa, zawierająca jednak praktyczne wskazówki wyjaśniające
zjawiska mające miejsce w partnerstwach lokalnych.
Wyniki badań mogą stanowić benchmarki dla zarządzających, wskazują sposób
zarządzania partnerstwami i pomiaru efektywności jego działania.
Agata Austen – dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze
Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Wstęp
Rozdział 1. Paradygmat sieci w zarządzaniu publicznym
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania organizacjami publicznymi
1.2. Znaczenie kooperowania organizacji w zarządzaniu publicznym
1.3. Teoretyczne podstawy kooperowania organizacji - paradygmat sieci
1.4. Teoretyczne podstawy badań w paradygmacie sieci
1.5. Sieci międzyorganizacyjne w ujęciu wielopoziomowym
Rozdział 2. Efektywność sieci międzyorganizacyjnych
2.1. Pojęcie efektywności w naukach o zarządzaniu
2.2. Efektywność organizacji publicznych i społecznych
2.3. Pojmowanie efektywności sieci publicznych
2.4. Efektywność sieci publicznych w badaniach empirycznych
2.5. Efektywność sieci publicznych w ujęciu wielopoziomowym
Rozdział 3. Determinanty efektywności sieci publicznych
3.1. Determinanty efektywności sieci publicznych w badaniach empirycznych
3.2. Współpraca i konkurencja w sieciach międzyorganizacyjnych
3.3. Orientacja na współpracę i orientacja na konkurencję w sieciach
międzyorganizacyjnych w ujęciu wielopoziomowym
3.4. Orientacja na współpracę i orientacja na konkurencję a efektywność sieci
międzyorganizacyjnych - podejście dialektyczne
Rozdział 4. Metodyka wielopoziomowych badań empirycznych nad efektywnością
sieci i godzeniem sprzeczności w zakresie
współpracy i konkurencji
4.1. Uzasadnienie podjęcia badań i cele badań
4.2. Model badawczy i hipotezy badawcze
4.3. Procedura badawcza
4.4. Próba badawcza
4.5. Narzędzie badawcze
Rozdział 5. Efektywność sieci i godzenie sprzeczności - empiryczna analiza
modelu badawczego
5.1. Ocena poziomu efektywności sieci
5.2. Ocena poziomu orientacji na konkurencję i orientacji na współpracę
5.3. Ocena poziomu godzenia sprzeczności w zakresie orientacji na konkurencję i na
współpracę
5.4. Ocena relacji między poziomami efektywności sieci
5.5. Ocena relacji między poziomami orientacji na konkurencję
5.6. Ocena relacji między poziomami orientacji na współpracę
5.7. Ocena relacji między wpływem godzenia sprzeczności na poziomie indywidualnym i na
poziomie sieci
5.8. Ocena relacji między wpływem godzenia sprzeczności a efektywnością sieci
Zakończenie
Omówienie wyników badań
Implikacje dla teorii
Implikacje dla praktyki
Ograniczenia przeprowadzonych badań i przesłanki do dalszych analiz
Podsumowanie
Aneks
Ogólna charakterystyka partnerstwa (metryczka)
Narzędzie pomiaru efektywności partnerstwa
Narzędzie badania kultury organizacji
Narzędzie badania strategii organizacji względem partnerów
Narzędzie badania perspektyw strategicznych odnośnie do współpracy
i konkurencji
Bibliografia
Indeks
184 strony, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka