ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EKONOMIKA I ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE. PORADNIK DLA NAUCZYCIELA


MITURA E. KONIUSZEWSKA E.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 10.00 Twoja cena  9,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W poradniku dla nauczyciela zostały przedstawione cele lekcji, propozycje aktywizujących metod nauczania, klucz do wszystkich ćwiczeń oraz wskazówki do ich rozwiązania.      

Materiał zawarty w podręczniku dla nauczyciela został przygotowany do realizacji w warunkach szkolnych w oparciu o podręcznik z ćwiczeniami dla ucznia o tym samym tytule co poradnik, w którym zawarte są przykładowe scenariusze lekcji, dodatkowy materiał ćwiczeniowy, test z odpowiedziami i rozwiązania ćwiczeń zawartych w podręczniku dla ucznia.

Proponowana w poradniku kolejność jednostek dydaktycznych jest taka sama, jak w podręczniku dla ucznia, a całość jest zgodna z podstawą programową. Układ jednostek jest taki, że z powodzeniem można wykorzystywać je w kształceniu modułowym.   


Elżbieta Mitura - mgr ekonomii, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Ekonomiczny, podyplomowe studia: Zarządzanie Szkołą, nauczyciel dyplomowany, naucza przedmioty ekonomiczne i przedsiębiorczość, doradca metodyczny nauczycieli przedmiotów ekonomicznych i przedsiębiorczości, egzaminator egzaminów zawodowych, ekspert komisji kwalifikacyjnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, przewodnicząca komisji przedmiotów ekonomicznych, edukator Nowej Szkoły Zawodowej, autor projektu edukacyjnego dla nauczycieli i wojewódzkiego konkursu dla uczniów "Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy". Autor i współautor publikacji (głoszonych na ogólnopolskich konferencjach metodycznych) miedzy innymi "Analiza uwarunkowań rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości w województwie lubelskim", "Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy", "Jak zmniejszyć deficyt w budżecie gminy", "Motywowanie nauczycieli w nowym systemie oświatowym". Prowadzenie zajęć wykładowych i warsztatowych z wykorzystaniem różnorodnych aktywizujących metod nauczania i kształcenia młodzieży i dorosłych.

Elżbieta Koniuszewska - absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, wydziału Biologii i Nauk o Ziemi, kierunku: geografia, specjalności: geografia turyzmu i hotelarstwa oraz studiów podyplomowych na wydziale prawa i administracji UMCS. Nauczycielka geografii i przedmiotów zawodowych (organizacja i technika pracy w hotelarstwie, usługi turystyczne).


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Wstępne wiadomości

1.1. Historia hotelarstwa na świecie i w Polsce
1.2. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa
1.3. Polskie i światowe organizacje hotelarskie

Rozdział 2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelowego

2.1. Pięciogwiazdkowy hotel - jak nim zostać?
2.2. Co to jest hotel? klasyfikacja obiektów hotelarskich
2.3. Per aspera ad astra, czyli kategoryzacja obiektów hotelarskich
2.4. Usługi hotelarskie. Ile ich jest?
2.5. Jak cię widzą..., czyli image hotelarza
2.6. Porządek musi być, czyli struktura organizacyjna hotelu
2.7. Opłaca się być uczciwym, czyli Kodeks Etyki Hotelarza
2.8. Jak dobrze mieć sąsiada, czyli makro- i mikrootoczenie hotelu
2.9. Zagospodarowanie terenu wokół hotelu
2.10. Najważniejsze miejsce w hotelu? Recepcja
   2.10.1. Serce hotelu - recepcja
   2.10.2. Obowiązki i zadania pracowników recepcji
   2.10.3. Czynności związane z obsługą gościa podczas pobytu w hotelu
   2.10.4. Bardzo ważny gość - VIP
   2.10.5. Inny nie znaczy gorszy - przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych
   2.10.6. Na 100% czy na słowo? Rezerwacja usług hotelowych
2.11. Kto pierwszy wita gości? Służby parterowe
2.12. Ktoś tu musi posprzątać...Służba pięter
   2.12.1. Zadania i struktura organizacyjna służby pięter
   2.12.2. Wyposażenie jednostek mieszkalnych i pomieszczeń ogólnego użytku
2.13. Kto trafia do serca gości? Dział gastronomiczny
   2.13.1. Rodzaje usług gastronomicznych w hotelach
   2.13.2. Struktura organizacyjna działu gastronomicznego
   2.13.3. Wyposażenie i wystrój wnętrza części gastronomicznej
2.14. Kto zmienia żarówki? Dział techniczny
2.15. Kto tym wszystkim rządzi? Dyrektor i administracja hotelowa

Rozdział 3. Elementy prawa w hotelarstwie

3.1. Podstawowe pojęcia z zakresu prawa
3.2. Obowiązek meldunkowy w hotelu
3.3. Umowa hotelowa
3.4. Zasady tworzenia regulaminu hotelowego
3.5. Prawa gościa hotelowego w prawie europejskim

Rozdział 4. Kontakty interpersonalne w hotelarstwie

4.1. Potrzeby człowieka i ich klasyfikacja
4.2. Konfrontacja oczekiwań hotelarza i potrzeb gościa
4.3. Typy i temperamenty gości hotelowych
4.4. Komunikacja interpersonalna
4.5. Uśmiechem, słowem, gestem...Rozmawiamy
   4.5.1. Czasem nie wystarczy uśmiech - komunikacja werbalna
   4.5.2. Gdy brakuje nam słów - komunikacja niewerbalna
4.6. Nić porozumienia czy kłębek nerwów - bariery w komunikacji
4.7. Nie zawsze bywa miło, czyli konflikty w hotelu
4.8. Cały świat w hotelu, czyli savoir-vivre w kontaktach z obcokrajowcami
    
Rozdział 5. Elementy marketingu w hotelarstwie

5.1. Co to jest marketing?
5.2. Czy hotel coś produkuje? Produkt jako podstawowy element marketingu mix
5.3. Tanio, drogo czy przeciętnie? Cena jako instrument marketingu
5.4. Komu pokój, komu, bo idę do domu! Sprzedaż usług hotelarskich
5.5. Mój hotel jest najlepszy. Promocja, reklama i jakość w hotelu
5.6. Polskie grupy marketingowe

Rozdział 6. Przepisy bhp i ppoż. w hotelu

6.1. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
6.2. Prawa i obowiązki pracowników związane z przestrzeganiem przepisów bhp
6.3. Obciążenie pracą fizyczną
6.4. Obciążenie psychiczne pracą
6.5. Analiza zagrożeń wypadkowych
6.6. Pierwsza pomoc przedlekarska
6.7. Wymagania higieniczno-sanitarne dla hoteli
6.8. Postępowanie w przypadku zagrożenia pożarowego

126 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022