ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE


RAPACZ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka stanowi kompendium wiedzy systematyzujące zagadnienia z zakresu funkcjonowania podmiotów gospodarczych działających w branży turystycznej.

 

Autor wyjaśnił istotę i zakres działalności przedsiębiorstw turystycznych, oferując jednocześnie pomoc w opanowaniu wiedzy o podstawach prawnych działalności tych podmiotów oraz kluczowych obszarach ich aktywności, takich jak: kształtowanie oferty, polityka cenowa, promocja, dystrybucja, zarządzanie zasobami ludzkimi, zapleczem materialnym i jakością usług czy też wykorzystanie technologii informatycznych. Ważnym tematem książki są rozważania poświęcone logistyce, zarządzaniu strategicznemu i operacyjnemu oraz efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.

Autor należy do grona wybitnych znawców ekonomicznych i organizacyjnych problemów współczesnej turystyki. Omawiana praca posiada wszelkie walory metodyczne i merytoryczne niezbędne do zrozumienia złożonych, interdyscyplinarnych zagadnień funkcjonowania przedsiębiorczości w gospodarce turystycznej w warunkach globalizacji. Polecam ją studiującym biznes turystyczny i kształtującym lokalną, regionalną i państwową politykę turystyczną.
prof. zw. dr hab. W. Włodzimierz Gaworecki, rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku

Nowoczesna, przejrzysta merytorycznie publikacja analizuje zasady funkcjonowania podstawowych podmiotów działających na rynku turystycznym, tj. oferentów usług turystycznych. Wyróżnikami podręcznika są: kompleksowe omówienie zasobów przedsiębiorstw turystycznych, przedstawienie zagadnień jakości jako głównego czynnika decydującego o pozycji konkurencyj­nej przedsiębiorstwa turystycznego oraz wskazanie na sposoby pomiaru efektów działalności ?rm turystycznych. Publikacja posiada nie tylko walory podręcznika akademickiego, należy ją polecić także kadrze przedsiębiorstw hotelarskich, organizatorom turystyki i pośrednikom oraz pozostałym podmiotom zajmującym się obsługą ruchu turystycznego.
prof. nadzw. dr hab. Aleksander Panasiuk, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług


Andrzej Rapacz - profesor zwyczajny Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, kierownik Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną na Wydziale Gospodarki Regionalnej i Turystyki. Autor wielu prac publikowanych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Do najważniejszych pozycji książkowych należą: K skúmaniu problematiky kvality vybraných služieb v cestovnom ruchu (1977), System funkcjonowania terenowych przedsiębiorstw turystycznych (1988), Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania (1994), Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej (współautor i redaktor naukowy, 2001). Redaktor naukowy Prac Naukowych Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu z serii Gospodarka turystyczna oraz Gospodarka a Środowisko. Pracę naukową łączy z praktyką, czego dowodem jest długoletnia działalność na rzecz środowiska w ramach Polskiego Zrzeszenia Hoteli oraz Stowarzyszenia Ekspertów Turystyki.


 

Spis treści:

 

Wprowadzenie Andrzej Rapacz

 

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki Andrzej Rapacz

1.1. Przesłanki tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych              

1.2. Istota, cechy i funkcje przedsiębiorstw turystycznych              

1.3. Typologia przedsiębiorstw turystycznych        

 

Rozdział 2. Podstawy prawne działalności przedsiębiorstw turystycznych Piotr Gryszel   
 

2.1. Prawno-organizacyjne uwarunkowania działalności przedsiębiorstw turystycznych        

2.2. Umowy w turystyce               

2.3. Odpowiedzialność cywilna usługodawców w turystyce              

 

Rozdział 3. Produkt przedsiębiorstwa turystycznego Daria, Elżbieta Jaremen 
 

3.1. Cechy produktu przedsiębiorstwa turystycznego         

3.2. Podstawowe determinanty kształtujące produkt przedsiębiorstwa tury­stycznego          

3.3. Planowanie produktu przedsiębiorstwa turystycznego              

3.4. Podstawy polityki cenowej przedsiębiorstwa  

3.5. Podstawowe zagadnienia związane z promocją i dystrybucją oferty przedsiębiorstwa  

 

Rozdział 4. Zasoby ludzkie w działalności przedsiębiorstwa turystycznego Andrzej Rapacz 
             

4.1. Istota i specyfika pracy w przedsiębiorstwie turystycznym       

4.2. Cechy pracowników przedsiębiorstwa turystycznego               

4.3. Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie turystycznym     

 

Rozdział 5. Zarządzanie zapleczem materialnym przedsiębiorstwa turystycznego Piotr Gryszel 
           

5.1. Zaplecze materialne przedsiębiorstw turystycznych i jego struktura     

5.2. Podstawowe miary charakteryzujące zdolność usługową obiektów i urządzeń zaplecza materialnego     

5.3. Metody i mierniki oceny wykorzystania zaplecza materialnego przedsiębiorstw turystycznych  

 

Rozdział 6. Technologie informatyczne wspierające funkcjonowa­nie przedsiębiorstw turystycznych Izabela Michalska-Dudek             

6.1. Możliwości i sfery wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w przedsiębiorstwach turystycznych           

6.2. Internet w działalności przedsiębiorstw turystycznych              

6.3. Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych      

6.4. Prawne aspekty funkcjonowania „wirtualnych” przedsiębiorstw turystycznych               

 

Rozdział 7. Jakość usług czynnikiem konkurencji przedsiębiorstw turystycznych Daria, Elżbieta Jaremen 

7.1. Pojęcie i czynniki kształtujące jakość usług turystycznych        

7.2. Zarządzanie jakością usług w przedsiębiorstwie turystycznym             

7.3. Sposoby i metody oceny jakości w przedsiębiorstwie turystycznym     

 

Rozdział 8. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym              

8.1. Pojęcie i interpretacja zarządzania przedsiębiorstwem Izabela Michalska-Dudek            

8.2. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem turystycznym Marlena Bednarska  

8.3. Zarządzanie działalnością operacyjną przedsiębiorstwa turystycznego Piotr Gryszel

8.4. Wykorzystanie logistyki w zarządzaniu operacyjnym przedsiębiorstwem turystycznym Daria, Elżbieta Jaremen           

 

Rozdział 9. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych Marlena Bednarska   

9.1. Poziom i struktura kosztów działalności przedsiębiorstwa turystycznego          

9.2. Źródła finansowania działalności inwestycyjnej przedsiębiorstwa   turystycznego        

9.3. Ryzyko w działalności przedsiębiorstw turystycznych i sposoby   zarządzania ryzykiem            
9.4. Ocena działalności gospodarczej przedsiębiorstwa turystycznego         

 

 

Bibliografia       

 


280 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022