ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.50 34,68   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO. TURYSTYKA MIEJSKA


PAWLICZ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 36.50 Twoja cena  34,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Miasta i regiony, starając się przyciągnąć jak największą liczbę turystów, konkurują ze sobą podobnie jak przedsiębiorstwa komercyjne. Z tego względu coraz więcej uwagi poświęca się marketingowi terytorialnemu, a w szczególności promocji turystycznej regionów, której celem jest przekazanie potencjalnym turystom komunikatu zachęcającego do odwiedzenia danych miejscowości.

W publikacji przedstawiono najważniejsze zagadnienia finansowania i organizacji promocji miast, wykorzystywanych instrumentów, oceny efektywności podejmowanych działań oraz wpływu położenia geograficznego na politykę promocji. Omówiono też specyfikę turystyki w obszarach miejskich i rolę podmiotów odpowiadających za promocję obszarowego produktu turystycznego.

Teoretyczne rozważania poparte zostały badaniami przeprowadzonymi w ośmiu miastach nadbałtyckich: Szczecinie, Rostocku, Goeteborgu, Turku, Tallinie, Rydze, Kłajpedzie oraz Gdańsku.


Adam Przemysław Pawlicz - doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowy Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, Katedra Zarządzania Turystyką. Współrealizator licznych projektów badawczych związanych z turystyką finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych na temat promocji turystyki miejskiej, współautor pięciu podręczników akademickich z dziedziny ekonomiki turystyki.


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. TEORETYCZNE ASPEKTY PROMOCJI OBSZAROWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
1.1. Obszarowy produkt turystyczny
1.1.1. Pojęcie przestrzeni w turystyce
1.1.2. Struktura i złożoność obszarowego produktu turystycznego
1.1.3. Atrakcyjność turystyczna
1.2. Miasto jako produkt turystyczny
1.2.1. Struktura produktu turystycznego miasta
1.2.2. Typologia miast turystycznych
1.2.3. Rodzaje turystyki miejskiej
1.2.4. Planowanie turystyki w mieście
1.3. Promocja obszarowego produktu turystycznego
1.3.1. Specyfika promocji turystyki
1.3.2. Instrumenty promocji turystycznej regionu
1.3.3. Współpraca publiczno - prywatna w zakresie promocji turystycznej regionu

ROZDZIAŁ 2. INSTYTUCJONALNE ASPEKTY PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO W WYBRANYCH MIASTACH BASENU MORZA BAŁTYCKIEGO
2.1. Produkt turystyczny badanych miast
2.1.1. Ogólne informacje
2.1.2. Atrakcje turystyczne
2.1.3. Zagospodarowanie turystyczne
2.1.4. Problemy rozwoju turystyki w badanym obszarze
2.2. Systemy promocji produktu turystycznego
2.2.1. Gdańsk
2.2.2. Goteborg
2.2.3. Kłajpeda
2.2.4. Rostock
2.2.5. Ryga
2.2.6. Szczecin
2.2.7. Tallin
2.2.8. Turku
2.2.9. Udział w organizacjach międzynarodowych

ROZDZIAŁ 3. POLITYKA PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO W WYBRANYCH MIASTACH NADBAŁTYCKICH
3.1. Wykorzystywane instrumenty promocji
3.2. Determinanty działań promocji produktu turystycznego
3.3. Wpływ Morza Bałtyckiego na prowadzoną politykę promocji

ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MODELU SYSTEMU PROMOCJI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO MIASTA NADBAŁTYCKIEGO
4.1. Ocena efektywności prowadzonych działań promocji produktu turystycznego
4.1.1. Metodologia badań efektywności
4.1.2. Wskaźniki oparte na jednostkach naturalnych
4.1.3. Wskaźniki oparte na budżecie
4.1.4. Wskaźniki efektywności pracy
4.1.5. Analiza współzależności wskaźników
4.2. Modele systemu promocji produktu turystycznego w obszarze badawczym
4.2.1. Ogólne modele promocji produktu turystycznego miast
4.2.2. Modele promocji grupowej turystyki biznesowej
4.2.3. Przyjęte modele funkcjonowania a efektywność DMO

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

Publikacje zwarte
Artykuły naukowe
Inne źródła

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

156 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022