ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KULTURA I TURYSTYKA RAZEM CZY ODDZIELNIE?


RED. STASIAK A.

wydawnictwo: WSTH , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jednym z wyraźnie zarysowujących się zjawisk na przełomie XX i XXI w. jest dynamiczny rozwój turystyki kulturowej. Wyjazd z miejsca zamieszkania staje się dla większości ludzi okazją do rozwoju zainteresowań, poznawania nowych ludzi, zwiedzania zabytków i muzeów, udziału w interesujących wydarzeniach, festiwalach i koncertach, krótko mówiąc staje się okazją do podnoszenia poziomu własnej kultury.

Polska posiada wielowiekową, bogatą i różnorodną kulturę, a nazwiska wielu twórców i artystów są znane i cenione na całym świecie. Dlaczego więc turystyka kulturowa nie jest wizytówką naszego kraju? Odpowiedź na to pytanie wydaje się stosunkowo prosta: bo nie umiemy odpowiednio sprzedać naszej kultury, bo nie potrafimy przygotować atrakcyjnej oferty dla tych ambitniejszych turystów, bo branża turystyczna nie może porozumieć się ze sferą kultury...

Niniejsza publikacja jest próbą rozpoczęcia dialogu między światem kultury a światem turystyki. Zebrano w niej głosy zarówno teoretyków (pracowników naukowych uczelni turystycznych i artystycznych), jak i praktyków (przedstawicieli instytucji kultury). Przygotowane artykuły prezentują niekiedy krańcowo różne punkty widzenia, odmienne pryncypia i hierarchie wartości, nierzadko nawet pretensje i krytyczne uwagi wobec drugiej strony. Tylko jednak w ten sposób - dzięki otwartej i życzliwej dyskusji - można poznać i zrozumieć racje partnera. A to jest już pierwszy krok do nawiązania bliższej współpracy...
Do tej pory bowiem w Polsce kultura i turystyka z reguły funkcjonowały oddzielnie, niejako obok siebie. Czas chyba najwyższy, by połączyć siły, gdyż na takim rozdziale wszyscy zbyt dużo tracimy...

ze Wstępu


SPIS TREŚCI

CZĘŚĆ I TURYSTYKA A KULTURA - ROZWAŻANIA OGÓLNE
Andrzej Stasiak - "Kultura a turystyka - wzajemne relacje"
Zbigniew Frączyk - "Turystyka i kultura - dwie siostry"
Robert Faracik - "Dziedzictwo kulturowe Podgórza (Kraków) i możliwości jego wykorzystania w turystyce"
Krystyna Juszyńska - "Kultura i sztuka muzyczna w nowej rzeczywistości gospodarczej"
Józef Chwedorowicz - "Innowacyjne zarządzanie w kulturze elementem stymulacji rozwoju gospodarczego na przykładzie Łodzi i Dublina"
Anna Prączko - "Przejawy kultury w produkcie gastronomicznym".
Notatki i głosy w dyskusji:
Małgorzata Wisz - "Garncarskim szlakiem - na pograniczu kultury i turystyki"
Grażyna Osowska - "Walory turystyczne Bałtowa w świetle badań ankietowych"

CZĘŚĆ II MUZEA I OBIEKTY PARAMUZEALNE
Marek Nowacki - "Analiza stanu atrakcji turystycznych w Polsce: muzea i obiekty paramuzealne. Segmentacja rynku"
Andrzej Stasiak - "O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI wieku"
Ignacy Janowski - "Muzea jako produkt turystyczny i obiekt dydaktyczny"
Cezary Jastrzębski - "Ruch turystyczny w placówkach kultury województwa świętokrzyskiego"
Paweł Ukielski, Karol Mazur - "Muzeum Powstania Warszawskiego jako nowoczesna placówka edukacyjna"
Małgorzata Kopalak, Krzysztof Gowin - "Muzeum jako instytucja łącząca kulturę i turystykę na przykładzie Muzeum w Łęczycy"

CZĘŚĆ III WYDARZENIA KULTURALNE, FESTIWALE, KONCERTY, IMPREZY PLENEROWE
Sylwia Dudek-Mańkowska, Katarzyna Duda-Gromada - Wydarzenia kulturalne jako element promocji turystycznej miast
Anna Stanisławska - "Imprezy kulturalne jako element identyfikacji turystycznej Łodzi"
Robert Pawlusiński - "Wydarzenia kulturalne a rozwój turystyki w Krakowie"
Bożena Wójtowicz - "Imprezy turystyczno-kulturalne jako ewokacja czasów świetności regionu świętokrzyskiego"
Magdalena Pomykalska, Barbara Bielak - "Gliwickie Dni Dziedzictwa Kulturowego elementem rozwoju i promocji turystyki w regionie śląskim"

CZĘŚĆ IV KULTURA LUDOWA
Justyna Mokras-Grabowska - "Kultura ludowa w polskiej turystyce - autentyczność czy komercja?"
Magdalena Lemańczyk - "Rola kultury kaszubskiej w promocji turystycznej województwa pomorskiego"

288 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022