ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.00 35,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA REGIONÓW POLSKI A KSZTAŁTOWANIE LOKALNYCH I


GODLEWSKA-MAJKOWSKA H. RED/ REGIONALNYCH SPECJALIZACJI GOSPODARCZYCH

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsza książka powstała jako drugie opracowanie zespołu, kierowanego przez prof. SGH dr hab. Hannę Godlewską-Majkowską, składającego się z pracowników i współpracowników Instytutu Przedsiębiorstwa Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie.

„Autorzy zajęli się w opracowaniu istotnymi problemami alokacji w procesie rozwoju regionalnego i lokalnego oraz określeniem zróżnicowania przestrzennego potencjalnej i rzeczywistej atrakcyjności inwestycyjnej w Polsce.

Celem opracowania jest określenie regionalnego i lokalnego zróżnicowania przestrzennego atrakcyjności inwestycyjnej Polski w odniesieniu do wymiaru potencjalnego i rzeczywistego tego zjawiska. Z uwagi na różnorodność problematyki wchodzącej w zakres badania realizacja tak postawionego celu nie była zadaniem łatwym. W opracowaniu zastosowano zatem autorską metodę ułatwiającą diagnozowanie stanu gospodarki w wymiarze lokalnym i regionalnym, pozwalającą uzyskiwać lepsze rezultaty w procesie zarządzania strategicznego rozwojem w wymiarze regionu oraz społeczności lokalnych. Ważnym wyróżnikiem przeprowadzanych badań jest ujęcie problematyki podejmowania i realizacji określonych przedsięwzięć inwestycyjnych w ujęciu regionalnym i lokalnym z punktu widzenia potencjalnej atrakcyjności inwestycyjnej oraz rzeczywistej atrakcyjności inwestycyjnej. Z pewnością ujęcie to stanowi nowe interesujące podejście metodyczne w odniesieniu do ocen o charakterze przedinwestycyjnym stawianych celów rozwoju gminy, powiatu, województwa oraz z punktu widzenia już istniejących, jak i kształtowania w przyszłości określonych specjalizacji gospodarczych.

z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Jarosińskiego


Spis treści:

 

Wstęp (Hanna Godlewska-Majkowska)

Atrakcyjność inwestycyjna a specjalizacje przestrzenne regionów

1.1.   Atrakcyjność inwestycyjna regionów a finansowanie rozwoju lokalnego i regionalnego

1.2. Specjalizacje regionalne a atrakcyjność inwestycyjna regionu

 

Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów w 2006 roku

2.1. Wprowadzenie metodyczne (Hanna Godlewska-Majkowska)

2.2. Gospodarka narodowa (Hanna Godlewska-Majkowska)

2.3. Działalność produkcyjna (Małgorzata Łyciuk- Bzdyra)

2.3.1. Założenia metodyczne 

2.3.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw

2.3.3. Rzeczywista atrakcyjność inwestycyjna województw

2.3.4. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów .

2.3.5. Atrakcyjność inwestycyjna gmin

2.4. Handel (Magdalena Typa)

2.4.1. Założenia metodyczne

2.4.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw

2.4.3. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów

2.4.4. Atrakcyjność inwestycyjna gmin  

2.5. Turystyka (Hanna Godlewska-Majkowska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch)

2.5.1. Założenia metodyczne

2.5.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw

2.5.3. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów

2.5.4. Atrakcyjność inwestycyjna gmin

2.6. Pośrednictwo finansowe (Małgorzata Poniatowska-Jaksch)

2.6.1. Założenia metodyczne

2.6.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw

2.6.3. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów

2.6.4. Atrakcyjność inwestycyjna gmin

2.7. Usługi dla biznesu (Beata Żelazko)

2.7.1. Założenia metodyczne

2.7.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw 

2.7.3. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów i gmin 

2.8. Edukacja (Małgorzata Łyciuk-Bzdyra) 

2.8.1. Założenia metodyczne

2.8.2. Atrakcyjność inwestycyjna województw

2.8.3. Atrakcyjność inwestycyjna powiatów

2.8.4. Atrakcyjność inwestycyjna gmin

 

Regionalne specjalizacje gospodarcze w polskiej przestrzeni ekonomicznej

3.1. Wprowadzenie metodyczne (Hanna Godlewska-Majkowska)

3.2. Regiony przemysłowe (Małgorzata Łyciuk-Bzdyra)

3.2.1. Regiony przemysłowe typu pracochłonnego

3.2.2. Regiony przemysłowe typu kapitałochłonnego

3.3. Regiony handlowe (Magdalena Typa)

3.3.1. Identyfikacja regionów handlowych

3.3.2. Typologia regionów handlowych

3.4. Regiony turystyczne (Hanna Godlewska-Majkowska)

3.4.1. Identyfikacja regionów turystycznych

3.4.2. Typologia regionów turystycznych

3.5. Regiony usług dla biznesu (Beata Żelazko)

3.5.1. Identyfikacja regionów usług dla biznesu

3.5.2. Typologia regionów usług dla biznesu

3.6. Regiony usług edukacyjnych (Małgorzata Łyciuk-Bzdyra)

3.6.1. Identyfikacja regionów usług edukacyjnych

3.6.2. Typologia regionów usług edukacyjnych

3.7. Typologia funkcjonalna regionów – synteza i rekomendacje (Hanna Godlewska-Majkowska)

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Aneks

Załącznik 1. „Złota setka gmin”

Załącznik 2. „Złota pięćdziesiątka powiatów”


194 strony, B5

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022