ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

VADEMECUM PILOTA GRUP TURYSTYCZNYCH


GOŁĘBSKI G. (RED.)

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2009, wydanie IV

cena netto: 79.00 Twoja cena  75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tempo rozwoju ruchu turystycznego jest jednym z najbardziej spektakularnych zjawisk ostatnich dziesięcioleci. W strukturze ruchu turystycznego dominującą rolę odgrywają wyjazdy zorganizowane, kreowane przez touroperatorów i agentów turystycznych. Zorganizowane grupy turystyczne kierowane są przez pilotów. Osobowość pilota i jakość jego pracy należą do najistotniejszych składników oferowanego produktu, które w ogromnym stopniu decydują o powodzeniu imprezy. Dlatego pilot musi być osobą o najwyższych kwalifikacjach, czego wyrazem jest konieczność posiadania przez niego licencji na wykonywanie zawodu. Wiedza kwalifikowanego pilota musi być szeroka i wielostronna, dotycząca psychologii, ekonomii, geografii, historii sztuki, prawa, ubezpieczeń, języków obcych, a nade wszystko umiejętności radzenia sobie w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach.

W książce, będącej już czwartym wydaniem Vademecum, zawarto kompleksową wiedzę niezbędną w pracy pilota prowadzącego najrozmaitsze rodzaje grup turystycznych.

Jest ona adresowana do licencjonowanych pilotów, szefów i pracowników biur podróży, pracowników hoteli, przedsiębiorstw transportu turystycznego i przedstawicieli samorządów terytorialnych zajmujących się turystyką, a także do studentów specjalności turystyka i rekreacja, jako źródło istotnego uzupełnienia wiedzy objętej obowiązującymi programami nauczania.


Spis treści:

WSTĘP (G. Gołembski)


I. WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ PILOTAŻU GRUP TURYSTYCZNYCH (G. Gołembski, H. Janicka)
Definicje związane z turystyką według WTO
Dynamika rozwoju turystyki w Polsce i na świecie
Struktura organizacyjna turystyki w Polsce
Jednostki administracyjne, rządowo-samorządowe
Przedsiębiorstwa turystyczne
Usługi noclegowe
Usługi gastronomiczne
Biura podróży
Izby turystyczne, organizacje, stowarzyszenia
Charakterystyka touroperatora i agenta
Pilot, pilotaż, pilotowanie


II. UWARUNKOWANIA PRACY PILOTA (H. Janicka, T. Manasterska, A. Niezgoda, M. Skorb)
Ekonomiczne uwarunkowania pracy pilota
Rynek, produkt, zagadnienia podaży i popytu
Marketing w gospodarce rynkowej
Uwarunkowania administracyjne
Uwarunkowania prawne
Regulacje administracyjnoprawne
Zatrudnianie i wynagradzanie pilotów wycieczek
Odpowiedzialność biur podróży i ochrona ich klientów
Odpowiedzialność hoteli i podobnych zakładów za mienie gościa hotelowego
Pełnomocnictwo pilota do działania w imieniu biura podróży
Odpowiedzialność prawna pilota wycieczek
Przepisy paszportowe i wizowe
Ubezpieczenia turystyczne i ich rodzaje


III. CHARAKTERYSTYKA TYPOWYCH GRUP TURYSTYCZNYCH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ PILOTÓW (J. Kafarski, T. Manasterska) .
Wyjazdy motywacyjne
Grupy młodzieżowe i osób "trzeciego wieku"
Grupy trekkingowe i trampingowe
Grupy religijno-pielgrzymkowe


IV. TECHNIKI OBSŁUGI GRUP TURYSTYCZNYCH (T. Budnikowski. G. Gołembski, H. Janicka, J. Kafarski, H. Manasterska)
I. Przygotowanie pilota do pracy
Zagraniczna turystyka wyjazdowa
Obsługa imprez autokarowych
Obsługa imprez kolejowych
Obsługa imprez promowych
Transfer
Obsługa imprez samolotowych
Zagraniczna turystyka przyjazdowa
Technika obsługi zagranicznych grup przyjazdowych
Merytoryczne przygotowanie pilota
Zadania pilota na przykładzie wybranej trasy
Pilot rezydent i jego obowiązki
Postępowanie pilota w sytuacjach nieprzewidzianych


V. WYBRANE ZAGADNIENIA PSYCHOLOGICZNE W PRACY PILOTA WYCIECZEK (J. Skommer, Z. Skommer)
Komunikacja interpersonalna
Komunikacja niewerbalna
Komunikacja werbalna
Cechy osobowościowe pilota
Asertywność
Spostrzeganie społeczne, czyli jak interpretować zachowania innych ludzi
Procesy grupowe
Źródła i objawy stresu


VI. WIEDZA Z ZAKRESU GEOGRAFII, KRAJOZNAWSTWA I DZIEDZICTWA KULTUROWEGO NIEZBĘDNA W PRACY PILOTA
(M Kierzyńska, D. Żywiecka)
Podstawowe pojęcia stosowane w geografii turystycznej
Przekazywanie wiedzy geograficzno-krajoznawczej
Zasady klasyfikowania informacji
Sposoby przekazywania wiedzy
Zagadnienia uzupełniające z zakresu krajoznawstwa w Polsce i w Europie
Ochrona przyrody
Uzdrowiska
Mniejszości narodowe
Judaika w Polsce
Religie i ośrodki kultu religijnego
Znane miejsca pielgrzymkowe w Europie
Literatura podstawowa niezbędna do ramowego programu przygotowania wycieczki (z lat 1995-2006)
Przykłady dziedzictwa kulturowego Polski i Europy
Charakterystyka dziedzictwa kulturowego
Polska Lista Dziedzictwa Światowego UNESCO
Zarys historii architektury i sztuki - przykładowe zabytki w Polsce i w Europie
Charakterystyka najważniejszych muzeów europejskich


ANEKS (H. Janicka, T. Manasterska, M. Skorb)
Sytuacje nieprzewidziane - przykłady oraz proponowane działania
Słowniczek turystyczny wyrazów obcego pochodzenia
Wyciąg z ważniejszych postanowień umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR)
Wysokość diety za dobę podróży służbowej oraz limitu na nocleg w hotelu
Lista pomników historii
Skróty i oznaczenia występujące w transporcie lotniczym
Ważniejsze adresy internetowe


LITERATURA
WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH
SPIS TABEL
SPIS WYKRESÓW


304 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022