ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.00 43,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRODUKT TURYSTYCZNY A EKONOMIA DOŚWIADCZEŃ


MARCISZEWSKA B.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka prezentuje zagadnienia dotyczące turystyki w nowym ujęciu nauk ekonomicznych, akcentującym znaczenie doświadczeń i emocji – a więc czynników o charakterze szczególnie niematerialnym i subiektywnym – w procesie kształtowania popytu i podaży produktów turystycznych.

Autorka analizuje emocje i doświadczenia turystów jako istotne komponenty produktów turystycznych, a jednocześnie determinanty popytu turystycznego. Książka zawiera zatem charakterystykę i analizę głównych elementów rynku (produktu i podaży oraz popytu) w nowym ujęciu, zgodnie z którym doświadczenia turysty (obecne i oczekiwane) są interpretowane nie tylko jako kryterium wyboru produktu turystycznego, lecz także jako źródło tworzenia jego wartości i wyznacznik jego ceny.

Autorka stara się wykazać zwłaszcza, że:

• własne pozytywne doświadczenia, wynikające z konsumpcji nabytych towarów i usług, wpływają na decyzje o powrocie do tejże konsumpcji w przyszłości;

• doświadczenia z konsumpcji usług o wysokim nasileniu cech niematerialnych są wartością samą w sobie i zwiększają satysfakcję konsumenta;

• im pozytywniejsze doświadczenia z konsumpcji towarów i usług, tym większe szanse na dynamizację rozwoju danej sfery.


Spis treści:

 

Wstęp

Rozdział 1.Ekonomia a doświadczenia konsumenta

1.1.Ekonomia oparta na doświadczeniach - wybrane problemy
1.2.Doświadczenie jako nowe źródło wartości
1.3.Ekonomia doświadczeń
1.4.Wzbogacanie doświadczeń a produkt
1.5.Doświadczenia związane z konsumpcją a marketing produktu

Rozdział 2.Turystyka, kultura i gospodarka

2.1.Ewolucja wiedzy o roli turystyki dla współczesnego człowieka
2.2.Uwarunkowania rozwoju turystyki we współczesnych gospodarkach
2.2.1.Uwarunkowania zewnętrzne: społeczno-polityczne i kulturowe
2.2.2.Międzynarodowe i globalne oraz makroekonomiczne trendy kształtujące rozwój kultury i turystyki w Europie
2.2.3.Uczestnictwo w kulturze a turystyka
2.3.Ekonomiczne aspekty rozwoju turystycznego sektora gospodarki
2.3.1.Ogólna charakterystyka sektora turystycznego w Polsce
2.3.2.Konkurencyjność sektora turystycznego na tle innych sektorów
2.4.Turystyka w Polsce na tle polityki gospodarczej
2.4.1.Turystyka kulturowa
2.4.2.Innowacyjność i konkurencyjność gospodarowania w polskiej
polityce gospodarczej

Rozdział 3.Rozwój produktu turystycznego - wybrane aspekty

3.1.Czas wolny, doświadczenia (doznania) a produkt
3.2.Emocje i doznania kulturowe jako czynnik rozwoju produktów turystycznych i ich marketingu
3.3.Jakość produktu turystycznego a percepcja klienta
3.4.Badania marketingowe a kreowanie produktu turystycznego
3.4.1.Ogólne cele badań
3.4.2.Potrzeba opracowania jednolitej koncepcji badań marketingowych w turystyce (ujęcie makroekonomiczne)

Rozdział 4.Budowanie wizerunku miejscowości turystycznej poprzez produkty

4.1.Wizerunek miejscowości turystycznej a percepcja klientów
4.2.Kreowanie wizerunku miejsca pobytu turystycznego poprzez modyfikację produktów turystycznych
4.3.Jakość produktów a wizerunek miejsca świadczenia usług turystycznych
4.4.Kreowanie wiedzy w sektorze turystycznym

Rozdział 5.Uwarunkowania rozwoju produktów turystycznych regionu - wybrane przykłady

5.1.Interpretacje produktu turystycznego regionu
5.2.Województwo pomorskie
5.2.1.Uwarunkowania przestrzenne: atrakcyjność turystyczna
5.2.2.Uwarunkowania ekonomiczne
5.2.3.Uwarunkowania społeczne i kulturowo-środowiskowe
5.2.4.Wizerunek województwa pomorskiego
5.2.5.Wybrane czynniki kształtujące podaż usług turystycznych oraz popyt na produkty turystyczne na Pomorzu
5.3.Innowacyjny produkt turystyczny w województwie pomorskim
5.4.Województwo podlaskie - budowanie turystycznego wizerunku wybranych miejscowości

Rozdział 6.Kierunki doskonalenia produktów turystycznych

6.1.Turystyka morska i jej produkty
6.2.Turystyka z ofertą sportową
6.3.Kształcenie kadr dla sektora usług organizujących czas wolny a potrzeby turystyki
6.4.Usługi hotelarskie jako komponent produktu turystycznego
6.5.Partnerstwo publiczno-prywatne a kształtowanie produktów
turystycznych

Zakończenie
Bibliografia
Indeks


123 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022