cena netto + 5% vat
Turystyka motocyklowa w Polsce jest stosunkowo młodym, lecz dynamicznie
rozwijającym się zjawiskiem społeczno-gospodarczym.
Jeszcze dekadę temu turyści motocyklowi stanowili niszę rynkową, która nie
ulegała wpływom otoczenia makroekonomicznego. Popyt na usługi i produkty potrzebne do
uprawiania turystyki motocyklowej był sztywny. Zbiegiem czasu, turystyka motocyklowa
zyskuje coraz więcej zwolenników. Liczba uczestników tego sposobu spędzania czasu
wolnego wyraźnie rośnie, a branża turystyki motocyklowej w Polsce zyskuje na znaczeniu.
Staje się tak głównie ze względu na zauważalne zmiany dotyczące rosnącej liczby
uprawiających ją turystów oraz wzrost liczby motocykli na polskich drogach. Ten szybko
rosnący rynek nie doczekał się do tej pory opracowań naukowych, określających jego
ramy, zasięg, znaczenie oraz perspektywy rozwoju. Nie był także przedmiotem badań nad
zachowaniami konsumentów uprawiających turystykę motocyklową. Głównie z tego powodu
autor podjął się niniejszego tematu, mając zamiar szczegółowego rozpoznania
zjawiska, jakim jest turystyka motocyklowa w Polsce.
Autor żywi nadzieję, że niniejsza pozycja spotka się z uznaniem wielu środowisk
związanych z turystyką oraz rynkiem motocykli. Szybki rozwój turystyki motocyklowej w
Polsce, wzbudza coraz większe zainteresowanie kręgów naukowych. Dlatego niniejszą
pozycję kieruje się do wykładowców i studentów kierunków związanych z turystyką i
hotelarstwem w Polsce. Poruszona problematyka powinna także wzbudzić zainteresowanie
osób zawodowo związanych z branżą turystyczną, jako źródło wiedzy o nowym,
nierozpoznanym dotychczas zjawisku w Polsce, jakim jest turystyka motocyklowa. Autor liczy
także na zainteresowanie poruszoną tematyką wśród uczestników szeroko pojętej
branży motocyklowej w Polsce. Przedstawione zagadnienia, wzbogacone empirią, mogą być
także przydatne praktykom gospodarczym funkcjonującym w branży turystycznej i
motocyklowej.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Miejsce turystyki motocyklowej w nauce o turystyce
1.1. Pojęcia i rodzaje turystyki
1.2. Turystyka kwalifikowana
1.3. Turystyka motocyklowa jako forma turystyki kwalifikowanej
2. Charakterystyka rynku turystycznego w wybranych krajach europejskich z
uwzględnieniem turystyki motocyklowej
2.1. Aktywność konsumentów na rynku usług turystycznych w Polsce
2.2. Charakterystyka bazy turystycznej w wybranych krajach europejskich
pod względem atrakcyjności dla turysty motocyklowego
2.3. Miejsca docelowe podróży mieszkańców wybranych krajów
europejskich w turystyce wypoczynkowej i motocyklowej
3. Polski konsument jako uczestnik rynku turystyki motocyklowej
3.1. Konsument i jego potrzeby
3.2. Charakterystyka konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w
Polsce. Opracowanie własne
3.3. Zachowania konsumenta na rynku usług turystyki motocyklowej w
Polsce. Opracowanie własne
4. Rynek nowych motocykli jako determinanta zachowań konsumentów usług
turystycznych dla motocyklistów
4.1. Rozwój przemysłu motocyklowego na świecie
4.2. Produkcja i tabor motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii
Europejskiej
4.3. Sprzedaż nowych motocykli w Polsce i wybranych krajach Unii
Europejskiej
4.4. Motocykle turystyczne na rynku nowych motocykli w Polsce i w
Niemczech – analiza porównawcza
4.5. Profil nabywców nowych motocykli w Polsce w świetle badań
własnych
5. Perspektywy rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce. Wyniki badań
własnych
5.1. Rozwój rynku turystyki motocyklowej w opinii ekspertów
5.2. Prognoza rozwoju turystyki motocyklowej w Polsce – wnioski z badań
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel