Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy
dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono
teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się
na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, turystyce
motywacyjnej i korporacyjnej oraz przemyśle wystawienniczym. Rozdział trzeci dotyczy
rynku turystyki biznesowej. W rozdziale czwartym poruszono zagadnienie produktu turystyki
biznesowej, a w rozdziale piątym skupiono się na determinantach kształtowania i rozwoju
produktu turystyki biznesowej. Ostatnią część opracowania stanowi studium przypadku
dotyczące turystyki biznesowej na obszarze województwa zachodniopomorskiego. W treści
tego rozdziału zostały wykorzystane wyniki badań ankietowych przeprowadzone w obiektach
zakwaterowania zbiorowego zlokalizowanych na terenie województwa zachodniopomorskiego i
sklasyfikowanych jako hotele, wśród przewoźników promowych posiadających ofertę dla
klientów biznesowych oraz wśród organizatorów biznesowych imprez zbiorowych
kreujących i realizujących imprezy zbiorowe dla klienta biznesowego.
Na uwagę zasługuje fakt, iż w polskiej literaturze brak jest zwartej publikacji
książkowej dotyczącej powyższych zagadnień. Opracowanie niniejsze jest więc w Polsce
pierwszą próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w takim kształcie.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy turystyki biznesowej
1.1. Miejsce podróży służbowych w turystyce
1.2. Pojęcie i zakres turystyki biznesowej
1.3. Cechy turystyki biznesowej
Rozdział 2. Formy turystyki biznesowej
2.1. Turystyka konferencyjno-kongresowa
2.2. Turystyka motywacyjna i korporacyjna
2.3. Przemysł wystawienniczy
2.4. Zestawienie form turystyki biznesowej
Rozdział 3. Rynek turystyki biznesowej
3.1. Pojęcie i struktura rynku turystyki biznesowej
3.2. Makro- i mikrootoczenie turystyki biznesowej
3.3. Popyt na turystykę biznesową
3.4. Organizatorzy turystyki biznesowej
3.5. Rynek turystyki biznesowej w Polsce
Rozdział 4. Produkt turystyki biznesowej
4.1. Istota i struktura produktu turystycznego
4.2. Struktura produktu turystyki biznesowej
4.2.1. Usługi noclegowe
4.2.2. Usługi gastronomiczne
4.2.3. Usługi dodatkowe
4.3. Promocja produktu turystyki biznesowej
Rozdział 5. Determinanty kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej
5.1. Uwarunkowania kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej
5.1.1. Uwarunkowania instytucjonalne
5.1.2. Uwarunkowania kadrowe
5.1.3. Uwarunkowania logistyczno-transportowe
5.1.4. Uwarunkowania finansowe
5.1.5. Uwarunkowania cenowo-walutowe
5.1.6. Uwarunkowania inwestycyjne
5.1.7. Uwarunkowania w zakresie innowacji
Rozdział 6. Studium przypadku – turystyka biznesowa w województwie
zachodniopomorskim
6.1. Wybrane elementy atrakcyjności turystycznej województwa zachodniopomorskiego
6.2. Możliwości wykorzystania oferty turystycznej województwa zachodniopomorskiego dla
turystyki biznesowej
6.3. Turystyka biznesowa w hotelach i na promach
6.4. Turystyka biznesowa a organizatorzy biznesowych imprez zbiorowych
6.5. Analiza SWOT uwarunkowań województwa zachodniopomorskiego w kontekście kreacji
produktu turystyki biznesowej
6.6. Produkt turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim
Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
244 strony, B5, oprawa miękka