ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 30.80 29,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POPYT TURYSTYCZNY UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU


NIEZGODA M. ZMYŚLONY P.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 30.80 Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

POPYT TURYSTYCZNY UWARUNKOWANIA PERSPEKTYWY ROZWOJU


Jak i kiedy powstają nasze decyzje dotyczące wyjazdu turystycznego?

Jakie czynniki wpływają na wielkość i strukturę popytu turystycznego?

W jaki sposób można zbadać popyt turystyczny?

Jak będziemy wypoczywać i podróżować w niedalekiej przyszłości?

Na te oraz wiele innych ciekawych i zarazem ważnych pytań odpowiadają Autorzy, porządkując i systematyzując wiedzę na temat popytu turystycznego, dotychczas rozproszoną w wielu opracowaniach z zakresu ekonomii, psychologii, socjologii i marketingu.

Drugie wydanie podręcznika zawiera wiele dodatkowych przykładów z działalności turystycznej, opisów zachowań nabywczych turystów oraz uaktualnień istotnych dla treści danych statystycznych.

Podręcznik jest adresowany do studentów, teoretyków zajmujących się turystyką oraz praktyków biznesu turystycznego: prowadzących biura podróży, zarządzających obiektami noclegowymi, przedsiębiorstwami transportowymi, a także specjalistów pracujących w administracji rządowej i samorządowej oraz wpływających na roz­wój turystyki w regionach.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Wprowadzenie do zagadnień turystyki i rynku turystycznego
Definicja turysty i turystyki
Przesłanki rozwoju i upowszechniania się turystyki
Rynek turystyczny

Rozdział II. Popyt turystyczny i jego cechy
Rodzaje popytu. Definicja popytu turystycznego
Mobilność
Kompleksowość
Elastyczność
Sezonowość

Rozdział III. Czynniki wpływające na popyt turystyczny
Czynniki ekonomiczne
Czynniki demograficzne
Czynniki geograficzne
Czynniki prawno-polityczne

Rozdział IV. Społeczne i psychologiczne determinanty popytu turystycznego .
Profil społeczny konsumenta
Czynniki określające profil psychologiczny konsumenta
Motywacje podróży

Rozdział V. Decyzje nabywcze turystów
Charakterystyka decyzji nabywczych podejmowanych w turystyce
Wybór docelowego miejsca wypoczynku
Proces podejmowania decyzji nabywczej w turystyce
Ograniczenia stosowania tradycyjnych modeli procesu decyzyjnego

Rozdział VI. Segmentacja popytu turystycznego
Istota segmentacji rynku turystycznego
Kryteria podziału rynku nabywców usług turystycznych
Typologia turystów

Rozdział VII. Badanie popytu turystycznego
Źródła badań popytu turystycznego
Wydatek turystyczny oraz ruch turystyczny jako mierniki popytu turystycznego
Metody pomiaru wydatku i ruchu turystycznego
Możliwości wykorzystania metod pomiaru wydatku i ruchu turystycznego

Rozdział VIII. Trendy w popycie turystycznym
Problemy analizy trendów w gospodarce
Megatrendy
Aktualne trendy w turystyce

Literatura


219 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022