ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZADZANIE INSTYTUCJAMI KREDYTOWYMI


GOSPODAROWICZ A. NOSOWSKI A. RED.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 63.99 Twoja cena  60,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie instytucjami kredytowymi


Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności.

Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie.

Na uwagę zasługują:

• przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego poszczególne części książki,

• akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych,

• zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji kredytowych,

• czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego,

• wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki bankowej.


Spis treści:

 

Wprowadzenie

1.Podstawy funkcjonowania instytucji kredytowych (Magdalena Bywalec)
1.1.Rola współczesnych instytucji kredytowych
1.2.Uwarunkowania działania instytucji kredytowych
Literatura uzupełniająca

2.Modele, strategie i metody zarządzania w instytucjach kredytowych (Adam Nosowski)
2.1.Specyfika zarządzania instytucjami kredytowymi
2.2.Modele biznesowe instytucji kredytowych
2.2.1.Model biznesowy - definicje, uwarunkowania, konteksty
2.2.2.Rodzaje modeli biznesowych w instytucjach kredytowych
2.2.3.Czynniki zmian w bankowych modelach biznesowych
2.3.Zarządzanie strategiczne instytucjami kredytowymi
2.3.1.Zróżnicowanie strategii instytucji kredytowych
2.3.2.Proces zarządzania strategicznego w instytucjach kredytowych
2.4.Wybrane koncepcje i metody zarządzania instytucjami kredytowymi
2.4.1.Koncepcje i metody zarządzania - punkty widzenia
2.4.2.Zarządzanie wartością w instytucjach kredytowych
2.4.3.Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w instytucjach kredytowych
2.4.4.Zarządzanie innowacjami w instytucjach kredytowych
2.4.5.Zarządzanie zmianą i projektami w instytucjach kredytowych
Literatura uzupełniająca

3.Klienci instytucji kredytowych i tworzona dla nich wartość
3.1.Klienci instytucji kredytowych i kryteria ich segmentacji
3.1.1.Potrzeby oraz decyzje konsumentów na rynku usług finansowych (Przemysław Stodulny)
3.1.2.Klient indywidualny i instytucjonalny (Mariola Willmann)
3.1.3.Segmentacja klientów oraz wybór rynku docelowego (Mariola Willmann)
3.2.Oferta instytucji kredytowych i działania marketingowe
3.2.1.Marketing usług finansowych (Przemysław Stodulny)
3.2.2.Kształtowanie oferty produktowej (Mariola Willmann)
3.2.3.Zarządzanie produktem bankowym (Mariola Willmann)
3.2.3.Bankowe kanały dystrybucji (Mariola Willmann)
3.2.4.Promocja i komunikacja z klientem (Mariola Willmann)
3.3.Klient w relacji z instytucją kredytową (Przemysław Stodulny)
3.3.1.Podstawowe elementy marketingu relacji
3.3.2.Satysfakcja i lojalność klientów
3.3.3.Zarządzanie relacjami z klientami - koncepcja, zasady, narzędzia
Literatura uzupełniająca

4.Finanse i ryzyko w instytucjach kredytowych
4.1.Podstawy gospodarki finansowej instytucji kredytowych
4.1.1.Zarządzanie finansowe (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.1.2.Podstawy prawne i struktura sprawozdawczości finansowej  (Radosław Kałużny)
4.1.3.Ocena i analiza sytuacji majątkowo-finansowej (Radosław Kałużny)
4.2.Zarządzanie ryzykiem w instytucjach kredytowych
4.2.1.Rodzaje ryzyka bankowego i zarządzanie nim (Katarzyna Kochaniak)
4.2.2.Dobre praktyki w zarządzaniu ryzykiem w rekomendacjach KNF (Aleksandra Jurkowska)
4.3.Wybrane aspekty zarządzania finansowego
4.3.1.Zarządzanie aktywami i pasywami (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.3.2.Zarządzanie kapitałem własnym (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.3.3.Kapitał wewnętrzny w procesie zarządzania ryzykiem (Katarzyna Kochaniak)
4.3.4.Współczynnik wypłacalności jako nadzorcza miara adekwatności kapitałowej (Aleksandra Jurkowska)
4.3.5.Controlling w instytucji kredytowej (Ewa Kulińska-Sadłocha)
Literatura uzupełniająca

5.Organizacja instytucji kredytowych
5.1.Strukturyzacja biznesowa i organizacyjna instytucji kredytowych
5.1.1.Specyfika organizacji instytucji kredytowych (Andrzej Gospodarowicz)
5.1.2.Struktury i rozwiązania organizacyjne (Adam Nosowski)
5.2.Zarządzanie procesami w instytucjach kredytowych
5.2.1.Procesowe uwarunkowania funkcjonowania instytucji kredytowych (Adam Nosowski)
5.2.2.Outsourcing w praktyce bankowej (Anna Korzeniowska)
5.2.3.Zarządzanie jakością w praktyce bankowej (Adam Nosowski)
5.3.Zarządzanie kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych (Justyna Zabawa)
5.3.1.Uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych
5.3.2.Proces zarządzania kapitałem ludzkim
5.3.3.Ścieżki kariery i standardy zawodowe w bankowości
Literatura uzupełniająca

6.Technologie informatyczne w instytucjach kredytowych (Dariusz Wawrzyniak)
6.1.Rola technologii informatycznych w instytucjach kredytowych
6.2.Strategie informatyczne instytucji kredytowych
6.2.1.Perspektywa prawno-rekomendacyjna
6.2.2.Perspektywa funkcjonalna
6.2.3.Perspektywa implementacyjna
6.2.4.Perspektywa usługowa
6.2.5.Perspektywa ryzyka informatycznego
6.3.Kierunki rozwoju technologii informatycznych w instytucjach kredytowych
Literatura uzupełniająca

7.Nadzór i kontrola w instytucjach kredytowych
7.1.Nadzór korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu w instytucjach kredytowych
7.1.1.Charakterystyka systemu nadzoru korporacyjnego w instytucjach kredytowych w Polsce (Katarzyna Kochaniak)
7.1.2.Rola i odpowiedzialność rad nadzorczych, zarządów oraz walnych zgromadzeń (Katarzyna Kochaniak)
7.1.3.Instytucje kredytowe jako organizacje społecznie odpowiedzialne (Aleksandra Jurkowska)
7.2.Mechanizmy kontrolne w instytucjach kredytowych
7.2.1.Uwarunkowania braku zgodności (Aleksandra Jurkowska)
7.2.2.Polityka zgodności w instytucjach kredytowych (Aleksandra Jurkowska)
7.2.3.Kontrola i audyt wewnętrzny (Radosław Kałużny)

Literatura uzupełniająca

Zakończenie

Bibliografia

Indeks


508 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022