|
ZARZADZANIE INSTYTUCJAMI KREDYTOWYMI
GOSPODAROWICZ A. NOSOWSKI A. RED. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 63.99 Twoja cena 60,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie instytucjami kredytowymi
Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania,
których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować
rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej
strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i
realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności.
Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania
instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się
zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami
musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i
efektywnie.
Na uwagę zasługują:
• przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego
poszczególne części książki,
• akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji
kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja
charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych,
• zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji
kredytowych,
• czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i
interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego,
• wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki
bankowej.
Spis treści:
Wprowadzenie
1.Podstawy funkcjonowania instytucji kredytowych (Magdalena Bywalec)
1.1.Rola współczesnych instytucji kredytowych
1.2.Uwarunkowania działania instytucji kredytowych
Literatura uzupełniająca
2.Modele, strategie i metody zarządzania w instytucjach kredytowych
(Adam Nosowski)
2.1.Specyfika zarządzania instytucjami kredytowymi
2.2.Modele biznesowe instytucji kredytowych
2.2.1.Model biznesowy - definicje, uwarunkowania, konteksty
2.2.2.Rodzaje modeli biznesowych w instytucjach kredytowych
2.2.3.Czynniki zmian w bankowych modelach biznesowych
2.3.Zarządzanie strategiczne instytucjami kredytowymi
2.3.1.Zróżnicowanie strategii instytucji kredytowych
2.3.2.Proces zarządzania strategicznego w instytucjach kredytowych
2.4.Wybrane koncepcje i metody zarządzania instytucjami kredytowymi
2.4.1.Koncepcje i metody zarządzania - punkty widzenia
2.4.2.Zarządzanie wartością w instytucjach kredytowych
2.4.3.Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w instytucjach kredytowych
2.4.4.Zarządzanie innowacjami w instytucjach kredytowych
2.4.5.Zarządzanie zmianą i projektami w instytucjach kredytowych
Literatura uzupełniająca
3.Klienci instytucji kredytowych i tworzona dla nich wartość
3.1.Klienci instytucji kredytowych i kryteria ich segmentacji
3.1.1.Potrzeby oraz decyzje konsumentów na rynku usług finansowych (Przemysław
Stodulny)
3.1.2.Klient indywidualny i instytucjonalny (Mariola Willmann)
3.1.3.Segmentacja klientów oraz wybór rynku docelowego (Mariola Willmann)
3.2.Oferta instytucji kredytowych i działania marketingowe
3.2.1.Marketing usług finansowych (Przemysław Stodulny)
3.2.2.Kształtowanie oferty produktowej (Mariola Willmann)
3.2.3.Zarządzanie produktem bankowym (Mariola Willmann)
3.2.3.Bankowe kanały dystrybucji (Mariola Willmann)
3.2.4.Promocja i komunikacja z klientem (Mariola Willmann)
3.3.Klient w relacji z instytucją kredytową (Przemysław Stodulny)
3.3.1.Podstawowe elementy marketingu relacji
3.3.2.Satysfakcja i lojalność klientów
3.3.3.Zarządzanie relacjami z klientami - koncepcja, zasady, narzędzia
Literatura uzupełniająca
4.Finanse i ryzyko w instytucjach kredytowych
4.1.Podstawy gospodarki finansowej instytucji kredytowych
4.1.1.Zarządzanie finansowe (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.1.2.Podstawy prawne i struktura sprawozdawczości finansowej (Radosław Kałużny)
4.1.3.Ocena i analiza sytuacji majątkowo-finansowej (Radosław Kałużny)
4.2.Zarządzanie ryzykiem w instytucjach kredytowych
4.2.1.Rodzaje ryzyka bankowego i zarządzanie nim (Katarzyna Kochaniak)
4.2.2.Dobre praktyki w zarządzaniu ryzykiem w rekomendacjach KNF (Aleksandra Jurkowska)
4.3.Wybrane aspekty zarządzania finansowego
4.3.1.Zarządzanie aktywami i pasywami (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.3.2.Zarządzanie kapitałem własnym (Ewa Kulińska-Sadłocha)
4.3.3.Kapitał wewnętrzny w procesie zarządzania ryzykiem (Katarzyna Kochaniak)
4.3.4.Współczynnik wypłacalności jako nadzorcza miara adekwatności kapitałowej
(Aleksandra Jurkowska)
4.3.5.Controlling w instytucji kredytowej (Ewa Kulińska-Sadłocha)
Literatura uzupełniająca
5.Organizacja instytucji kredytowych
5.1.Strukturyzacja biznesowa i organizacyjna instytucji kredytowych
5.1.1.Specyfika organizacji instytucji kredytowych (Andrzej Gospodarowicz)
5.1.2.Struktury i rozwiązania organizacyjne (Adam Nosowski)
5.2.Zarządzanie procesami w instytucjach kredytowych
5.2.1.Procesowe uwarunkowania funkcjonowania instytucji kredytowych (Adam Nosowski)
5.2.2.Outsourcing w praktyce bankowej (Anna Korzeniowska)
5.2.3.Zarządzanie jakością w praktyce bankowej (Adam Nosowski)
5.3.Zarządzanie kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych (Justyna Zabawa)
5.3.1.Uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych
5.3.2.Proces zarządzania kapitałem ludzkim
5.3.3.Ścieżki kariery i standardy zawodowe w bankowości
Literatura uzupełniająca
6.Technologie informatyczne w instytucjach kredytowych (Dariusz
Wawrzyniak)
6.1.Rola technologii informatycznych w instytucjach kredytowych
6.2.Strategie informatyczne instytucji kredytowych
6.2.1.Perspektywa prawno-rekomendacyjna
6.2.2.Perspektywa funkcjonalna
6.2.3.Perspektywa implementacyjna
6.2.4.Perspektywa usługowa
6.2.5.Perspektywa ryzyka informatycznego
6.3.Kierunki rozwoju technologii informatycznych w instytucjach kredytowych
Literatura uzupełniająca
7.Nadzór i kontrola w instytucjach kredytowych
7.1.Nadzór korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu w instytucjach
kredytowych
7.1.1.Charakterystyka systemu nadzoru korporacyjnego w instytucjach kredytowych w Polsce
(Katarzyna Kochaniak)
7.1.2.Rola i odpowiedzialność rad nadzorczych, zarządów oraz walnych zgromadzeń
(Katarzyna Kochaniak)
7.1.3.Instytucje kredytowe jako organizacje społecznie odpowiedzialne (Aleksandra
Jurkowska)
7.2.Mechanizmy kontrolne w instytucjach kredytowych
7.2.1.Uwarunkowania braku zgodności (Aleksandra Jurkowska)
7.2.2.Polityka zgodności w instytucjach kredytowych (Aleksandra Jurkowska)
7.2.3.Kontrola i audyt wewnętrzny (Radosław Kałużny)
Literatura uzupełniająca
Zakończenie
Bibliografia
Indeks
508 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|