e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej
E-marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej nadal pozostaje nowym
obszarem badawczym. Tematyka książki koncentruje się wokół e-marketingu
przedsiębiorstw w serwisach społecznościowych oraz w wirtualnych światach.
Wybór obu środowisk, jako przedmiotu analizy, wynika z kilku przesłanek. Pierwsza, to
stale rosnąca na globalnym rynku liczba użytkowników obu środowisk. Społeczny
Internet otwiera dla przedsiębiorstw nowe szanse budowy dialogu z nabywcami, wzmocnienia
wizerunku marki, pobudzenia sprzedaży. Jednak większość przedsiębiorstw nie
wykorzystuje w pełni potencjału marketingowego serwisów społecznościowych i
wirtualnych światów.
Kolejny argument skłaniający do prowadzenia rozważań w obszarze wirtualnychświatów i
serwisów społecznościowych to frapująca idea kreacji globalnej wirtualnej wioski,
stanowiącego odwzorowanie rzeczywistego świata – z indywidualnymi użytkownikami i
podmiotami instytucjonalnymi. Już teraz serwisy społecznościowe oraz wirtualne światy
skupiają zarówno indywidualnych internautów, jak i przedsiębiorstwa, organizacje
niekomercyjne, miasta, regiony.
W niniejszej książce główne tezy prowadzonych rozważań dotyczą wyznaczenia
teoretycznych ram dla rozumienia e-marketingu przedsiębiorstwa w społecznościach
wirtualnych oraz oceny skuteczności działań marketingowych prowadzonych w środowiskach
wirtualnych społeczności.
Niniejsza publikacja oferuje teoretyczne ujęcie przebiegu procesów marketingowych
zachodzących w społecznościach wirtualnych oraz dostarcza przykładów konkretnych
implementacji działań marketingowych.
Niniejsza książka jest skierowana nie tylko do środowiska naukowego, ale także do
praktyków marketingu oraz studentów. Praktycy znajdą w niej inspirują ce przykłady
działań e-marketingowych. Książka może być także przydatną lekturą na kierunkach
zarządzania, ekonomii oraz pomocnym materiałem w trakcie kursów z zakresu marketingu,
e-handlu czy psychologii zachowań nabywców.
Spis treści:
Wstęp
1. Poza tradycyjnym e-marketingiem: marketing kreowania doświadczeń w
społecznościach wirtualnych
1.1. Nowe narzędzie e-marketingu: społeczności wirtualne. Wprowadzenie
1.2. Marketing relacji w społecznościach wirtualnych
1.3. Marketing doświadczeń oraz koncepcja „dominacji usługi”
Podsumowanie rozdziału 1
2. e-nabywca w przestrzeni społecznego Internetu
2.1. Rozwój trójwymiarowego Internetu (wirtualnych światów) i serwisów
społecznościowych
2.2. Partycypacja internauty w społecznym Internecie
2.3. Akceptacja społecznego Internetu przez użytkowników
Podsumowanie rozdziału 2
3. Kształtowanie działań marketingowych przedsiębiorstw w społecznym
Internecie
3.1. Uwarunkowania e-marketingu przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej
3.2. Przedsiębiorstwa w trójwymiarowym Internecie
3.3. Przedsiębiorstwa w serwisach społecznościowych
3.4. Krytyka e-marketingu w społeczności wirtualnej
Podsumowanie rozdziału 3
4. Interakcja marketingowa w społeczności wirtualnej – badania empiryczne
4.1. Przyczyny i skutki interakcji marketingowej w społecznościach wirtualnych –
deterministyczna i niedeterministyczna perspektywa
4.2. Wyniki badań empirycznych polskich konsumentów segmentu „młodzi dorośli”
4.2.1. Cele studiów badawczych oraz zastosowane metody badawcze
4.2.2. Wyniki badań użytkowników serwisu społecznościowego Facebook
4.2.3. Społeczności przedsiębiorstw w trójwymiarowym Internecie – badania
użytkowników wirtualnego świata Second Life
Podsumowanie rozdziału 4
Podsumowanie: Wnioski oraz kierunki dalszych badań
Bibliografia
Spis tabel
Spis schematów
Spis rysunków
Spis wykresów
290 stron, B5, oprawa miękka