ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

DYDAKTYKA SZKO£Y WY¯SZEJ WYBRANE PROBLEMY


SCHRADE U. RED.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 19.00 Twoja cena  18,05 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Dydaktyka szko³y wy¿szej. Wybrane problemy


Niniejsze opracowanie z pedagogiki szko³y wy¿szej jest prac± zbiorow±, przygotowan± przez trzech niezale¿nych autorów. Przedstawia oryginalne koncepcje autorskie oparte na wieloletnim w³asnym do¶wiadczeniu dydaktycznym w szko³ach wy¿szych. Praca jest wiêc dzie³em nie teoretyków pedagogiki, lecz czynnych zawodowo nauczycieli akademickich.

Ksi±¿ka sk³ada siê z trzech czê¶ci. Czê¶æ I to rozwa¿ania o stanie i kondycji my¶li i praktyki edukacyjnej w ¶wiecie wspó³czesnym; czê¶æ II dotyczy nieporuszonych w czê¶ci I kwestii z zakresu pedagogiki ogólnej oraz szczegó³owo analizuje dydaktykê szko³y wy¿szej; czê¶æ III przedstawia wa¿ne z punktu widzenia dydaktyki psychologiczne aspekty kszta³cenia akademickiego.


Przedmowa
Profesor Ulrich Schrade (Jan Zubelewicz)

Czê¶æ I. Z PEDAGOGIKI OGÓLNEJ (Bogus³aw Wolniewicz)

I. Idea szko³y wy¿szej
1. Dwa typy szko³y
2. Rola spo³eczna inteligencji technicznej
II. Szkolnictwo w epoce duchowego zamêtu
1. Wielkie pêkniêcie
2. Szko³a i wychowanie
Literatura

Czê¶æ II. DYDAKTYKA SZKO£Y WY¯SZEJ (Ulrich Schrade)

I. Pedagogika jako wiedza o wychowaniu
1. Pedagogika przedmiot i zadania badawcze
2. Dwie pedagogiczne koncepcje wychowania
3. Rodzaje szkó³ i kryteria ich odró¿niania
II. Cele i zasady nauczania w szkole wy¿szej
1. Sk³adowe procesu dydaktycznego w szkole wy¿szej
2. Regulacje prawne szkolnictwa wy¿szego. Cele ogólne i kierunkowe
3. Operacyjne cele kszta³cenia
4. Zasady kszta³cenia
5. Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajêæ
III. Formy kszta³cenia akademickiego
1. Ni¿sze formy kszta³cenia akademickiego
2. Wy¿sze formy kszta³cenia akademickiego
IV. Blaski i cienie kariery akademickiej
Literatura

Czê¶æ III. Z PSYCHOLOGII NAUCZANIA (Ewa Stanis³awiak)

I. Studenci w ¶wietle psychologii rozwoju cz³owieka
1. Wprowadzenie
2. Uczenie siê osób doros³ych mo¿liwo¶ci i ich wykorzystanie
II. Motywowanie do uczenia siê
1. Czy warto siê uczyæ? O roli motywacji wewnêtrznej
2. Czy to siê powiedzie? O roli wiary w sukces
3. Czy uczenie siê bêdzie przyjemne? O roli zadowolenia
III. Znaczenie kar i nagród. O wy¿szo¶ci nagradzania
1. Jak stosowaæ kary?
2. Jak stosowaæ nagrody?
IV. Radzenie sobie ze stresem nauczania
Wa¿niejsze terminy
Literatura


111 stron, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022