ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INŻYNIERIA RUCHU LOTNICZEGO


MALARSKI M.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Inżynieria ruchu lotniczego


Inżynieria ruchu lotniczego jest pierwszą na rynku polskim i jedną z niewielu na   świecie kompleksowych publikacji o praktycznych problemach ruchu lotniczego.

W książce omówiono problemy planowania lotów, planowania cyklu eksploatacyjnego środków powietrznych, problem dyspozycyjności portu lotniczego i jego przepustowości dla statków powietrznych i pasażerów. Oddzielnie omówiono metody wyznaczania pojemności sektora kontroli ruchu lotniczego i sterowania lotami nietrasowymi.

Monografia jest przeznaczona głównie dla specjalistów ruchu lotniczego i eksploatacji portów lotniczych w zakresie poruszanych zagadnień. Praca może być pomocna dla doktorantów i studentów starszych lat studiów o profilu ruch lotniczy.


PODSTAWOWE OZNACZENIA

1.WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ RUCHU LOTNICZEGO
   1.1.Zarys rozwoju ruchu lotniczego w Polsce
    1.2.Ruch lotniczy, inżynieria ruchu
    1.3.Podstawowe zasady organizacji ruchu lotniczego
    1.4.Problemy inżynierii ruchu lotniczego
2.PROBLEM PLANOWANIA LOTÓW
    2.1.Baza danych planowania lotów
    2.2.Model podstawowy planowania lotów
    2.3.Metoda optymalizacji planu lotów
    2.4.Model zmodyfikowany planowania lotów
3.ROTACJE STATKÓW POWIETRZNYCH
    3.1.Szeregowanie zadań, rotacje statków powietrznych
    3.2.Cykl eksploatacyjny statków powietrznych w lotnictwie komunikacyjnym
    3.3.Ograniczenia wyznaczania rotacji
    3.4.Podstawowa rotacja statków powietrznych
    3.5.Wyznaczanie rotacji suboptymalnej metodą podziału na podproblemy
    3.6.Rotacja statków powietrznych jako zadanie szeregowania z algorytmem podziału
    3.7.Przykładowa aplikacja metody wyznaczania rotacji jako zadania szeregowania
    3.8.Modyfikacja rotacji w przypadku wystąpienia usterek i „wypadnięcia” statku powietrznego z eksploatacji
4.OPERACJE OBSŁUGI W REJONIE PORTU LOTNICZEGO
    4.1.Ruch statków powietrznych w rejonie portu lotniczego
    4.2.Operacje obsługi w porcie lotniczym
    4.3.Elementy funkcjonowania portu lotniczego istotne w inżynierii ruchu
    4.4.Procedury obsługi startów i lądowań
    4.5.Zakłócenia w procesie obsługi naziemnej pasażerów i bagażu
    4.6.Podstawowe zasady funkcjonowania terminala pasażerskiego
5.GOTOWOŚĆ OPERACYJNA - DYSPOZYCYJNOŚĆ PORTU LOTNICZEGO
    5.1.Stan gotowości operacyjnej portu lotniczego
    5.2.Elementy składowe gotowości operacyjnej portu lotniczego
    5.3.Zdatność urządzeń technicznych portu lotniczego
    5.4.Warunki meteorologiczne
    5.5.Warunki obsługi operacji startu i lądowania
    5.6.Model dyspozycyjności portu lotniczego
6.PROCESY STOCHASTYCZNE W RUCHU LOTNICZYM I JEGO OBSŁUDZE
    6.1.Strumienie zgłoszeń w ujęciu teorii procesów stochastycznych
    6.2.Ciągi zgłoszeń i obsług statków powietrznych/pasażerów jako realizacja procesu stochastycznego
    6.3.Badania parametrów ruchu lotniczego i jego obsługi w rejonie portu lotniczego
    6.4.Model stanowiska kontroli ruchu lotniczego ACC
    6.5.Strumienie ruchu w rejonie portu lotniczego
    6.6.Strumienie ruchu w terminalu pasażerskim portu lotniczego
7.OBSŁUGA RUCHU W REJONIE PORTU LOTNICZEGO 
    7.1.Operacje elementarne obsługi ruchu statków powietrznych w rejonie portu lotniczego
    7.2.Graf operacji obsługi ruchu lotniczego w rejonie portu
    7.3.Symulacyjna realizacja modelu procesu obsługi ruchu w rejonie portu lotniczego
8.OBSŁUGA PODRÓŻNYCH W TERMINALU PASAŻERSKIM PORTU LOTNICZEGO
    8.1.Operacje elementarne obsługi pasażerów
    8.2.Graf operacji obsługi pasażerów
    8.3.Symulacyjna realizacja modelu procesu obsługi pasażerów
9.PROBLEM POJEMNOŚCI SEKTORA KONTROLI RUCHU LOTNICZEGO
    9.1.Służby kontroli ruchu lotniczego
    9.2.Metody wyznaczania pojemności sektora kontroli przyjęte przez EUROCONTROL
    9.3.Problem obciążenia pracą kontrolera ruchu lotniczego
    9.4.Intensywność ruchu lotniczego a obciążenie pracą kontrolera
    9.5.Praktyczna aplikacja metody szacowania dopuszczalnych wielkości ruchu lotniczego
10.PROBLEMY STEROWANIA LOTAMI NIETRASOWYMI
    10.1.Niekolizyjne trajektorie lotu w ruchu kontrolowanym
    10.2.Model niekolizyjnej trajektorii lotu nietrasowego
    10.3.Problem szeregowania lądujących statków powietrznych
    10.4.Praktyczne implementacje modeli niekolizyjnej trajektorii lotu
    10.5.Niekolizyjność trajektorii lotu uwzględniająca wzajemne kursy
11.KIERUNKI ROZWOJU INŻYNIERII RUCHU LOTNICZEGO

LITERATURA
DODATKI
    D1. Akronimy
    D2. Podstawowe definicje


246 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022