ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.30 48,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BYĆ NAUCZYCIELEM OPIEKUNEM WYCHOWAWCĄ PERSPEKTYWA HISTORYCZNA


APANEL D. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 51.30 Twoja cena  48,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Być nauczycielem - opiekunem - wychowawcą

Perspektywa historyczna


Współcześni nauczyciele, opiekunowie, wychowawcy w poczuciu odpowiedzialności za swoich uczniów, wychowanków, podopiecznych pozostają często bezradni wobec złożoności i dynamizmu problemów, które im zagrażają, a także w obliczu uwarunkowań legislacyjnych i organizacyjnych, którym podlegają.

Prezentowane opracowanie jest jednym z głosów w społecznej dyskusji w sprawie ról, zadań i funkcji nauczyciela, opiekuna, wychowawcy w różnorodnych środowiskach wychowawczych, poczynając od edukacji na poziomie elementarnym aż do poziomu akademickiego włącznie.

Wskazuje także, iż analizując trudne problemy teraźniejszości, nie można odcinać się od źródeł, które dostarczają nam wzorów rozwiązań, wytyczają drogi postępowania. Odwoływanie się do dziedzictwa pedagogicznego może być inspirujące przy rozwiązywaniu problemów współczesności i przyszłości, a znajomość dorobku minionych pokoleń jest równie ważna jak znajomość aktualnych i przyszłych tendencji rozwojowych.

Ze Słowa wstępnego


DANUTA APANEL
Słowo wstępne - krótka refleksja historyczna

Rozdział I
Od nauczyciela szkoły parafialnej do nauczyciela opiekuna okresu II wojny światowej - egzemplifikacje ról i zadań

JOANNA SZADY
Rector scholae seu minister ecclesiae - refleksje o nauczycielu szkoły parafialnej w XVI-XVIII wieku
MARCELINA KNOP
Współczesne spadkobierczynie myśli bł. Marceliny Darowskiej - nauczycielki dobrych nauczycielek
TOMASZ FETZKI
Na linii frontu - pedagog specjalny wobec trudności, od Edouarda Seguina po czasy współczesne
HENRYK POROŻYŃSKI
Polscy nauczyciele języka polskiego w Gimnazjum Chojnickim w dobie zaboru pruskiego
KRYSTYNA WRÓBEL-LIPOWA
Nauczyciel opiekun polskich "dzieci tułaczy" w czasie II wojny światowej

Rozdział II
Nauczycielskie role i zadania w zmienności uwarunkowań społeczno-politycznych i ekonomicznych

JOANNA BUGAJSKA-WIĘCŁAWSKA
Kondycja zawodu nauczyciela w dziesięcioleciu 1945-1955 na podstawie województwa lubelskiego
DANUTA APANEL
Nauczyciel ucznia niepełnosprawnego w Polsce na przestrzeni XX wieku - obszary badań i powinności
JUSTYNA GULCZYŃSKA
Nauczyciele szkoły średniej ogólnokształcącej w Polsce w kontekście wydarzeń politycznych lat 1980-1983
WALDEMAR SYPIAŃSKI
Rola nauczyciela języka obcego w szkole podstawowej - wczoraj i dziś .

Rozdział III
Rozważania wokół powinności i (nie)możności w aspekcie teoretycznym i praktycznym

RENATA KACZMAREK
Obszary nauczycielskich powinności i niemożności - przegląd wybranej literatury
ANDRZEJ KUSZTELAK
Nauczyciel XXI wieku - czyli jaki?
WINCENTY WRZEŚNIEWSKI
Nauczyciel w roli biurokraty

Rozdział IV
Nauczyciel w perspektywie instytucji edukacyjnych

DOROTA WERBIŃSKA
Efektywne nauczanie języka obcego. Przegląd badań w ujęciu chronologicznym
TOMASZ SKONIECZNY
Rola Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie w inspirowaniu nauczycieli do samokształcenia i samodoskonalenia (w latach 1994-2011)
ROMAN TOMASZEWSKI
Misja uniwersytetu - nauczyciel akademicki - administracyjne centrum (XX-XXI wiek)

Spis autorów


310 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022