Książka składa się z sześciu rozdziałów, poprzedzonych wprowadzeniem i
zakończonych podsumowaniem, spisem tabel, rysunków i bibliografią.
Pierwszy rozdział poświęcony został w całości zagadnieniom dotyczącym specyfiki
usług ubezpieczeniowych oraz charakterystyce klientów nabywających produkty towarzystw
ubezpieczeń.
W drugim rozdziale zwrócono uwagę na rolę i znaczenie dystrybucji na rynku usług
ubezpieczeniowych oraz zajęto się pojęciem i wyborem kanału dystrybucji.
Rozdział trzeci zdominowały rozważania nad rodzajami kanałów dystrybucji usług
ubezpieczeniowych. W tym celu omówiono sześć głównych kanałów dystrybucji usług
ubezpieczeniowych na rynku asekuracyjnym w Polsce.
Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań własnych. W tym rozdziale
skupiono się głównie na analizie zebranych danych pochodzących z wywiadów
bezpośrednich przeprowadzonych z menadżerami towarzystw ubezpieczeń oraz danych
uzyskanych dzięki zastosowaniu kwestionariusza ankiety wśród klientów zakładów
ubezpieczeń.
W kolejnym rozdziale - piątym przedstawiono kierunki zmian w rozwoju kanałów
dystrybucji. Wskazano na mocne i słabe strony kanałów dystrybucji usług
ubezpieczeniowych oraz ukazano możliwości poprawy zadowolenia klientów zakładów
ubezpieczeń.
Rozdział szósty - ostatni - prezentuje referencyjny model kształtowania kanału
dystrybucji usług ubezpieczeniowych.
Zakres czasowy opracowania obejmuje lata 1999-2006.
dr Justyna Witkowska - adiunkt w Katedrze Ubezpieczeń na Wydziale
Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Specjalizuje się w
tematyce marketingu ubezpieczeniowego, w szczegołności w dystrybucji usług
ubezpieczeniowych, jakości usług oraz satysfakcji klienta. Jest autorką i
współautorką licznych publikacji z zakresu ubezpieczeń gospodarczych.
165 stron, B5, miękka oprawa