Rekrutacja
Teoria i praktyka
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na
wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to
jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się
najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb
kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i
jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego.
Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i
selekcji.
Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb
kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z
rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy.
Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie
najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty
rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności
przedsiębiorstw.
Publikacja stanowi znakomite źródło wiedzy dla studentów zarządzania zasobami
ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także do
osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Rekrutacja i jej cele
ROZDZIAŁ 2. Przygotowanie profilu rekrutacyjnego i planu rekrutacji
ROZDZIAŁ 3. Planowanie komunikowania się
ROZDZIAŁ 4. Rekrutacja internetowa i jej możliwe wykorzystanie
ROZDZIAŁ 5. Praktyka rekrutacji internetowej
ROZDZIAŁ 6. Metody selekcji oparte na kwestionariuszach
ROZDZIAŁ 7. Metody selekcji oparte na wywiadzie
ROZDZIAŁ 8. Metody selekcji oparte na ocenie działania
ROZDZIAŁ 9. Dokonywanie końcowego wyboru na podstawie różnorodnych danych
ROZDZIAŁ 10. Adaptacja nowego pracownika
Zakończenie
Literatura
Indeks rzeczowy
346 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka