ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MAGIA SŁÓW JAK PISAĆ TEKSTY, KTÓRE PORWĄ TŁUMY


WRYCZA-BEKIER J.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 41.00 Twoja cena  38,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Magia słów

Jak pisać teksty, które porwą tłumy


Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.

Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteś pisarzem.

Chcesz podzielić się z czytelnikiem swoimi przemyśleniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik Cię zrozumiał, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które słowa wybrać, a których się pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytało się tak, jak ogląda się przygody Jamesa Bonda? Chciałbyś budować napięcie jak Agatha Christie?

Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.


Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentką filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorką książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), Szkoła twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka języka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poświęconych internetowemu słowu pisanemu.


Wstęp (7)

 

1. Przejdź do konkretów (11)

 

  • Magia szczegółu (13)
  • Kolekcjonuj nazwy (16)
  • Nadawaj imiona (19)
  • A co z abstrakcją? (21)

 

2. Ożyw tekst (25)

 

  • Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
  • Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
  • Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
  • Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
  • Wampir energetyczny nr 4: Mieć i być (40)
  • Lista dynamicznych czasowników (44)

 

3. Lekcja Iana Fleminga (49)

 

4. Eksponuj to, co ważne (59)

 

  • Utnij niepotrzebną końcówkę (62)
  • Nie komentuj tego, co napisałeś (63)
  • Rozłup zdanie na dwie części (63)
  • Przejdź od informacji starej do nowej (64)
  • Jak rozpocząć zdanie? (65)
  • Ułóż wyrazy w zdaniu (66)

 

5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)

 

  • Wrzuć czytelnika w wir wydarzeń (75)
  • Zacznij od czegoś niezwykłego (76)
  • Wprowadź intrygującego bohatera (76)
  • Przykuj uwagę (77)
  • Wybierz znaczący szczegół (78)
  • Zmuś czytelnika do refleksji (79)

 

6. Pozbądź się słów-śmieci (83)

 

  • Tiki (84)
  • Skamieliny (85)
  • Papugi (87)
  • Koturny (88)
  • Urzędasy (90)
  • Snoby (92)
  • Tasiemce (93)
  • Usypiacze (94)
  • Podróbki (95)
  • Gaduły (96)
  • Tchórze (97)
  • Zuchwalcy (98)
  • Instrukcje (98)
  • Sobki (99)
  • Anonimy (100)
  • Zrzędy (100)
  • Gmatwaniny (101)

 

7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)

 

8. Nie bój się długiego zdania (113)

 

  • Połącz zdania (115)
  • Wyliczaj (117)
  • Powtarzaj (119)
  • Podsumuj (123)
  • Wtrącaj (124)

 

9. Opowiedz historię (127)

 

  • Początek (sytuacja) (131)
  • Środek (komplikacja) (138)
  • Koniec (rozwiązanie) (145)

 

10. Lekcja braci Grimm (149)

 

11. Pokazuj, nie opisuj (157)

 

  • Nie wyręczaj czytelnika (157)
  • Mniej znaczy więcej (160)
  • Zmuś bohatera do działania (161)
  • Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
  • Walcz o czytelnika (163)

 

12. Graj na emocjach (165)

 

  • Pisz sercem (165)
  • Porywające opowieści (168)
  • Poruszające reklamy (174)

 

13. Buduj napięcie (179)

 

  • Zawieszenie akcji (181)
  • Strzelba Czechowa (183)
  • Zwrot akcji (188)

 

14. Lekcja Agathy Christie (195)

 

15. Maluj słowami (209)

 

  • Kolor (209)
  • Światło i cień (212)
  • Kadr (213)

 

16. Pobudzaj zmysły (217)

 

  • Zapach (218)
  • Dźwięk (219)
  • Smak (220)
  • Dotyk (221)
  • A teraz wszystko wymieszaj (222)

 

17. Lekcja van Gogha (225)

 

18. Przemów własnym głosem (233)

 

19. Zakończenie (239)

 

Bibliografia (245)


248 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022