|
KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE W OBSZARACH ZAWODOWYCH
LĘGOWICZ A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 35.50 Twoja cena 33,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych
Trening umiejętności komunikacyjnych w branży turystycznej
Podręcznik zawiera treści dotyczące komunikowania się z innymi ludźmi w pracy
zawodowej o charakterze usługowym.
Kompetencje personalno-społeczne zostały uznane wśród pracodawców za
najważniejsze spośród innych ważnych predyspozycji w zawodach usługowych. Podstawa
programowa kształcenia w zawodach określa kompetencje personalno-społeczne (KPS) jako
wymaganie wspólne dla wszystkich zawodów, dlatego zdobyta przez ucznia wiedza oraz
umiejętności za pomocą tego podręcznika, mogą być wykorzystywane w każdym zawodzie.
Książka jest innowacyjna, posiada bardzo dynamiczny charakter. Dzięki temu proces
uczenia się nie będzie nudny. Metody pracy oraz wykorzystywane technologie są
nowoczesne, dostosowane do najnowszych form i technik kształcenia.
Podręcznik znajdzie zastosowanie zarówno w modułowym, jak i przedmiotowym programie
nauczania, a także można go wykorzystać w takich lekcjach, jak przedsiębiorczość,
jakość, czy marketing, może być przydatny podczas realizacji zajęć z wychowawcą, w
procesie kształtowania oczekiwanych postaw indywidualnych, społecznych oraz zawodowych
wśród uczniów. Ta propozycja wydawnicza to również ciekawa oferta dla pracodawców
branży turystycznej, którzy pragną szkolić nie tylko swój personel, aby zwiększyć
jakość świadczonych usług w swoich firmach, ale także, którzy przyjmują uczniów na
praktyki i staże zawodowe.
Treść podręcznika jest zgodna z podstawą programową kształcenia w zawodach: technik
hotelarstwa (422402), technik żywienia i usług gastronomicznych (343404) oraz technik
obsługi turystycznej (422103).
Wstęp
Rozdział I. Wiadomości wstępne o komunikacji
I.1. Rola pracownika usług turystycznych
I.2. Słownik pojęć podstawowych, dotyczących komunikacji
Rozdział II. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka
II.1. Potrzeba – od niej wszystko się zaczyna
II.2. Empatia kluczem do sukcesu w biznesie
II.3. Empatia podstawą do budowania pozytywnych relacji z drugim człowiekiem
II.4. Zaspokajanie potrzeb gości a jakość świadczonych usług
II.5. Grupy społeczne i komunikowanie się z nimi
Rozdział III. Komunikacja interpersonalna
III.1. Rola pierwszego wrażenia w procesie komunikacji
III.2. Przedstawianie siebie i innych
III.3. Small talk, czyli krótka rozmowa
III.4. Kultura i język wypowiedzi
III.5. Aktywne słuchanie
III.6. Jak ludzie reagują na to, co słyszą?
III.7. Style komunikowania się
Rozdział IV. Komunikacja werbalna i niewerbalna
IV.1. Kultura bycia – wygląd osobisty
IV.2. Przestrzeń i odległość w procesie komunikowania
IV.3. Mimika twarzy
IV.4. Gesty i odruchy
IV.5. Grzechy główne rozmówców, czyli czego wystrzegać się podczas rozmowy
IV.6. Komunikat „Ja” – naucz się mówić o swoich uczuciach
IV.7. Pożyteczna perswazja
IV.8. Telefoniczna obsługa klienta
IV.9. Zasady komunikowania się za pomocą pisma
Rozdział V. Typologia zachowań klientów
V.1. Klient uległy – sposoby zachowania i zasady postępowania
V.2. Klient agresywny – sposób zachowania i zasady postępowania
V.3. Klient małomówny – sposób zachowania i zasady postępowania
V.4. Klient gadatliwy – sposób zachowania i zasady postępowania
V.5. Klient rozkojarzony – sposób zachowania i zasady postępowania
V.6. Klient skrupulatny – sposób zachowania i zasady postępowania
V.7. Klient niedoświadczony – sposób zachowania i zasady postępowania
V.8. Klient wszystkowiedzący – sposób zachowania i zasady postępowania
V.9. Klient zapracowany – sposób zachowania i zasady postępowania
Rozdział VI. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa
VI.1. Stereotypy i dyskryminacja
VI.2. Charakterystyka wybranych narodów
VI.3. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu
VI.4. Kultury polichromiczne i monochromiczne
VI.5. Kultury kolektywistyczne i indywidualistyczne
VI.6. Kultury o wysokim i niskim stopniu unikania niepewności
VI.7. Ćwiczenia dotyczące różnorodności, stereotypów oraz uprzedzeń
Rozdział VII. Podróż psychologiczna
VII.1. Akceptacja własnej osoby – samoocena
VII.2. Asertywność
VII.3. Sposoby radzenia sobie ze stresem
VII.4. Panowanie nad emocjami gniewu
Rozdział VIII. Konflikty międzyludzkie – główne ich przyczyny w miejscu
pracy
VIII.1. Fazy rozwoju konfliktu – jak rozwiązać konflikt?
VIII.2. Pomiędzy kim powstają sytuacje konfliktowe
VIII.3. Skutki konfliktów
VIII.4. Zasady relacji pomiędzy współpracownikami
Rozdział IX. Różne role w grupie
IX.1. Gry i zabawy sprawdzające predyspozycje zawodowe
Rozdział X. Negocjacje
X.1. Przygotowanie do negocjacji
X.2. Strategie i techniki negocjacyjne
X.3. Ćwiczenia dotyczące negocjacji
Rozdział XI. Etyka w relacji z drugim człowiekiem
XI.1. Kodeks etyki hotelarza
Zakończenie
Pytania sprawdzające
Propozycje testów i sprawdzianów
Bibliografia
172 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|