|
PRYWATNOŚĆ W INTERNECIE
KOŁODZIEJCZYK Ł. wydawnictwo: SBP , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 29.90 Twoja cena 28,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prywatność w internecie
W ostatnich kilku latach zagadnienie prywatności w Sieci pojawia się ze
wzrastającą częstotliwością.
Wszystkie strony w dyskusji, niezależnie od zajmowanego stanowiska, zgadzają się,
że zbieranie i przetwarzanie danych o użytkownikach Internetu jest coraz
powszechniejsze, łatwiejsze, tańsze i stwarza coraz większe możliwości dla podmiotów
zarządzających tymi danymi. Zjawisko to jest pogłębiane przez zachowanie
użytkowników, którzy dobrowolnie zamieszczają informacje prywatne w Internecie,
często nie zdając sobie sprawy ze wszystkich możliwych konsekwencji.
W rezultacie zainteresowane osoby mogą często odnaleźć z pomocą wyszukiwarki
internetowej takie informacje jak imię i nazwisko, fotografie, ukończone szkoły, adres
zamieszkania czy numer telefonu komórkowego.
Osoby, które bardzo aktywnie korzystają z różnych narzędzi w Internecie
pozostawiają po sobie ślady pozwalające wręcz na odtworzenie ich aktywności na
przestrzeni wielu miesięcy, zainteresowań, poglądów – praktycznie kompletnego
profilu psychologicznego.
Wielu internautów nie zdaje sobie sprawy z zachodzących procesów, a nawet jeśli tak
jest – to nie potrafi tego procesu kontrolować. Rezygnacja z części własnej
prywatności jest w wielu przypadkach korzystna – ludzie korzystają z mediów
społecznych po to, żeby się socjalizować i wzbogacać komunikację ze swoimi
znajomymi; dane prywatne są wykorzystywane przez firmy internetowe, aby oferować
doskonalsze i lepiej spersonalizowane produkty. Dwaj giganci branży internetowej, firmy
Google i Facebook, zbudowały całą swoją potęgę na danych zdobytych od
użytkowników. Praktyki tych firm związane z zarządzaniem danymi prywatnymi były
wielokrotnie krytykowane w mediach, przez organizacje broniące praw konsumenckich i
obywatelskich, a także samych użytkowników.
Aktualność oraz dynamika zagadnienia, niewielka liczba opracowań w języku polskim przy
niemal całkowitym braku badań na polskim gruncie stały się główną motywacją Autora
do podjęcia tematu prywatności w mediach społecznych.
152 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|