Organizowanie pracy małych zespołów
Podręcznik
Szkoła policealna
Podręcznik jest dostosowany do nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach i
obejmuje wszystkie zagadnienia z zakresu organizacji pracy małych zespołów (OMZ)
realizowane w technikach i szkołach policealnych, zawarte w Rozporządzeniu Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w
zawodach (część II podstawy programowej – efekty kształcenia wspólne dla wszystkich
zawodów).
W podręczniku autorka nie ogranicza się tylko do haseł występujących w podstawie
programowej – podstawa programowa stanowi szkielet, w oparciu o który omówiona
została cała gama zagadnień dodatkowych. Oprócz podstawowej wiedzy z zakresu
organizowania pracy małych zespołów podręcznik zawiera również wiele przykładów,
które pokazują, w jaki sposób można tę wiedzę wykorzystać w praktyce. Podręcznik
może być wykorzystywany w szkołach ponadgimnazjalnych, a także na kursach i
szkoleniach z zakresu organizacji i zarządzania oraz do samokształcenia.
Podręcznik składa się z siedmiu rozdziałów. Na końcu trzech rozdziałów
zamieszczono studium przypadku, które zachowuje ciągłość i na prostym przykładzie
przedstawia praktyczne wykorzystanie teorii omawianej w tych rozdziałach. Dodatkowo na
końcu podręcznika zamieszczony został słownik najważniejszych pojęć z zakresu
organizacji pracy.
Wstęp
1. Praca
1.1. Co to jest praca?
1.2. Praca jako źródło dochodów
1.3. Praca jako źródło satysfakcji
1.4. Prawne podstawy świadczenia pracy
2. Planowanie pracy zespołu
2.1. Praca ludzi w organizacji.
2.2. Zadania indywidualne i zespołowe
2.3. Definiowanie zadań cząstkowych
2.4. Kolejność wykonania zadań cząstkowych
2.5. Terminy wykonania zadań cząstkowych
Studium przypadku
3. Dobieranie osób do wykonania przydzielonego zadania
3.1. Wprowadzenie
3.2. Grupowanie zadań cząstkowych
3.3. Określanie niezbędnych kompetencji
3.4. Wybór członków zespołu
3.5. Poszukiwanie nowych pracowników
3.6. Poszukiwanie zleceniobiorców
3.7. Poszukiwanie firmy zewnętrznej lub osoby wykonującej dzieło (podwykonawcy)
3.8. Oddelegowanie wybranych osób do wykonania zadań cząstkowych
Studium przypadku
4. Kierowanie wykonaniem przydzielonego zadania
4.1. Wprowadzenie
4.2. Motywacja i motywowanie
5. Komunikowanie się ze współpracownikami
5.1. Proces komunikacji
5.2. Formy komunikacji
5.3. Kanały komunikacji
5.4. Przeszkody w komunikacji
5.5. Wielkie kwantyfikatory
5.6. Kierunki komunikacji w organizacji
6. Ocena jakości wykonania przydzielonego zadania
6.1. Wprowadzenie
Studium przypadku
7. Wprowadzanie usprawnień technicznych i organizacyjnych
7.1. Pojęcie usprawnień technicznych i organizacyjnych
7.2. Identyfikowanie obszarów wymagających usprawnień i czasu ich wprowadzenia
7.3. Filozofia kaizen
7.4. Organizacja ucząca się
Słownik najważniejszych pojęć
Bibliografia
130 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka