|
METODY PODEJŚCIA PROCESOWEGO W ORGANIZACJACH TEORIA I PRAKTYKA
BITKOWSKA A. WEISS E. wydawnictwo: VIZJA PRESS & IT , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 71.50 Twoja cena 67,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody podejścia procesowego w organizacjach
Teoria i praktyka
Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi
podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków.
Metodologiczne podstawy zostały ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań
organizatorskich, takich jak: graficzne techniki planowania i przebiegu procesów, w
szczególności procesów produkcyjnych, analizę wartości organizacji, jak również
szkoły prakseologicznej wybitnych polskich teoretyków.
Przedmowa
Rozdział 1. Dyskurs o walorach poznawczych zarządzania i zarządzania
procesowego (Kazimierz Doktór)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Naukowe zarządzanie a zarządzanie procesowe
1.3. Spór o epistemologię, metodologię i aksjologię
1.4. Zarządzanie procesowe jako nowy paradygmat
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Diagnoza procesów zachodzących w strukturze szkoły wyższej
(Elżbieta Weiss)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Stan i struktura wyższych uczelni w Polsce
2.3. Kształtowanie procesów zachodzących w szkole wyższej
2.4. Podsumowanie
Rozdział 3. Ocena jakości procesu kształcenia w szkolnictwie wyższym
(Elżbieta Weiss, Rafał Wyszyński)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Proces dydaktyczny i jego elementy
3.3. Założenia badania jakości procesu dydaktycznego
3.4. Wyniki badań procesu dydaktycznego
3.5. Podsumowanie
Rozdział 4. Procesowo zorientowane kształcenie studentów na kierunku
bezpieczeństwo narodowe (Włodzimierz Chojnacki)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Czynniki wzrostu jakości bezpieczeństwa narodowego
4 3. Zarys definiowania procesu badania jakości w bezpieczeństwie narodowym
4.4. Perspektywy oceny jakości kształcenia studentów bezpieczeństwa narodowego
4.5. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja jako istotne wyznaczniki jakości
4.6. Podsumowanie
Rozdział 5. Metoda BOST - instrumentem analizującym relację w podejściu
procesowym (Stanisław Borkowski)
5.1. Wprowadzenie - źródła zarządzania w stylu Toyoty
5.2. Charakterystyka Toyotaryzmu
5.3. Zasady zarządzania Toyoty
5.4. Zakres metody BOST
5.5. Metodologia w badaniach BOST
Rozdział 6. Znaczenie standaryzacji procesów w zasadzie 2 zarządzania Toyoty
(Marcel Lizak)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metodyka badań
6.3. Charakterystyka zmiennej niezależnej
6.4. Prezentacja uzyskanych wyników
6.5. Analiza statystyczna wyników metody BOST
6.6. Grafy korelacyjne
6.7. Budowa szeregu ważności podmiotowych czynników
6.8. Podsumowanie
Rozdział 7. Struktura stylów kierowania realizowanych przez właścicieli
procesów branży metalowej (Monika Dondeła)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Prezentacja badanego przedsiębiorstwa
7.3. Cel i metodyka badań
7.4. Prezentacja wyników badań BOST - analiza statystyczna
7.5. Analiza korelacyjna
7.6. Podsumowanie
Rozdział 8. Analiza procesu współpracy z dostawcami w przedsiębiorstwie
branży metalowej (Barbara Pająk)
8.1. Wprowadzenie
8.2. Charakterystyka respondentów przedsiębiorstwa branży metalowej
8.3. Prezentacja uzyskanych wyników
8.4. Struktura ocen ważności czynników opisujących koncepcję rozwoju firmy .
Analiza statystyczna wyników opisujących zasadę 11 zarządzania Toyoty
8.5. Analiza korelacyjna identyfikacji rozbieżności ocen jako funkcja cech
respondentów
8.6. Podsumowanie
Rozdział 9. Znaczenie jakości w misji przedsiębiorstwa w branży spożywczej
(Kamila Adamus)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Przemysł spożywczy a doskonalenie jakości
9.3. Charakterystyka podmiotu badań
9.4. Metodyka badawcza
9.5. Prezentacja próby badawczej
9.6. Znaczenie jakości jako czynnika misji przedsiębiorstwa
9.7. Jakość jako element doskonalenia przedsiębiorstwa branży spożywczej
9.8. Podsumowanie
Rozdział 10. Proces założenia i rozwoju firmy rodzinnej (Ewa Barbara
King, Kevin King)
10.1. Wprowadzenie
10.2. Cykl życia przedsiębiorstwa rodzinnego
10.3. Cykl życia produktu
10.4. Powstanie i działalność Biura Ekonomiczno - Rachunkowego - studium przypadku
10.5. Czym jest Biuro Ekonomiczno - Rachunkowe Ewa King Olaf King S.C. dziś?
10.6. Podsumowanie
Rozdział 11. Podejście procesowe w wybranych koncepcjach zarządzania
(Małgorzata Źródło-Loda)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Istota podejścia procesowego
11.3. Benchmarking
11.4. Outsourcing
11.5. Łańcucha wartości M.E. Portera
11.6. Podsumowanie
Rozdział 12. Podejście procesowe do zarządzania projektem w edukacji
(Elżbieta Weiss, Monika Wojdyłło)
12.1. Wstęp
12.2. Istota zarządzania projektem w edukacji
12.3. Procesy w etapach projektu edukacyjnego
12.4. Analiza projektu Równe szansę - einelusion w Sulejówku
12.5. Podsumowanie
Rozdział 13. Podejście procesowe w zarządzaniu projektami branży budowlanej
(Dmytro Bulakh)
13.1. Wprowadzenie
13.2. Istota pojęcia projektu w branży budowlanej
13.3. Identyfikacja procesów etapu projektu branży budowlanej
13.4. Podsumowanie
Rozdział 14. Podejście procesowe w zarządzaniu Międzynarodowym Trybunałem
Arbitrażowym do spraw Sportu (Krystyna Kołodko)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Międzynarodowy Trybunał Arbitrażowy do spraw Sportu jako instytucja
międzynarodowa rozstrzygająca spory sportowe
14.3. Reguły organizacyjne CAS w kontekście jego niezależności
14.4. Właściwość jurysdykcji Szwajcarskiego Trybunału Federalnego
14.5. Podsumowanie
Rozdział 15. Podejście procesowe w procedurze budżetowania unijnego
(Marcel Lizak)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Istota procesu budżetowania unijnego
15.3. Struktura i przebieg procesu budżetowania unijnego
15.4. Dynamika dochodów i wydatków budżetu unijnego
15.5. Podsumowanie
Rozdział 16. Teoria i praktyka procesu outsourcingu w polskich przedsięborstwach
(Elżbieta Weiss, Sławomir Jarka, Agnieszka Biernat-Jarka)
16.1. Wprowadzenie
16.2. Ewolucja rozwoju outsourcingu w literaturze przedmiotu
16.3. Wykorzystanie outsourcingu w badaniach empirycznych
16.4. Podsumowanie
Rozdział 17. Outsourcing procesów we współczesnych organizacjach
(Agnieszka Bitkowska, Izabella Michalska, Joanna Ratajska-Żyła)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Istota i klasyfikacja współczesnego outsourcingu
17.3. Oustsourcing procesów biznesowych
17.4. Model dojrzałości współpracy w outsourcingu
17.5. Uwarunkowania procesu outsourcingu
17.6. Outsourcing procesów biznesowych w praktyce
17.7. Podsumowanie
Rozdział 18. Zastosowanie Lean Management w procesie technologii chemicznej (Damian
Bińkiewicz)
18.1. Wprowadzenie
18.2. Marnotrawstwo w koncepcji Lean Management
18.3. Doskonalenie w koncepcji Lean Management
18.4. Lean Management w technologii chemicznej produkcji biopaliw
18.5. Podsumowanie
Rozdział 19. Model procesu wdrażania innowacji technologicznych w
przedsiębiorstwach (Krzysztof Kolterman)
19.1. Wprowadzenie
19.2. Istota modelu procesu wdrażania innowacji
19.3. Zasady absorpcji innowacji przez przedsiębiorstwa
19.4. Podsumowanie
Rozdział 20. Proces wdrażania innowacji na przykładzie firmy ubezpieczeniowej
PZU S.A (Agnieszka Bitkowska, Adam Jakubowicz)
20.1. Wprowadzenie
20.2. Istota procesu innowacyjnego
20.3. Przebieg wdrażania procesu innowacyjnego na przykładzie PZU SA
20.4. Podsumowanie
Rozdział 21. Kaizen jako metoda ciągłych innowacji na świecie i w Polsce
(Elżbieta Weiss, Krzysztof Kościółek)
21.1. Wprowadzenie
21.2. Istota metody Kaizen
21.3. Cechy różnicujące Kaizen i innowację
21.4. Różnice między japońskim a polskim zastosowaniem metody Kaizen
21.5. Studium przypadku: metoda 5 razy dlaczego?
21.6. Podsumowanie
Rozdział 22. Zarządzanie ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego -
ujęcie procesualne (Agnieszka Bitkowska, Iwona E. Bogucka)
22.1. Wprowadzenie
22.2. Istota podejścia procesowego
22.3. Proces zarządzania ryzykiem
22.4. Zarządzania ryzykiem w jednostkach samorządu terytorialnego
22.5. Zarządzanie ryzykiem w ujęciu procesualnym
22.6. Podsumowanie
Rozdział 23. Zarządzanie zasobami ludzkimi - ujęcie funkcjonalne i procesowe
(Tadeusz Oleksyn)
23.1. Wprowadzenie
23.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi - o co w nim chodzi?
23.3. Kto i jak zarządza zasobami ludzkimi?
23.4. Zarządzanie procesowe i ZZLjako proces
23.5. Przykład podejścia procesowego w ZZL
23.6. ZZL w zarządzaniu zintegrowanym i w koncepcji sustainability
23.7. Podsumowanie
Rozdział 24. Nowe oblicze procesu kadrowego - uwarunkowania zmian
(Joanna M.Moczydłowska)
24.1. Wprowadzenie
24.2. Istota procesu kadrowego
24.3. Proces kadrowy a zmiany demograficzne
24.4. Wzrost znaczenia pracowników o wysokim potencjale
24.5. Proces kadrowy jako płaszczyzna zarządzania relacjami z pracownikami
24.6. Zmiany w procesie kadrowym
24.7. Podsumowanie
Rozdział 25. Procesowe podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
(Elżbieta Jędrych)
25.1. Wprowadzenie
25.2. Proces pozyskiwania pracowników i ich wchodzenie do organizacji
25.3. Proces funkcjonowania w organizacji - przejścia pracownika przez organizację
25.4. Proces wychodzenia pracowników z organizacji
25.5. Podsumowanie
Rozdział 26. Analiza i ocena efektywności modelu zarządzania zasobami ludzkimi
według Dave Urlicha (Monika Nowakowska)
26.1. Wprowadzenie
26.2. Model ZZL według Dave Urlicha
26.3. Ocena efektywności modelu partnerstwa biznesowego ZZL
26.4. Podsumowanie
Rozdział 27. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako bariera w reorientacji
procesowej organizacji (Natalia Potoczek)
27.1. Wprowadzenie
27.2. Konsekwencje reorientacji procesowej organizacji dla zarządzania zasobami ludzkimi
27/3. Wsparcie reorientacji procesowej w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
27.4. Kierunki zmian w zarządzaniu procesami personalnymi
27.5. Podsumowanie
Rozdział 28. Rola kompetencji miękkich w kształtowaniu procesu motywacji
pracowników zróżnicowanych pokoleniowo (Olga Rawa-Siarkowska, Barbara A.
Sypniewska)
28.1. Wprowadzenie
28.2. Zróżnicowanie pokoleniowe współczesnego rynku pracy
28.3. Umiejętności komunikacji interpersonalnej
28.4. Umiejętności rozwiązywania konfliktów
28.5. Znaczenie motywacji i motywowania w środowisku wielopokoleniowym
28.6. Podsumowanie
Rozdział 29. Model zarządzania procesowego w Smart Cities (Jerzy
Szkutnik, Bartosz Soroczyński)
29.1. Wprowadzenie
29.2. Pomiar poziomu dojrzałości miast
29.3. Procesy referencyjne jako element modelu oceny dojrzałości
29.4. Podsumowanie
Rozdział 30. Nurt procesowy we współczesnych metodach i koncepcjach
zarządzania (Agnieszka Bitkowska, Elżbieta Weiss)
30.1. Wprowadzenie
30.2. Koncepcje, metody i techniki zarządzania
30.3. Podejście procesowe do zarządzania przedsiębiorstwem
30.4. Procesowe metody i koncepcje zarządzania
30.5. Podsumowanie
416 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|