ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 179.90 170,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY


OSTAPOWICZ E. BARAŃSKI R. LIŻEWSKI SŁ. KOS-ŁABĘDOWICZ J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 179.90 Twoja cena  170,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie instytucją kultury


Stan prawny: kwiecień 2015 r.

Niniejsza publikacja została przygotowana, aby pomóc Państwu w opracowaniu i wdrożeniu w instytucjach i organizacjach działających na obszarze kultury i sztuki, nowoczesnych systemów zarządzania aktywnością administracyjną i programową.

Dzięki tej książce będą Państwo mogli:

  • poznać zasady prawne funkcjonowania instytucji kultury – tworzenie, łączenie, przekazywania, podział, likwidacja IK, jak również działalność statutowa, forma prawna przekazania mienia przez organ założycielski itp.,

  • poznać zasady zatrudniania (powołanie, odwołanie, konkursy), i wynagradzania dyrektora IK, jego zastępców oraz głównego księgowego – przedstawiamy również zakres ich obowiązków i odpowiedzialności,

  • przygotować strategiczny plan rozwoju instytucji i organizacji zajmujących się kulturą i sztuką z podziałem na poszczególne etapy pracy nad strategią (zdefiniowanie misji i wizji IK, analiza SWOT, cele i mierniki,  planowanie strategiczne, budżet strategiczny),

  • zarządzać zasobami ludzkimi,

  • przygotować plan finansowy instytucji kultury,

  • opracować budżet zadaniowy dla poszczególnych działań w podziale na przychody i koszty,

  • przygotować i zrealizować interesującą ofertę programową – zapewni to placówce frekwencję przez długi okres jej istnienia (formy aktywności zawarte w ofercie, etapy planowania oferty, grupa docelowa, sposoby planowania wydarzeń, program zajęć prezentowany w ofercie, konstruowanie budżetu oferty, wykorzystanie Internetu w prezentacji oferty)

  • zarządzać projektami (planowanie projektu i jego budżetu, problem jako źródło projektu, tworzenie celów projektu, określenie rezultatów i wskaźników realizacji projektu, opis grupy docelowej, analiza rozwiązań alternatywnych, harmonogram realizacji projektu, koordynacja projektu, personel w projekcie, zarządzanie informacją w projekcie, jego sprawozdawczość i monitoring, przedstawienie projektu do konkursu dotacyjnego, studium wykonalności projektu, umowa o dofinansowanie projektu, przekazywanie płatności, projekty partnerskie, )

  • poznać metody konstrukcji i realizacji projektów społecznych i inwestycyjnych,

  • opracować formularze ewaluacyjne – omawiamy poszczególne etapy, kryteria, metody i techniki badań ewaluacyjnych i rezultaty, które powstają w wyniku jej przeprowadzenia

  • zapewnić swojej instytucji dobrą kondycję finansową – pokazujemy jak pozyskać znaczące środki finansowe pochodzące z programów dotacyjnych i od sponsorów prywatnych

  • wybrać narzędzia promocji w Internecie odpowiednie do prowadzonej działalności.

Książka wyjaśnia m.in.:

  • jaką działalność inną niż kulturalna może prowadzić Instytucji kultury,

  • jak opracować zadania, podzadania i działania w ramach funkcji 9 do projektu budżetu na rok 2015 w układzie zadaniowym oraz ich mierniki,

  • jak zaplanować przychody i koszty w układzie zadaniowym,

  • jak pozyskać środki na działalność kulturalną od sponsorów,

  • jakie są zasady współpracy instytucji z innymi partnerami (współpraca z samorządowe, z organizacjami pozarządowymi, zarządzanie partycypacyjne),

  • jak pozyskać finansowanie na działalność kulturalną ze środków krajowych (dotacje podmiotowe, celowe, dotacje z pożytku publicznego – otwarty konkurs ofert, tryb uproszczony, programy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego),

  • jak pozyskać finansowanie na działalność kulturalną ze środków zagranicznych (Programy Operacyjne),

  • jak przygotować program imprezy okazjonalnej rozbudowanej o szereg wydarzeń towarzyszących,

  • jak przygotować wzorcową ofertę kulturalną,

  • jak wyznaczyć wskaźniki rezultatu projektu,

  • jak opracować budżet projektu,

  • jakie są etapy, kryteria, metody i techniki badań ewaluacyjnych,

  • jak przygotować raport ewaluacyjny,

  • jak prowadzić działania promocyjne w Internecie.

Do książki dołączona jest płyta CD na której znajdą Państwo

  1. Organizowanie instytucji kultur
    • Wniosek do Ministra Kultury o wyrażenie zgody na powołanie dyrektora IK bez przeprowadzenia konkursu.
    • Umowa w sprawie warunków organizacyjno-finansowych działalności
    • Zarządzenie o postanowieniu i ogłoszeniu konkursu na dyrektora muzeum
    • Regulamin pracy Komisji konkursowej ds. wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum
    • Zarządzenie w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury
    • Regulamin organizacyjny Ośrodka Kultury
    • Upoważnienie dotyczące przyjęcia obowiązków głównego księgowego
    • Zarządzenie w sprawie ustalenia zasad wynagradzania dyrektorów instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina
    • Uchwała w sprawie utworzenia instytucji kultury i nadania jej statutu
    • Uchwała w sprawie nadania statutu instytucji kultury
    • Uchwała o powołaniu samorządowej instytucji kultury i nadaniu jej statutu wraz z załącznikiem (statut)
    • Statut Domu/Ośrodka/Centrum Kultury
    • Rejestr instytucji kultury prowadzonych przez gminę
    • Księga rejestrowa instytucji kultury
    • Wniosek o odpis z rejestru instytucji kultury
    • Wzór odpisu z rejestru instytucji kultury
    • Uchwała o zamiarze połączenia instytucji kultury
    • Uchwała w sprawie zamiaru i przyczyn podziału samorządowej instytucji Kultury
    • Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji instytucji kultury
    • Uchwała w sprawie likwidacji instytucji kultury
  2. Strategiczne planowanie rozwoju i planowanie finansowe
    • Plan strategiczny Domu Kultury (wraz z analizą SWOT)
    • Regulamin wynagradzania w Ośrodku Kultury
    • Plan finansowy instytucji kultury
  3. Finansowanie instytucji kulturalnej
    • Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do środków kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 2015 (przykład 1) – wnioski wzorcowe Ministerstwa Kultury
    • Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do środków kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 2015 (przykład 2) – wnioski wzorcowe Ministerstwa Kultury
    • Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do środków kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 2015 (przykład 3) – wnioski wzorcowe Ministerstwa Kultury
    • Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do środków kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 2015 (przykład 4) – wnioski wzorcowe Ministerstwa Kultury
  4. Oferta programowa
    • Karta imprezy
    • Liczba uczestników zajęć
    • Zgłoszenie uczestników zajęć
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  5. Zarządzanie projektem
    • Formularz budżetowy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
    • Sprawozdanie z wykonania zadania w ramach dotacji celowej
    • Karta projektu do konkursu dotacyjnego
    • Lista kontrolna do sprawdzenia zgodności wniosku o dofinansowanie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn
    • Umowa o dofinansowanie projektu
    • Porozumienie o współpracy partnerskiej
    • Umowa partnerska na rzecz realizacji Projektu
    • Umowa sponsoringu
  6. Inne
    • Umowa o współorganizację przedsięwzięcia kulturalnego
    • Harmonogram realizacji zewnętrznej ewaluacji ex-post przez dom kultury projektu street artowego

354 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka + CD

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022