|
ZASADA WZAJEMNOŚCI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM
BIERÓWKA J. wydawnictwo: AFM , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym
Bohaterkami tej książki są dwa łacińskie słowa: communitas i societas – one
stanowią jej ramy konceptualne i w nich zakodowana jest jej zawartość.
Inne istotne pytanie związane z pierwszym, to na ile communitas oparta na relacjach
wzajemnościowych i postawach prospołecznych – kulturze i ekonomii daru – się
obroniła, czy też została tak dalece skolonizowana przez societas, że sama stała się
ofiarą i przestała dostarczać drugiej zasobów niezbędnych dla jej przetrwania. I czy
nie to właśnie stało się głównym źródłem kryzysu, bo jakkolwiek na samej, nawet
posttradycyjnej, communitas nie można budować nowoczesnego rozwoju – nigdzie się to
nie udało – to bez niej nie poradzi sobie sama struktura nowoczesna, czy
późnonowoczesna.
prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek
256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|