ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLSKI SYSTEM MEDIALNY 1989-2011


POKORNA-IGNATOWICZ K.

wydawnictwo: AFM , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polski system medialny 1989-2011


Obecnie chyba nikt nie ma wątpliwości, że polskie media funkcjonują według zasad typowych dla demokratycznych systemów medialnych. Mamy gwarancje wolności mediów oraz instytucję czuwającą nad demokratycznym ładem, istnieje dynamicznie rozwijający się i zmieniający rynek mediów z bogatą ofertą tytułów prasowych, stacji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych.

Rośnie nowe pokolenie twórców i odbiorców mediów, które nie pamięta kluczowego dla losów kraju okresu transformacji ustrojowej i związanej z tym przebudowy systemu medialnego oraz obaw i dylematów towarzyszących temu procesowi, a także problemów, z którymi borykali się dziennikarze i właściciele mediów niemal z dnia na dzień uczący się funkcjonowania w nowych realiach politycznych i rynkowych.

Z myślą o nich powstała ta publikacja. Jej celem jest przypomnienie zmian w polskim systemie medialnym po 1989 r. i – już z perspektywy czasu – ocena ich skutków. Intencją autorów poszczególnych rozdziałów było podjęcie niełatwej próby bilansu tego niezwykle ciekawego okresu. Pokazali oni zarówno ewolucję, jaką przeszły poszczególne media i sektory rynku medialnego, jak i nowe zjawiska, które pojawiły się w tym okresie i znacząco wpłynęły na strukturę oraz charakter współczesnego polskiego systemu medialnego, a także zwracają uwagę na pewne jego specyficzne elementy, które rzadko stają się przedmiotem analiz medioznawczych.


Wstęp   7

Część I U źródeł transformacji systemu medialnego Polski

Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
Od leninowskiej koncepcji prasy do wolnych mediów. Koncepcja „nowego ładu informacyjnego” w „Porozumieniach Okrągłego Stołu” 13
Danuta Waniek
Regulacje prawne i polityka medialna w Polsce w latach 1989–2011 35
Zbigniew Bajka
Dziennikarze w Polsce na przełomie wieków  57
Dariusz Baran
Internet w Polsce 75

Część II Transformacja głównego nurtu mediów w Polsce

Joanna Konopka
Ogólnopolska prasa codzienna po 1989 roku   95
Jarosław Grzybczak
Czasopisma i ich wydawcy 123
Kinga Zdrojewska
Rynek radiowy w Polsce po 1989 roku. Od pierwszych stacji komercyjnych do sieci sformatowanych   147
Katarzyna Vanevska
Telewizja komercyjna  165
Magdalena Oleszkowicz
Publiczne radio i telewizja w Polsce  191

Część III Media lokalne, regionalne i niszowe

Tadeusz Gałka
Media lokalne w systemie medialnym III RP   213
Paweł Jezierski
Media katolickie   241
Anna Frątczak
Dwadzieścia lat emancypacji: polska prasa feministyczna i LGBT    271
Marta Majorek, Justyna Wojniak
Biuletyn Informacji Publicznej jako przykład cyfryzacji dostępu do informacji publicznej w Polsce   289

Noty o autorach  303


304 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022