ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI


KAPISZEWSKA M. RED.

wydawnictwo: AFM , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 23.00 Twoja cena  21,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Krajowe Ramy Kwalifikacji

biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach?


Krajowe Ramy Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (stosowany skrót KRK) wprowadzone znowelizowana ustawą – Prawo o szkolnictwie wyższym 18 marca 2012 roku i wdrażane od października 2011 roku nie są jeszcze w ustawodawstwie rozdziałem zamkniętym.

Niedługo wejdzie w życie kolejna nowelizacja do właśnie znowelizowanej ustawy. Oznacza to, że można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że wiele zagadnień i wątpliwości poruszanych w tej monografii, a dotyczących tak różnych paragrafów samej ustawy, jak i rozporządzeń może zostać wkrótce zmienionych bądź uzupełnionych.


Wprowadzenie (Maria Kapiszewska)

Rozdział 1. Rys historyczny Procesu Bolońskiego (Natalia Potopianek)
Proces Boloński i jego założenia
Zmiany w systemie kształcenia w ramach szkolnictwa wyższego
Forma i tok studiów
Zajęcia dydaktyczne, e-learning
Nauczanie w języku obcym
Mobilność studentów i pracowników
Kierunki zamawiane
Wprowadzenie nowego profilu kształcenia
Program i standardy kształcenia
Uznawalność wykształcenia i nowe wzory dyplomów ukończenia studiów
Badanie losów absolwentów
Podsumowanie

Rozdział 2. Krajowe Ramy Kwalifikacji w kontekście taksonomii celów kształcenia w szkole wyższej (Danuta Skulicz)

Rozdział 3. Metody ewidencji i analizy powiązań efektów kształcenia w ramach krajowych ram kwalifikacji (Tadeusz Grabiński)
Wprowadzenie
Ewidencja powiązań efektów kształcenia
Schematy analizy powiązań efektów kształcenia
Konstrukcja tabel powiązań efektów kształcenia
Macierze powiązań efektów kształcenia
Parametry opisowe macierzy powiązań
Podsumowanie

Rozdział 4. Jakość kształcenia - wdrażanie procedur. Przykład Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego (Barbara Stoczewska)
Wprowadzenie.
Jakość kształcenia w dokumentach europejskich
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia w Polsce w świetle nowych uregulowań prawnych
Co to jest jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym - kłopoty z definicją
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego - procedury wdrażające, pierwsze doświadczenia i refleksje
Podsumowanie

Rozdział 5. Programy studiów w oparciu o Krajowe Ramy Kwalifikacji - wybrane problemy prawne (Robert Krawczyk)
Wprowadzenie
Wątpliwości definicyjne
Krajowe Ramy Kwalifikacji a standardy kształcenia i wzorcowe efekty kształcenia
Obowiązek monitorowania losów absolwentów
Trudności związane ze stosowaniem niektórych przepisów wykonawczych
Mobilność pionowa a osiągalność efektów kształcenia na studiach drugiego stopnia
Podsumowanie

Rozdział 6. Bieżące problemy i perspektywy wdrażania Ram Kwalifikacji (Jadwiga Mirecka)

Rozdział 7. Procedury opiniowania kierunkowych efektów kształcenia przez studentów (Tadeusz Grabiński, Anna Merklinger-Gruchała)
Wprowadzenie
Techniki pozyskiwania opinii
Organizacja i przebieg badań
Struktura zbioru danych
Ustalenie charakteru cech dodatkowych oraz pożądanego rzędu ich wielkości
Definicje binarnych cech dodatkowych
Struktura kompletnej macierzy danych
Weryfikacja danych źródłowych
Podsumowanie

Rozdział 8. Ewaluacja zajęć dydaktycznych przez studentów. Teoria i praktyka (Maria Kapiszewska, Anna Merklinger-Gruchała)
Wprowadzenie: ewaluacja procesu nauczania
Z historii ewaluacji i sposobów jej prowadzenia
Przykłady ewaluacji
Zmiany w świadomości studenta: kreatywność i innowacyjność
Student nie chce już być biernym uczestnikiem procesu kształcenia.
Ewaluacja w Krakowskiej Akademii
Podsumowanie 3

Rozdział 9. Błędy w procesie kształcenia i ewaluacji na poziomie akademickim.
Superwizja jako sposób ich ograniczania i eliminowania (Anna Kosuh)
Wprowadzenie
Błędy nauczycieli akademickich w procesie kształcenia i ewaluacji
Możliwości superwizji w ograniczaniu i eliminowaniu błędów powstałych w procesie kształcenia oraz ewaluacji na poziomie akademickim
Rodzaje i główne problemy w superwizji
Refleksje końcowe

Rozdział 10. Uczelniany System Kształcenia na Odległość a KRK (Marta Woźniak-Zapór)
Wprowadzenie
Kształcenie na odległość w ujęciu uczelnianym w Polsce
Założenia uczelnianego systemu kształcenia na odległość na przykładzie KAAFM
Kształcenie na odległość a KRK
Kształcenia na odległość w ocenie studentów
Podsumowanie

Rozdział 11. Udział interesariuszy zewnętrznych w procesie tworzenia i doskonalenia programów kształcenia i zapewnienia pracy absolwentom (Mariusz Parlicki)
Wprowadzenie
Dlaczego według pracodawców uczelnie wyższe w Polsce kształcą bezrobotnych
Charakterystyka zmian rekomendowanych przez pracodawców jako koniecznych dla ograniczenia bezrobocia wśród absolwentów
Uczelnia wyższa i jej otoczenie
Miejsce i znaczenie interesariuszy zewnętrznych w wewnętrznym systemie zapewnienia jakości kształcenia i w procesie budowy wysokiej kultury jakości kształcenia
Rola wybranych jednostek organizacyjnych uczelni wyższych w budowaniu relacjiwspółpracy z interesariuszami zewnętrznymi
Sposoby włączenia interesariuszy zewnętrznych do prac wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia i do budowy wysokiej kultury jakości kształcenia
Podsumowanie

Rozdział 12. Opracowywanie zasad i narzędzi monitorowania losów i karier absolwentów - metodologia i dotychczasowe wyniki (Dominika Sozańska)
Wprowadzenie
Tradycje monitorowania losów i karier absolwentów
Badania prowadzone w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Podsumowanie

Post scriptum: Krajowe Ramy Kwalifikacji mitręga czy szansa na poprawę szkolnictwa wyższego (Maria Kapiszewska)


156 stron, Format: 21.0x29.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022