ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWNO FINANSOWE ASPEKTY POLITYKI SPÓJNOŚCI I ROZWOJU REGIONALNEGO


SUPERA-MARKOWSKA M. / PRZEWODNIK PO FUNDUSZACH UNIJNYCH

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 77.40 Twoja cena  73,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych korzystaniem z pomocy ze środków unijnych do sięgnięcia po publikację, która w jasny i przejrzysty sposób przedstawia z pozoru nader skomplikowane i zawiłe kwestie związane z aplikowaniem i wykorzystaniem tych środków.


Spis treści:

WSTĘP

ROZDZIAŁ I
POLITYKA SPÓJNOŚCI - ZAGADNIENIA OGÓLNE
I.Zagadnienia wstępne
1.Podstawowe pojęcia
2.Wspólna klasyfikacja Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych
3.Zróżnicowania gospodarcze pomiędzy regionami państw członkowskich i ich przyczyny
4.Unijna polityka regionalna i polityka spójności
4.1.Ogólne założenia
4.2.Obszary spójności
4.3.Terytorialny wymiar polityki spójności
4.4.Raporty Kohezyjne, Strategia Lizbońska i Strategia Europa 2020
II.Źródła prawa
1.Wprowadzenie
2.Prawo pierwotne
3.Prawo wtórne
4.Zasada prymatu
5.Zasada skutku bezpośredniego
III.System instytucjonalny
1.Unijny system instytucjonalny
1.1.Wprowadzenie
1.2.Komisja Europejska - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej
1.3.Komitet Regionów
1.4.Kongres Władz Lokalnych i Regionalnych Europy
1.5.Komitet Ekonomiczno-Społeczny
2.Krajowe systemy instytucjonalne
2.1.Wprowadzenie
2.2.Instytucje zarządzające
2.3.Instytucje certyfikujące
2.4.Instytucje audytowe
2.5.Komitety monitorujące
IV.Finansowanie
1.Wprowadzenie
2.Finansowanie budżetowe
3.Finansowanie pozabudżetowe
4.Budżety UE i wieloletnie ramy finansowe
5.Zasada n+2/n+3
6.Zasady
6.1.Zasada równowagi budżetowej
6.2.Zasady jednolitości i rzetelności budżetowej
6.3.Zasada jednoroczności
6.4.Zasada jednostki rozliczeniowej
6.5.Zasada uniwersalności
6.6.Zasada specyfikacji
6.7.Zasada należytego zarządzania finansami
6.8.Zasada przejrzystości
V.Cele
1.Wprowadzenie
2.Cel Konwergencja
3.Cel Konkurencyjność regionalna i zatrudnienie
4.Cel Europejska współpraca terytorialna
5.Podział środków
VI.Zasady
1.Zasada koncentracji
2.Zasada dodatkowości/współfinansowania
3.Zasada partnerstwa
4.Zasada komplementarności
5.Zasada spójności
6.Zasada zgodności
7.Zasada podziału zarządzania
8.Zasada koordynacji
9.Zasada równości mężczyzn i kobiet oraz niedyskryminacji
10.Zasada zrównoważonego rozwoju
11.Zasada pomocniczości/subsydiarności
12.Zasada programowania
VII.Programowanie
1.Strategiczne wytyczne Wspólnoty dla spójności
2.Terytorialny wymiar polityki spójności
3.Narodowe strategiczne ramy odniesienia
4.Programy operacyjne

ROZDZIAŁ II
POLITYKA SPÓJNOŚCI A WSPÓLNA POLITYKA ROLNA I WSPÓLNA POLITYKA RYBACKA
I.Zagadnienia wstępne
1.Wprowadzenie
2.Strategia Zrównoważonego Rozwoju UE
3.Odnowiona Strategia Zrównoważonego Rozwoju UE
4.Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa
II.Polityka rozwoju obszarów wiejskich
1.Wprowadzenie
2.Od inicjatywy wspólnotowej do podejścia Leader
2.1.Inicjatywa wspólnotowa Leader
2.2.Pilotażowy Program Leader+
2.3.Podejście Leader jako wspieranie inicjatyw oddolnych
3.Unijne regulacje prawne
4.Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji i Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Rozwoju Obszarów Wiejskich
4.1.1.I i II filar wspólnej polityki rolnej
4.2.Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji
4.3.Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
5.Cele i osie priorytetowe
5.1.Cele
5.2.Osie priorytetowe
6.Dokumenty programowe
6.1.Zasada programowania
6.2.Strategiczne wytyczne Wspólnoty dla rozwoju obszarów wiejskich
(okres programowania 2007-2013)
6.3.Krajowy Plan Strategiczny Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
6.4.Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
7.Oś 4 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - Leader
7.1.Regulacje prawa krajowego
7.2.Rola lokalnych grup działania we wdrażaniu podejścia Leader
7.2.1.Cechy i charakter prawny lokalnych grup działania
7.2.2.Lokalne strategie rozwoju
7.2.3.Możliwości finansowania projektów w ramach lokalnych strategii rozwoju
8.System instytucjonalny
8.1.Wprowadzenie
8.2.Instytucja zarządzająca
8.3.Agencje płatnicze
8.4.Jednostka certyfikująca
8.5.Jednostka koordynująca
III.Polityka rozwoju obszarów zależnych od rybactwa
1.Wprowadzenie
2.Unijne regulacje prawne
3.Europejski Fundusz Rybacki
4.Cele i osie priorytetowe
4.1.Cele
4.2.Osie priorytetowe
5.Dokumenty programowe
5.1.Zasada programowania
5.2.Strategia Rozwoju Rybołówstwa 2007-2013
5.3.Program operacyjny Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013
6.Oś 4 programu operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013
6.1.Regulacje prawa krajowego
6.2.Rola lokalnych grup rybackich we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju obszarów zależnych od rybactwa
6.2.1.Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa a podejście Leader
6.2.2.Cechy i charakter prawny lokalnych grup rybackich
6.2.3.Lokalne strategie rozwoju obszarów rybackich
6.2.4.Możliwości finansowania projektów w ramach lokalnych strategii rozwoju obszarów rybackich
7.Zarządzanie i wdrażanie

ROZDZIAŁ III
FUNDUSZE STRUKTURALNE i FUNDUSZ SPÓJNOŚCI
I.Zagadnienia wstępne
1.Podstawowe pojęcia
2.Inicjatywy wspólnotowe i mainstreaming
II.Europejski Fundusz Społeczny
1.Informacje ogólne
2.Zadania i zakres wsparcia
3.Europejska Strategia Zatrudnienia
4.Zasady
4.1.Zasady dobrego rządzenia i partnerstwa
4.2.Równość płci oraz równość szans kobiet i mężczyzn
4.3.Innowacyjność
4.4.Współpraca transnarodowa i międzyregionalna
5.Kwalifikowalność wydatków
5.1.Zasady ogólne
5.2.Wydatki niekwalifikowalne
6.Wsparcie dla Polski
III.Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
1.Informacje ogólne
2.Zadania i zakres wsparcia
3.Szczególne zasady dotyczące celu Europejska współpraca terytorialna
3.1.Geneza
3.2.Programy operacyjne realizowane w ramach celu Europejska współpraca terytorialna
3.3.Europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej
4.Kwalifikowalność wydatków
4.1.Zasady ogólne
4.2.Wydatki niekwalifikowalne
4.3.Kwalifikowalność wydatków w przypadku programów operacyjnych realizowanych w ramach celu Europejska współpraca terytorialna
5.Przepisy szczególne dotyczące traktowania szczególnych uwarunkowań terytorialnych
6.Wsparcie dla Polski
IV.Fundusz Spójności
1.Informacje ogólne
2.Zadania i zakres wsparcia
3.Duże projekty
4.Zasada warunkowości
5.Kwalifikowalność wydatków
5.1.Zasady ogólne
5.2.Wydatki niekwalifikowalne
6.Najważniejsze zmiany w stosunku do poprzedniego okresu programowania i przepisy przejściowe
7.Wsparcie dla Polski
V.Inne fundusze europejskie niż fundusze strukturalne i Fundusz Spójności
1.Informacje ogólne
2.Fundusze norweskie
3.Szwajcarski Program Współpracy

ROZDZIAŁ IV
KRAJOWY SYSTEM WDRAŻANIA POLITYKI SPÓJNOŚCI
I.Zagadnienia wstępne
1.Wprowadzenie
II.Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013
1.Wprowadzenie
2.Cel strategiczny i horyzontalne cele szczegółowe
2.1.Cel strategiczny
2.2.Horyzontalne cele szczegółowe
2.3.Powiązania horyzontalne celów szczegółowych z celem strategicznym
3.Instrumenty realizacji
4.Finansowanie
III.System instytucjonalny
1.Wprowadzenie
2.Instytucje zarządzające
3.Instytucje pośredniczące, wdrażające, certyfikująca i audytowa
3.1.Instytucje pośredniczące i wdrażające
3.2.Instytucje certyfikująca i audytowa
4.Instytucje koordynujące i monitorujące
4.1.Instytucja koordynująca
4.2.Komitety monitorujące
IV.Krajowe programy operacyjne
1.Wprowadzenie
2.Program operacyjny Infrastruktura i Środowisko
2.1.Informacje ogólne
2.2.Cel główny i cele szczegółowe
2.3.Osie priorytetowe
2.4.Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie
2.5.Środki finansowe
3.Program operacyjny Kapitał Ludzki
3.1.Informacje ogólne
3.2.Krajowy Program Reform
3.3.Cel główny i cele szczegółowe
3.4.Osie priorytetowe
3.5.Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie
3.6.Środki finansowe
4.Program operacyjny Innowacyjna Gospodarka
4.1.Informacje ogólne
4.2.Innowacyjność
4.3.Cel główny i cele szczegółowe
4.4.Osie priorytetowe
4.5.Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie
4.6.Środki finansowe
5.Program operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
5.1.Informacje ogólne
5.2.Cel główny i cele szczegółowe
5.3.Osie priorytetowe
5.4.Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie
5.5.Środki finansowe
6.Program operacyjny Pomoc Techniczna
6.1.Informacje ogólne
6.2.Cel główny i cele szczegółowe
6.3.Osie priorytetowe
6.4.Instytucje odpowiedzialne za wdrażanie
6.5.Środki finansowe
V.Regionalne programy operacyjne
1.Informacje ogólne
2.Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego 2004-2006
3.System zarządzania regionalnymi programami operacyjnymi
4.Cele główne i cele szczegółowe
5.Środki finansowe
VI.Programy operacyjne Europejskiej Współpracy Terytorialnej
1.Wprowadzenie
2.Programy współpracy transgranicznej
3.Programy współpracy transnarodowej
4.Programy współpracy międzyregionalnej
VII.Inicjatywy unijne
1.Wprowadzenie
2.Inicjatywa JEREMIE
3.Inicjatywa JESSICA
4.Inicjatywa JASPERS
VIII.Rodzaje projektów i ich wybór do dofinansowania
1.Rodzaje projektów
2.Wybór projektów do dofinansowania
2.1.Rola i charakter prawny wytycznych
2.2.Projekty indywidualne
2.3.Projekty systemowe
2.4.Projekty konkursowe
3.Umowa o dofinansowanie projektu
IX.Procedury odwoławcze w przypadku negatywnej oceny projektów konkursowych
1.Procedury odwoławcze bazujące na instytucji protestu
2.Aktualnie obowiązujące procedury odwoławcze
2.1.Etap przedsądowy
2.2.Etap sądowy

ROZDZIAŁ V
ŚRODKI POCHODZĄCE Z BUDŻETU UE W KRAJOWYM SYSTEMIE FINANSÓW PUBLICZNYCH
I.Zagadnienia wstępne
II.Regulacje ustawy o finansach publicznych obowiązujące do końca 2009 r
1.Klasyfikacja środków
2.Prefinansowanie i dotacje rozwojowe
III.Regulacje ustawy o finansach publicznych obowiązujące od początku 2010 r
1.Klasyfikacja środków
2.Budżet środków europejskich
2.1.Pojęcie i geneza
2.2.Dochody i wydatki budżetu środków europejskich
2.3.Programy finansowe z udziałem środków europejskich
3.Płatności z Banku Gospodarstwa Krajowego i dotacje celowe
3.1.Płatności z Banku Gospodarstwa Krajowego
3.2.Dotacje celowe
IV.Finansowanie wspólnej polityki rolnej
1.Agencje płatnicze
2.Wyprzedzające finansowanie
V.Pozostałe zagadnienia
1.Zasada jedności materialnej
2.Rezerwy budżetowe
3.Wskaźniki dopuszczalnego poziomu zadłużenia
4.Wykluczenie z prawa otrzymywania środków na realizację projektów w ramach programów operacyjnych

ROZDZIAŁ VI
PODATKOWE ASPEKTY OTRZYMANIA DOTACJI UNIJNYCH
I.Zagadnienia wstępne
II.Dotacje przekazywane w ramach systemu prefinansowania a podatki dochodowe
1.Wprowadzenie
2.Pochodzenie ze środków z bezzwrotnej pomocy
3.Dotacje inwestycyjne
4.Dotacje nieinwestycyjne
5.Wydatki na pozyskanie dotacji
6.Wynagrodzenia sfinansowane z dotacji
7.Świadczenia otrzymywane przez beneficjentów ostatecznych
III.Dotacje przekazywane w ramach systemu dotacji rozwojowych a podatki dochodowe
IV.Dotacje przekazywane w ramach systemu płatności z Banku Gospodarstwa
Krajowego i dotacji celowych a podatki dochodowe
V.Możliwości wystąpienia o interpretację prawa podatkowego w kwestiach dotyczących opodatkowania dotacji unijnych
VI.Dotacje a podatek od towarów i usług
1.Wprowadzenie
2.Warunek bezpośredniego wpływu dotacji na cenę
3.Możliwości "odzyskania" VAT a kwalifikowalność wydatków

ROZDZIAŁ VII
POLITYKA ROZWOJU
I.Zagadnienia wstępne
1.Wprowadzenie
2.Podstawowe pojęcia
II.Strategie rozwoju
1.Wprowadzenie
2.Długookresowa strategia rozwoju kraju
3.Średniookresowa strategia rozwoju kraju
4.Inne strategie rozwoju
III.Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015
1.Wprowadzenie
2.Struktura dokumentu
3.Cel główny
4.Priorytety
5.Aktualizacja
IV.Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020
V.Programy służące realizacji polityki rozwoju
VI.Finansowanie polityki rozwoju
VII.System zarządzania rozwojem i koordynacja polityki rozwoju
1.System zarządzania rozwojem
2.Koordynacja polityki rozwoju

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH

WYKAZ WYROKÓW WSA

WYKAZ WYROKÓW NSA

WYKAZ PISM, INTERPRETACJI ORAZ DECYZJI PODATKOWYCH


348 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022