cena netto + 5% vat.
Niniejsze opracowanie jest praktycznym podręcznikiem przedstawiającym
zasady udzielania zamówień w ramach projektów współfinansowanych ze środków
funduszy strukturalnych UE - zarówno przez beneficjentów będących zamawiającymi w
rozumieniu pzp, jak i beneficjentów, którzy nie mają statusu zamawiającego.
Publikacja omawia również kwestie dotyczące kontroli dokonywanych przed
przeprowadzeniem postępowania o zamówienie publiczne i po jego przeprowadzeniu, a także
tematykę audytu zewnętrznego, któremu podlegają beneficjenci środków pochodzących z
funduszy unijnych.
Książka adresowana jest do kierowników jednostek i działów zamówień publicznych,
specjalistów ds. zamówień w administracji publicznej, doradców w zakresie funduszy UE
i zamówień publicznych.
Spis treści:
Wykaz skrótów
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1.Zasady ogólne udzielania zamówień w ramach projektów
współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
1.1.Obowiązek stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych przez
beneficjentów funduszy strukturalnych
1.1.1.Źródła obowiązków w dziedzinie zamówień publicznych
1.1.2.Zakres obowiązków beneficjentów będących zamawiającymi
1.1.3.Zakres obowiązków beneficjentów niebędących zamawiającymi
1.1.4.Wspólne obowiązki beneficjentów będących i niebędących zamawiającymi w
rozumieniu przepisów pzp
ROZDZIAŁ 2.Udzielanie zamówień publicznych przez beneficjentów będących
zamawiającymi w rozumieniu przepisów pzp
2.1.Kwalifikacja podmiotowa zamawiających
2.1.1.Pojęcie zamawiającego
2.1.2.Kwalifikacja podmiotowa zamawiających
2.1.3.Obowiązek stosowania zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i
przejrzystości
2.2.Zasady udzielania zamówień publicznych
2.2.1.Zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
2.2.2.Zasada jawności i przejrzystości postępowania
2.2.3.Zasada pisemności postępowania
2.2.4.Zasada bezstronności i obiektywizmu
2.2.5.Zasada prymatu trybów konkurencyjnych
2.3.Wyłączenia przedmiotowe
2.4.Szacowanie wartości zamówienia
2.4.1.Pojęcie szacunkowej wartość zamówienia
2.4.2.Podstawy ustalania wartości szacunkowej zamówienia
2.4.3.Dzielenie zamówienia na części
2.4.4.Szacowanie wartości zamówień udzielanych w ramach projektów współfinansowanych
ze środków funduszy strukturalnych UE
2.4.5.Wartość planowanych zamówień uzupełniających
2.4.6.Szacunkowa wartość zamówienia a środki prze2naczone na jego realizację
2.5.Opis przedmiotu zamówienia
2.5.1.Rola opisu przedmiotu zamówienia
2.5.2.Uzasadnione potrzeby zamawiającego
2.5.3.Obowiązek dopuszczenia rozwiązań równoważnych
2.5.4.Normy, aprobaty, specyfikacje techniczne
2.5.5.Wspólny słownik zamówień - CPV
2.6.Osoby przygotowujące i prowadzące postępowanie
2.7.Ogłoszenia
2.8.Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
2.9.Wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego
2.9.1.Zasada prymatu trybów konkurencyjnych a pozostałe tryby udzielania zamówień
publicznych
2.9.2.Przetarg nieograniczony
2.9.3.Przetarg ograniczony
2.9.4.Negocjacje z ogłoszeniem
2.9.5.Dialog konkurencyjny
2.9.6.Negocjacje bez ogłoszenia
2.9.7.Zamówienie z wolnej ręki
2.9.8.Zapytanie ocenę
2.9.9.Licytacja elektroniczna
2.9.10.Wybór trybu przy udzielaniu zamówień na usługi o charakterze niepriorytetowym
2.10.Warunki udziału w postępowaniu i sposób dokonywania oceny ich spełniania
2.10.1.Rola warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia wykonawcy
2.10.2.Uczciwa konkurencja i proporcjonalność
2.10.3.Warunki udziału w postępowaniu a przesłanki wykluczenia wykonawcy
2.10.4.Podstawy weryfikacji
2.10.5.Wspólne spełnianie warunków
2.10.6.Wezwanie do uzupełnienia
2.10.7.Zatrzymanie wadium
2.11.Kryteria oceny ofert
2.12.Ocena złożonych ofert
2.12.1.Etapy oceny ofert
2.12.2.Wykluczenie wykonawcy
2.12.3.Instrumenty "uzdrawiania oferty"
2.12.4.Ocena merytoryczna i odrzucenie oferty
2.13.Wybór oferty najkorzystniejszej
2.13.1.Obowiązki informacyjne zamawiającego
2.13.2.Okres związania ofertą
2.13.3.Okres zawieszenia typu standstill
2.14.Zasady wnoszenia i rozpoznawania środków ochrony prawnej
2.14.1.Rola środków ochrony prawnej
2.14.2.Przesłanki wnoszenia środków ochrony prawnej
2.14.3.Odwołanie
2.14.4.Terminy
2.14.5.Przystąpienie do postępowania odwoławczego
2.14.6.Przebieg postępowania odwoławczego
2.14.7.Skarga do sądu
2.15.Unieważnienie postępowania
2.16.Umowa w sprawie zamówienia publicznego
2.16.1.Cywilnoprawny charakter umów o zamówienia publiczne
2.16.2.Czas trwania umowy
2.16.3.Możliwość zmian umowy o zamówienie publiczne
2.16.4.Odstąpienie, rozwiązanie umowy o zamówienie publiczne
2.16.5.Unieważnienie umowy
2.16.6.Zaliczki dla wykonawców
2.17.Dokumentowanie postępowań
ROZDZIAŁ 3.Udzielanie zamówień publicznych przez beneficjentów niebędących
zamawiającymi oraz wydatkowanie środków do 14 tys. euro
3.1.Uwagi ogólne i podstawy prawne
3.2.Komunikat wyjaśniający Komisji Europejskiej dotyczący prawa wspólnotowego
obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie
częściowo objęte dyrektywami w prawie zamówień publicznych
3.2.1.Formalnoprawny status komunikatu
3.2.2.Stosowanie komunikatu
3.2.3.Obowiązek przejrzystości
3.2.4.Zasady szczegółowe
ROZDZIAŁ 4.Kontrola i konsekwencje naruszania przez beneficjentów funduszy
unijnych przepisów dotyczących zamówień publicznych
4.1.Kontrola uprzednia (ex-ante)
4.1.1.Obowiązek poddania się kontroli
4.1.2.Przedmiot kontroli
4.2.Kontrola po przeprowadzonym postępowaniu (ex-post)
4.2.1.Kontrola udzielonych zamówień publicznych na etapie weryfikacji wniosków o
płatność
4.2.2.Kontrola doraźna
4.2.3.Kontrola na zakończenie realizacji projektu
4.2.4.Kontrola na zakończenie realizacji projektu a inne kontrole
4.3.Audyt zewnętrzny
4.3.1.Przesłanki poddania się audytowi
4.3.2.Czas poddania projektu audytowi zewnętrznemu
4.3.3.Cel i efekt poddania realizowanego projektu audytowi zewnętrznemu
4.3.4.Wybór podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny
4.3.5.Kwalifikacje osób przeprowadzających audyt zewnętrzny
4.3.6.Niezależność i bezstronność jako atrybuty przeprowadzającego audyt zewnętrzny
4.3.7.Przeprowadzenie audytu zewnętrznego
4.3.8.Sprawozdanie z przeprowadzonego audytu zewnętrznego
4.4.Niekwalifikowalność wydatków
4.4.1.Pojęcie niekwalifikowalności
4.4.2.Okres kwalifikowalności wydatków
4.4.3.Kwalifikacja podmiotowa
4.4.4.Zakres przedmiotowy
4.4.5.Zgodność z politykami horyzontalnymi
4.4.6.Uznanie wydatku za kwalifikowalny
4.4.7.Niekwalifikowalność jako sankcja za naruszenie przepisów
4.4.8.Niekwalifikowalność a udzielanie zamówień publicznych
4.4.9.Nieprawidłowość
4.4.10.Stopień naruszenia prawa
4.4.11.Aspekt terminologiczny
4.4.12.Podmiot gospodarujący a organy wdrażające i kontrolujące środki z funduszy UE
4.4.13.Instytucje przyznające środki jako beneficjenci
4.5.Korekty finansowe
4.5.1.Powody wprowadzenia systemu korekt finansowych
4.5.2.Zakres przedmiotowy systemu nakładania korekt finansowych
4.5.3.Przeciwdziałanie szkodzie
4.5.4.System nakładania korekt finansowych a definicja legalna nieprawidłowości
4.5.5.Ustalenie wysokości korekty finansowej
4.5.6.Naruszenie dyscypliny finansów publicznych
Orzecznictwo
Bibliografia
220 stron, B5, oprawa twarda