ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROJEKTY EUROPEJSKIE PRAKTYCZNE ASPEKTY POZYSKIWANIA I ROZLICZANIA


TKACZYŃSKI J.W ŚWISTAK M. SZTORC E. / DOTACJI UNIJNYCH

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 108.89 Twoja cena  103,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


•       Jak uniknąć dyskwalifikacji projektu ubiegając się o jego dofinansowanie?

• Jak wygląda praktyczne przygotowanie poszczególnych elementów składowych projektów europejskich?

• Jak stosować środki odwoławcze od negatywnego wyniku oceny projektu?

• W jaki sposób uniknąć niedoszacowania lub przeszacowania budżetu projektu?

• Jak należy przygotować projekt, aby uniknąć problemów na etapie jego wdrażania?

• Jak należy wdrażać projekty europejskie, aby nie zwracać dofinansowania?

 

Autorzy krok po kroku prowadzą Czytelnika po meandrach związanych z przygotowaniem i realizacją projektów europejskich.

Analizują poszczególne obszary, począwszy od etapu wstępnego, czyli przygotowania projektu, aż do jego rozliczenia, kontroli i audytu.

W publikacji omówiono metodologię przygotowania projektu zgodnie z metodą zarządzania cyklem projektu, zawarto wskazówki, jak przygotować wniosek o dofinansowanie, biznesplan, studium wykonalności czy dokonać oceny oddziaływania projektu na środowisko.

W książce wyjaśniono także niejednoznaczne zasady dotyczące pomocy publicznej w realizacji projektów europejskich.


Spis treści:

Wykaz skrótów IX

Rozdział 1. Projekt i jego cechy – o potrzebie i istocie projektowania 1
1.1. Operacjonizacja pojęcia projektu 3
1.2. Projekt i jego elementy składowe 5
1.3. Elementy planowania projektu 11
1.4. Pojęcie zarządzania projektem 15
1.5. Projekty europejskie 18

Rozdział 2. Planowanie projektu – od pomysłu do projektu 23
2.1. Cykl życia projektu – metoda zarządzania cyklem projektu 24
2.1.1. Faza programowania 29
2.1.2. Faza identyfikacji 29
2.1.3. Faza formułowania 30
2.1.4. Faza finansowania, wdrożenia i ewaluacji 31
2.2. Narzędzia metody zarządzania cyklem projektu 36
2.2.1. Analiza interesariuszy 36
2.2.2. Potrzeba realizacji projektu – drzewo problemów 41
2.2.3. Czemu służą projekty? Drzewo celów 52
2.2.4. Analiza strategii 58
2.2.5. Matryca logiczna 61
2.2.6. Formułowanie działań 75
2.2.7. Harmonogram realizacji 81

Rozdział 3. Finansowanie projektu – od projektu do realizacji finansowej 103
3.1. Metody szacowania budżetu projektu 104
3.1.1. Budżet projektu 104
3.1.2. Ogólne zasady w zakresie szacowania kosztów projektu 105
3.1.3. Metody szacowania kosztów 107
3.1.4. Znaczenie właściwego szacowania kosztów dla powodzenia projektu europejskiego 113
3.2. Budżetowanie kosztów projektu (budżet zadaniowy) 115
3.2.1. Koszty w projekcie 115
3.2.2. Przygotowanie budżetu 116
3.2.3. Budżet zadaniowy 120
3.2.4. Koszty bezpośrednie i pośrednie w projekcie 127
3.3. Zarządzanie finansowe projektem 129
3.3.1. Zarządzanie finansowe projektem i jego rola 130
3.3.2. Montaż finansowy 132
3.3.3. Zaliczka czy refundacja kosztów? 136
3.3.4. System przepływów środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach programów operacyjnych 140
3.3.5. Prawo zamówień publicznych oraz zasada konkurencyjności 145
3.3.6. Zakaz podwójnego finansowania 147
3.3.7. Różnice kursowe 148
3.4. Kontrola zarządzania finansowego 149
3.4.1. Kontrola realizacji budżetu 150
3.4.2. Monitorowanie finansowe 151
3.4.3. Zmiany w budżecie projektu 155
3.5. Typy wydatków i ich kwalifikowalność w ramach perspektywy finansowej 2007–2013 158
3.5.1. Kwalifikowalność – pojęcie, warunki
3.5.2. Zasady kwalifikowalności wydatków 160
3.5.3. Wydatki kwalifikowalne i niekwalifikowalne z podziałem na typy 162
3.6. Budżetowanie projektów miękkiego i inwestycyjnego 177

Rozdział 4. Formalne elementy składowe projektu 185
4.1. Fiszka projektowa 186
4.2. Wniosek o dofinansowanie 191
4.2.1. Nabór wniosków oraz ogólne informacje o formie wniosku o dofinansowanie 193
4.2.2. Informacje wymagane we wniosku o dofinansowanie 195
4.2.3. Elementy wniosku o dofinansowanie projektu miękkiego oraz projektu inwestycyjnego 205
4.3. Załączniki – biznesplan, studium wykonalności, ocena oddziaływania na środowisko 212
4.3.1. Biznesplan 213
4.3.2. Studium wykonalności 221
4.3.3. Ocena oddziaływania na środowisko 231
4.4. Umowa partnerska (porozumienie) 249
4.4.1. Partnerstwo projektowe 249
4.4.2. Wybór partnera 253
4.4.3. Rola oraz zakres przedmiotowy umowy partnerskiej (porozumienia) 257
4.4.4. Lider partnerstwa 261
4.5. Promocja projektu 263
4.5.1. Zakres obowiązków informacyjnych i promocyjnych 264
4.5.2. Obowiązek oznaczania projektów 267
4.5.3. Narzędzia i metody promocji 273
4.5.4. Upowszechnianie oraz mainstreaming w projektach innowacyjnych PO KL 282
4.6. Odwołanie od negatywnego wyniku oceny projektu 284

Rozdział 5. Od oceny do ewaluacji projektów 311
5.1. Ocena projektów europejskich 312
5.2. Kryteria oceny i ich znaczenie 314
5.2.1. Kryteria horyzontalne 315
5.2.2. Kryteria formalne 321
5.2.3. Kryteria merytoryczne 324
5.3. Metody analizy danych w kontekście oceny projektów europejskich 329
5.4. Ewaluacja, definicja, znaczenie 333
5.5. Rodzaje ewaluacji 337

Rozdział 6. Wdrażanie projektów – od podpisania umowy do rozliczenia 341
6.1. Umowa o dofinansowanie realizacji projektu 342
6.1.1. Kwestie, jakie reguluje umowa o dofinansowanie projektu 343
6.1.2. Załączniki do umowy 346
6.2. Aspekty organizacyjne (kierownik zespołu, budowanie zespołu projektowego) 348
6.2.1. Kierownik zespołu 349
6.2.2. Struktura organizacyjna 351
6.2.3. Budowanie zespołu projektowego 353
6.2.4. Rozwój zespołu projektowego 358
6.3. Zarządzanie ryzykiem 363
6.3.1. Źródła i rodzaje ryzyka w projekcie 363
6.3.2. Zarządzanie ryzykiem w projekcie 367
6.3.3. Ryzyko w projekcie europejskim 372
6.4. Zarządzanie zmianą (zmiany w projekcie) 374
6.4.1. Przyczyny zmian w projekcie 374
6.4.2. Rola kierownika projektu we wprowadzaniu zmiany 376
6.4.3. Zarządzanie zmianą 377
6.4.4. Zmiany w projekcie europejskim 379
6.5. Monitoring .... 385
6.5.1. Cele i korzyści z monitoringu 385
6.5.2. Wskaźniki monitorowania 388
6.5.3. Narzędzia monitorowania 390
6.6. Rozliczanie rzeczowe i finansowe 395
6.6.1. Wniosek beneficjenta o płatność – ogólne informacje 396
6.6.2. Obowiązek prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów realizowanych w ramach funduszy strukturalnych oraz Funduszu Spójności w okresie programowania 2007–2013 397
6.6.3. Sprawozdawczość rzeczowa 399
6.6.4. Sprawozdawczość finansowa 404
6.7. Kontrola i audyt 420

Rozdział 7. Wspólnotowe zasady dotyczące pomocy publicznej a realizacja projektów europejskich 435
7.1. Definicja pomocy publicznej 436
7.2. Klasyfikacja rodzajów pomocy publicznej 443
7.3. Definicja małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) 447
7.3.1. Kryteria konstrukcyjne definicji MŚP 448
7.3.2. Kryterium niezależności 451
7.3.3. Kryterium pułapu zatrudnienia 462
7.4. Wspólne zasady dotyczące pomocy publicznej 473
7.4.1. Efekt zachęty 473
7.4.2. Kumulacja pomocy publicznej 479
7.4.3. Przejrzystość pomocy 482
7.5. Warunki dopuszczalności wybranych typów pomocy publicznej 484
7.5.1. Pomoc regionalna 485
7.5.2. Pomoc de minimis 493

Aneks 501
Wzór protestu/odwołania 501
Wzór protestu 503
Wzór odwołania 505
Wzór skargi 507
Opis faktury 509
Umowa partnerska (porozumienie) 511
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. (poz. 312) 527
Załącznik do formularza informacji przedstawianych przez wnioskodawcę 538
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z 29 marca 2010 roku (poz. 311) 543
Załącznik do formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 550

Bibliografia 555
Spis tabel 573
Spis rysunków 575
O autorach 577
Indeks rzeczowy 579


598 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022