ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGRESYWNOŚĆ KOMPETENCJE SPOŁECZNE I SAMOOCENA RESOCJALIZOWANYCH


BARTKOWICZ ZD.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 44.80 Twoja cena  42,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agresywność, kompetencje społeczne i samoocena resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości


Celem przedstawionych badań było wyodrębnienie predyktorów przestępczości nieletnich po zakończeniu resocjalizacji instytucjonalnej (teoretyczny) i sformułowanie implikacji dotyczących oddziaływań resocjalizacyjnych w zakresie poszczególnych wymiarów funkcjonowania psychospołecznego wychowanków (praktyczny).

Najważniejsze przesłanie tej pracy zawiera się w pedagogicznym ujęciu podjętego problemu badawczego. Mimo że oparta o przesłanki interdyscyplinarne (kryminologiczne, psychologiczne) jest ona na wskroś pedagogiczna - poczynając od aparatury pojęciowej, argumentacji, eksponowania edukacyjnych aspektów resocjalizacji, po proponowane rozwiązanie odnoszące się do metodyki pracy z jednostkami wykolejonymi społecznie.


Wstęp

ROZDZIAŁ I. Sukces i fiasko resocjalizacji nieletnich
1.1. Wykolejenie społeczne i jego diagnozowanie
1.2. Nieletni jako sprawcy czynów karalnych
1.3. Resocjalizacja zakładowa nieletnich
1.4. Skuteczność resocjalizacji nieletnich
1.4.1. Pojęcie resocjalizacji
1.4.2. Kryteria skuteczności
1.5. Predyktory skutecznej resocjalizacji
1.5.1. Czynniki ryzyka i czynniki ochraniające. Odporność psychiczna
1.5.2. Predyktory recydywy i przestępczości gwałtownej
1.6. Współczesne koncepcje resocjalizacji a zagadnienie jej skuteczności

ROZDZIAŁ II. Funkcjonowanie psychospołeczne nieletnich w aspekcie zadań i efektów resocjalizacji
2.1. Agresywność w obrazie wykolejenia nieletnich i zadań resocjalizacyjnych
2.1.1. Pojęcie i formy agresji
2.1.2. Definicja i klasyfikacja przemocy
2.1.3. Przemoc i agresja w perspektywie sprawcy i ofiary
2.1.4. Teorie agresji i przemocy
2.1.5. Agresja i przemoc w zakładach resocjalizacyjnych
2.1.6. Agresywność i udział w przemocy jako predyktory nieprzystosowania i konfliktu z prawem
2.2. Kompetencje społeczne osób wykolejonych społecznie a zadania resocjalizacyjne
2.2.1. Kompetencje społeczne i ich struktura
2.2.2. Kompetencje społeczne w kontekście procesu wykolejenia i resocjalizacji
2.2.3. Kompetencje społeczne a psychologia pozytywna
2.3. Samoocena w aspekcie wykolejenia i resocjalizacji osób wykolejonych
2.3.1. Pojęcie samooceny i jej struktura
2.3.2. Samoocena jako regulator postępowania
2.3.3. Samoocena a agresja i przestępczość

ROZDZIAŁ III. Metodologia badań własnych
3.1. Problematyka badawcza
3.2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy robocze
3.3. Metoda i techniki badawcze
3.3.1. Skala do Badania Przemocy (SBP)
3.3.2. KwestionariuszNastroje i Humory Bussa i Durkee
3.3.3. Skala Wykolejenia (SW] Brodsky‘ego i O‘Neal-Smotherana w tłumaczeniu Radochońskiego
3.3.4. Kwestionariusz Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak
3.3.5. Skala Samooceny (TSCS) Fittsa
3.3.6. Inwentarz Samowiedzy Wiechnik i Drwala
3.3.7. Kwestionariusz danych osobowych
3.4. Organizacja badań i kryteria doboru grup
3.5. Charakterystyka badanych grup
3.6. Procedura statystyczna

ROZDZIAŁ IV. Agresywność resocjalizowanych nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości
4.1. Przejawianie, doznawanie i ocena przemocy przez nieletnich w świetle badania Skalą do Badania Przemocy (SBP) a ich przestępczość w okresie dorosłości
4.1.1. Percepcja przemocy przez nieletnich i ich rówieśników
4.1.2. Wyniki w SBP a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
4.1.3. Ocena poszczególnych aktów przemocy a przestępczość w okresie dorosłości
4.1.3.1. Rygoryzm - liberalność badanych w ocenie poszczególnych aktów przemocy
4.1.3.2. Ocena poszczególnych aktów przemocy a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym
4.1.3.3. Częstość występowania poszczególnych aktów przemocy w środowisku w ocenie nieletnich i grupy porównawczej
4.1.3.4. Ocena częstości występowania poszczególnych aktów przemocy w otoczeniu a długość pobytu w ośrodku i przestępczość w wieku dorosłym
4.1.3.5. Akty przemocy przejawianej i doświadczanej przez nieletnich i grupę porównawczą
4.1.3.6. Stosowanie i doświadczanie poszczególnych aktów przemocy a pobyt w ośrodku i przestępczość w okresie dorosłym
4.1.4. Bycie sprawcą a ofiarą agresji i przemocy w badanych grupach
4.1.5. Subtypy Sprawca-Ofiara w badanych grupach
4.1.6. Zmienne SBP jako predyktory karalności, aktywności (uporczywości) kryminalnej i rodzaju przestępstwa. Regresja logistyczna
4.1.6.1. Skale SBP jako predyktory przestępczości
4.1.6.2. Wyniki w poszczególnych pozycjach skali A jako predyktory przestępczości
4.1.6.3. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali C jako predyktory przestępczości
4.1.6.4. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali B jako predyktory przestępczości
4.1.6.5. Wyniki w poszczególnych pozycjach Skali D jako predyktory przestępczości
4.1.6.6. Subtypy Sprawca-Ofiara jako predyktory przestępczości. Regresja logistyczna
4.2. Agresywność nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Nastroje i Humory a ich kariera przestępcza w okresie dorosłości
4.2.1. Agresywność nieletnich i grupy porównawczej
4.2.2. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
4.2.3. Wyniki w kwestionariuszu Nastroje i Humory Bussa-Durkee jako predyktory przestępczości - analiza regresji logistycznej
4.3. Zachowania antyspołeczne badanych w świetle badania Skalą Wykolejenia a ich przestępczość w okresie dorosłości
4.3.1. Zachowania antyspołeczne nieletnich i grupy porównawczej -
4.3.2. Wyniki w Skali Wykolejenia a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
4.3.3. Wyniki w Skali Wykolejenia jako predyktory przestępczości - analiza regresji logistycznej
Podsumowanie

ROZDZIAŁ V. Kompetencje społeczne i samoocena nieletnich a ich przestępczość w okresie dorosłości
5.1. Poziom kompetencji społecznych nieletnich w świetle badania kwestionariuszem Kwestionariusza Kompetencji Społecznych (KKS) Matczak a ich przestępczość w okresie dorosłości.
5.1.1. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych badanych nieletnich i grupy porównawczej
5.1.2. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach społecznych nieletnicł a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
5.1.3. Umiejętności społeczne badanych jako predyktory przestępczości - analiza regresji logistycznej
5.2. Samoocena nieletnich mierzona Skalą TSCS Fittsa a ich przestępczość w okresie dorosłości
5.2.1. Samoocena nieletnich oraz grupy porównawczej w świetle badania skalą TSCS Fittsa
5.2.2. Wyniki w skali TSCS Fittsa a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
5.2.3. Wyniki w skali TSCS Fittsa jako predyktory przestępczości - analiza regresji logistycznej
5.3. Samoocena nieletnich w świetle badania Inwentarzem Samowiedzy a ich przestępczość w okresie dorosłości
5.3.1. Samoocena nieletnich i grupy porównawczej
5.3.2. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy a długość pobytu w ośrodku oraz przestępczość w okresie dorosłości
5.3.3. Wyniki w Inwentarzu Samowiedzy jako predyktory przestępczości - analiza regresji logistycznej
Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel i wykresów

Aneks


296 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022