PAŃSTWO PRZEDSIĘBIORSTWO KONSUMENT ASPEKTY MIKRO-I MAKROEKONOMICZNE
Niniejsza publikacja jest kolejnym opracowaniem z serii Debiuty Ekonomiczne,
przygotowanym w formie monografii, na którą składa się piętnaście artykułów
autorstwa studentów działających w studenckich kołach naukowych (SKN) Uniwersytetu
Ekonomicznego w Poznaniu.
Zaprezentowano w nich wyniki badań oraz analizy praktycznych i teoretycznych
problemów gospodarczych zachodzących na poziomach mikro- i makroekonomicznym.
Tytuł przedstawionej monografii –„Państwo, przedsiębiorstwo, konsument –
aspekty mikro- i makroekonomiczne” –znajduje swoje odzwierciedlenie w zasadniczym
podziale publikacji na trzy części poświęcone odpowiednio procesom zachodzącym na
poziomie gospodarki narodowej, przedsiębiorstw oraz konsumentów.
Wprowadzenie
Część I. PAŃSTWO
Michał Wesołek
Bezrobocie a rozwój infrastruktury drogowej w Polsce w latach 1999-2010
Jakub Sawulski
Wzrost zatrudnienia jako warunek rozwoju gospodarczego Polski
Lucyna Jeneralczyk
Funkcjonowanie szarej strefy w Polsce
Kacper Czarnota
Wpływ szoków nominalnych na zatrudnienie
Oliwią Jermanowska
Wpływ integracji krajowego rynku pracy z unijnym na rynek pracy w Polsce w latach
2004-2011
Część II. PRZEDSIĘBIORSTWO
Natalia Maćkowiak
Zarządzanie ryzykiem w warunkach funkcjonowania systemu rozliczeniowego KDPW_CCP
oraz metodologii SPAN
Maciej Martyniuk
Konkurencja a kooperacja na przykładzie polskich portów morskich
Rafał Rybacki
Analiza portfelowa H. Markowitza jako narzędzie racjonalnego inwestowania w
kontekście efektywności informacyjnej rynku kapitałowego
Marek Jarzęcki
Problemy zastosowania metod wyznaczania optymalnej struktury kapitału
Łukasz Dekier
Optymalizacja linii produkcyjnej przy użyciu narzędzi lean management
Część III. KONSUMENT
Grzegorz Niklas, Natalia Piechota, Adam Przewoźny
Zachowania nabywców w czasie wolnym w Poznaniu
Małgorzata Marcinkowska
Rola marki w decyzjach nabywczych konsumentów i jej wpływ na funkcjonowanie
branży cukierniczej w Polsce na przykładzie marki Wedel
Sandra Chmielarz
Wpływ merchandisingu na zachowania nabywców produktów FMCG
Katarzyna Kluczyńska, Julia Juchimiuk
Antybakteryjne właściwości wybranych preparatów i produktów probiotycznych
Julia Juchimiuk, Katarzyna Kluczyńska
Jakość mikrobiologiczna żywności minimalnie przetworzonej na przykładzie
kiełków rzodkiewki
244 strony, B5, oprawa miękka