PODSTAWY MARKETINGU TERYTORIALNEGO
Uniwersalna koncepcja marketingu znajduje swe zastosowanie nieomal w każdej dziedzinie
życia gospodarczego i społecznego. Czerpanie z zasobów wiedzy marketingowej stało się
faktem i jednocześnie koniecznością również w przypadku terytoriów. Wyodrębniony w
ten sposób marketing terytorialny przybiera w praktyce różne formy: od aplikacji
najprostszych narzędzi promocji po skomplikowany proces kreowania marki terytorium. Ich
skuteczne i efektywne wykorzystanie w procesie osiągania celów terytoriów wymaga jednak
solidnych podstaw teoretycznych i kompleksowego ujęcia.
Przygotowany podręcznik prezentuje, systematyzuje i jednocześnie poszerza
podstawową wiedzę z zakresu marketingu terytorialnego, objaśniając pojęcia,
zależności, metody, techniki i uwarunkowania z nim związane.
Rozważania teoretyczne uzupełniają i ilustrują liczne przykłady oraz
analizy z praktyki marketingu miast, regionów i państw zarówno polskich, jak i
europejskich oraz amerykańskich.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I
Istota, źródła i ewolucja marketingu terytorialnego
Rozdział II
Terytorium jako specyficzny produkt.
Rozdział III
Konkurencja a konkurencyjność jednostek terytorialnych
Rozdział IV
Rola i pozycja strategii marketingowej w strukturze strategii jednostki
terytorialnej
Rozdział V
Możliwości segmentacji w wyborze docelowych podmiotów działań
marketingowych w jednostkach terytorialnych
Rozdział VI
Wizerunek, marka i pozycjonowanie jednostki terytorialnej
Rozdział VII
Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu
terytorialnym .
Rozdział VIII
Promocja w marketingu terytorialnym
Rozdział IX
Struktura narzędzi marketingu terytorialnego i tendencje ich rozwoju
Rozdział X
Uwarunkowania skuteczności i efektywności zastosowania marketingu w
jednostkach terytorialnych
Literatura
185 stron, B5, oprawa miękka