PODSTAWY MARKETINGU ZADANIA I STUDIA PRZYPADKÓW
Celem prezentowanej publikacji, przygotowanej przez pracowników Katedry Marketingu
Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jest wykształcenie w czytelniku
umiejętności podejmowania trafnych decyzji w procesie kierowania przedsiębiorstwem oraz
uświadomienie istnienia współzależności pomiędzy odpowiednio skonstruowanymi
elementami strategii marketingowej a sukcesem firmy.
Zaletą książki jest możliwość praktycznego wykorzystania zawartych w niej
informacji. Dzięki stworzeniu modelowych sytuacji, które symulują realne rynkowe
wyzwania, z którymi zmagają się firmy na całym świecie, publikacja umożliwia
wykształcenie stosownych umiejętności, a także pozwala na badanie różnych
scenariuszy wydarzeń.
Opracowanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich przedstawia studia
przypadków firm polskich i zagranicznych, dostarczając informacji o sposobie
zorganizowania wnętrza przedsiębiorstwa (zasobach, strukturze organizacyjnej itp.),
branży, w jakiej funkcjonuje (klientach,dostawcach, konkurentach itp.) oraz mechanizmach
interakcji zachodzących pomiędzy nimi. Ta część jest kontynuacją publikacji pt.
Podstawy marketingu. Studia przypadków, jednak zawarte w niej dane zostały
zaktualizowane i wzbogacone o nowe fakty, dzięki czemu uwzględniają trudny dla firm
okres w światowej gospodarce, którym był kryzys finansowy
WSTĘP 5
STUDIA PRZYPADKÓW
1. CLUB MED (Milena Rataj czak-Mrozek)
2. LUDWIK (A leksandra Hauke-Lopes) 19
3. LPP S.A. (Milena Rataj czak-Mrozek) 27
4. FRUGO (Aleksandra Hauke-Lopes)
5. MARWIT (Aleksandra Hauke-Lopes) 49
6. STRATEGIE CENOWE LINII LOTNICZYCH (Aleksandra Hauke-Lopes) 57
7. COLGATE-PALMOLIVE (Adam Dymitrowski) 69
8. AVON (Adam Dymitrowski) 75
ZADANIA
9. ZACHOWANIE NABYWCÓW (Adam Dymitrowski) 81
10. ZARZĄDZANIE PORTFELEM NABYWCÓW NA PRZYKŁADZIE WYDAWNICTWA PRASOWEGO
(Łukasz Malys) 83
11. FIRMA MEBLOWA „PINOKOLINO" (Adam Dymitrowski) 87
12. PRODUKT NA MIARĘ POTRZEB - POMYSŁ NA WŁASNY BIZNES - WARSZTATY
(Milena Rataj czak-Mrozek) 91
13. KREOWANIE MARKI PRODUKTU (Łukasz Malys) 97
14. PROMOCJA KLUBU (Adam Dymitrowski) 101
15. USTALANIE CENY PRODUKTU WPROWADZANEGO NA RYNEK (Łukasz Małys) 103
16. NEGOCJACJE NA RYNKU B2B (Łukasz Malys) 107
17. ORGANIZACJA IMP PREZY PLENEROWEJ - WARSZTATY (Milena Rataj
czak-Mrozek) 113
18. LODOWE UCIECHY (Adam Dymitrowski) 121
121 stron, oprawa miękka