TRENDY I KONCEPCJE W MARKETINGU I SPRZEDAŻY BUSINESS-TO-BUSINESS
Zeszyt Naukowy Trendy i koncepcje w marketingu i sprzedaży business-to-business
realizuje idee Centrum B2B poprzez zebranie rozważań i wyników badań prowadzonych na
polskich uczelniach.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja najnowszych poglądów polskiego
środowiska naukowego na marketing i sprzedaż w relacjach business-to-business.
Zeszyt składa się z 28 artykułów obejmujących zarówno naukowe, jak i empiryczne
dylematy związane z marketingiem i sprzedażą na rynku business-to-business. Artykuły
zostały podzielone na trzy merytorycznie wydzielone części: zarządzanie sprzedażą,
działania marketingowe oraz relacje i powiązania sieciowe na rynku B2B. Problematyka
poruszana w artykułach świadczy o dużej rozległości obszarów badawczych, jakimi
zajmują się ich autorzy na uczelniach o profilu zarówno ekonomicznym, jak i
technicznym.Jesteśmy przekonani, że podjęta w artykułach dyskusja w gronie wybitnych
specjalistów z tego zakresu stanie się inspiracją do dalszych badań w obszarze
marketingu i sprzedaży na rynku business-to-business i przyczyni się do lepszego
poznania oraz rozwoju tej dziedziny na polskich uczelniach.
Wstęp (Zygmunt Waśkowski, Marek Zieliński) 7
ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ W PRZEDSIĘBIORSTWACH PRZEMYSŁOWYCH
Tomasz Heryszek
Ewolucja czy rewolucja. Komunikacja biznesowa na rynku B2B w Polsce w dobie
procesu cyfryzacji
Aleksandra Kaniewska-Sęba, Przemysław Niewiadomski
Doskonalenie kompetencji menedżerów sprzedaży w przedsiębiorstwach
przemysłowych (w świetle badań)
Marek Kruk
Relacje innowator — nabywca w procesie dyfuzji innowacji na rynku B2B
Joanna Krygier
Zastosowanie systemów wieloagentowych w procesach zaopatrzenia i dystrybucji na
rynku B2B
Stanisław Pilarski
Kompetencje sprzedawców w sektorze B2B w ocenie klientów
Mariusz Szuster
Strategia sprzedaży a organizacja przepływów w łańcuchach dostaw ze
szczególnym uwzględnieniem struktury dystrybucji
Łukasz Świerżewski
Edukacja jako strategia budowy wartości klientów na rynku B2B. Wyniki badań
DZIAŁANIA MARKETINGOWE PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKU B2B
Dariusz Dąbrowski
Badania marketingowe a nieformalne sposoby gromadzenia informacji rynkowych przy
kształtowaniu nowych produktów w przedsiębiorstwach wysokiej techniki
Marcin Gębarowski
Udział w targach jako forma aktywności marketingowej na rynku usług
logistycznych
Magdalena Grębosz
Zarządzanie markami lokalnymi na rynku B2B w Polsce przez francuskich inwestorów
Izabela Michalska-Dudek
Zastosowanie programów lojalnościowych na rynku business-to-business w turystyce
Arnold Pabian
Zrównoważony marketing na rynku przedsiębiorstw
Katarzyna Pawlak-Kołodziejska
Znaczenie działań public relations w procesie kształtowania relacji z klientami
na rynku B2B
Maciej Schulz
Determinanty lojalności klientów na rynku B2B
Janusz Signetzki
Uwarunkowania realizacji koncepcji marketingu partnerskiego na rynku budowlanym w
Polsce
Magdalena Sobocińska
Rola komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie funkcjonującym na rynku B2B
Beata Tarczydło
Budowanie wizerunku marki na rynku B2B
Piotr Zawadzki
Działalność wydawców prasy codziennej w opinii reklamodawców
RELACJE I POWIĄZANIA SIECIOWE NA RYNKU B2B
Maciej Brzozowski
Design management w układzie sieci przedsiębiorstw
Lidia Danik, Joanna Żukowska
Wpływ niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów B2B na rozwój
innowacji
Filip Januszewski, Justyna Lewandowska
Przepływ wiedzy w łańcuchach dostaw
Miłosz Łuczak
Znaczenie czynnika czasu w relacjach przedsiębiorstw podczas procesu
internacjonalizacji
Łukasz Małys
Wpływ kooperencji na sukces rynkowy małych i średnich przedsiębiorstw
Renata Oczkowska
Dobór partnera jako przesłanka sukcesu w offshore outsourcing
Jarosław Plichta
Instytucjonalne uwarunkowania kooperacji na rynkach B2B
Aleksandra Radziszewska
Problemy komunikacji międzykulturowej w marketingowych relacjach business-
to-business
Marek Rawski
Diagnoza stanu relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami na rynku na rynku B2B
metodą refleksji strategicznej
294 stron, B5, oprawa miękka