ZARZĄDZANIE MARKĄ
We współczesnej gospodarce uwarunkowanej procesami globalizacyjnymi, dynamicznym
rozwojem technologii, zmianami w zachowaniach nabywców oraz wysokim poziomem konkurencji
ważne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstw ma wizerunek i siła marki. Problemy
związane z umiejętnym kreowaniem marki i zarządzaniem nią nie dotyczą już tylko
rynków dóbr konsumpcyjnych, ale coraz częściej są widoczne na rynkach usług, na
rynkach nowej technologii oraz na rynkach dóbr przemysłowych. Zatem właściwe
wykorzystanie strategii zarządzania marką jest zdeterminowane możliwościami adaptacji
narzędzi wspomagających proces zarządzania, a także specyficznymi potrzebami i
oczekiwaniami klientów. Tym samym klasyczne ujęcie problematyki zarządzania marką
wymaga umiejętnego dostosowania w zależności od charakteru rynku, którego dotyczy.
Celem podręcznika jest syntetyczne przedstawienie podstawowych zagadnień
związanych z budową i funkcjonowaniem marki wraz z uwzględnieniem narzędzi
wspomagających proces zarządzania.
Zawarte w nim treści koncentrują się na wyjaśnieniu i systematyzowaniu licznych
pojęć związanych z marką ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wizerunku marki dla
przedsiębiorstwa w różnych obszarach działalności.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów wszystkich kierunków studiów
ekonomicznych.
WSTĘP
1.POJĘCIE, ISTOTA I FUNKCJE MARKI
1.1.Ewolucja i istota pojęcia marki
1.2.Zależności pomiędzy marką a produktem
1.3.Funkcje marki i korzyści, jakie daje jej posiadanie
1.4.Co można oznaczyć marką?
1.5.Rodzaje marek
2.WIZERUNEK I TOŻSAMOŚĆ MARKI
2.1.Istota i znaczenie wizerunku marki
2.2.Znaczenie i elementy tożsamości marki
2.3.Uwarunkowania wizerunku marki
3.WARTOŚĆ, SIŁA I KAPITAŁ MARKI
3.1.Istota wartości w marketingu
3.2.Siła marki
3.3.Elementy kapitału marki
3.4.Metody finansowej wyceny wartości marki
4.POZYCJONOWANIE MARKI
4.1.Istota pozycjonowania marki
4.2.Narzędzia pozycjonowania marki
4.3.Strategie pozycjonowania marki
4.4.Stwierdzenia pozycjonujące
5.STRATEGIE ZARZĄDZANIA MARKĄ
5.1.Strategia kreowania nowych marek
5.2.Strategia rozszerzania marki
5.3.Strategia licencjonowania i franchisingu marki
6.ZASTOSOWANIE KONCEPCJI ZARZĄDZANIA MARKĄ
6.1.Marka na rynku dóbr przemysłowych
6.2.Marka produktów technologicznych
6.3.Marka usług
6.4.Marka handlowa
6.5.Marka w małych przedsiębiorstwach
6.6.e-marka
6.7.Marka terytorialna
BIBLIOGRAFIA
139 stron, B5, oprawa miękka