OPAKOWANIE JEDNOSTKOWE W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW
Podręcznik porusza problem roli opakowania jednostkowego jako ważnego komunikatu
rynkowego wykorzystywanego w działaniach marketingowych przedsiębiorstw.
Autorki zwracają uwagę na to, w jaki sposób firmy mogą skutecznie wykorzystywać
opakowania w swojej działalności rynkowej.
Jest to cenna wiedza zwłaszcza dla osób zajmujących się opracowywaniem
strategii związanych z produktem, jego ceną, dystrybucją i promocją.
Szczególny akcent położony został na rolę opakowań w tworzeniu image’u firmy.
Wstęp
1. Opakowania, funkcje i klasyfikacja
1.1. Pojęcie opakowania
1.2. Funkcje opakowań
1.3. Klasyfikacja opakowań
2. Rola opakowań jednostkowych w komunikacji rynkowej
2.1. Komunikacja rynkowa
2.2. Charakterystyka wybranych znaków opakowań jednostkowych
2.2.1. Wielkość opakowania
2.2.2. Kształt opakowania
2.2.3. Wygoda użytkowania opakowanych produktów
2.2.4. Barwa
2.2.5. Znaki językowe
2.2.6. Znaki ikoniczne
2.2.7. Inne możliwości wykorzystania opakowań jednostkowych w komunikacji rynkowej
2.3. Klasyfikacja systemu znaków warstwy wizualnej opakowań
3. Wykorzystanie opakowań w działaniach marketingowych przedsiębiorstw
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Znaczenie opakowań w działaniach strategicznych przedsiębiorstw.
3.3. Rola i miejsce opakowań w strategiach produktowo-rynkowych
3.3.1. Strategia penetracji rynku
3.3.2. Strategia rozwoju produktu
3.3.3. Strategia rozwoju rynku
3.4. Rola i miejsce opakowań w strategiach osiągania przewagi konkurencyjnej
3.5. Możliwości wykorzystania opakowań produktów w działaniach komunikacyjnych
przedsiębiorstw
3.5.1. Rola i znaczenie opakowań w promocji sprzedaży
3.5.2. Opakowanie w działaniach reklamowych i public relations
4. Proces kształtowania warstwy wizualnej opakowania produktu konsumpcyjnego
4.1. Uwarunkowania procesu rozwoju opakowania
4.2. Etapy procesu kształtowania opakowania
4.3. Badania marketingowe w procesie kształtowania warstwy wizualnej opakowania produktu
4.4. Projektowanie opakowań dla wybranych segmentów rynku
4.5. Proces rozwoju opakowania produktu konsumpcyjnego - przykład praktyczny
Wykorzystana literatura
133 strony, B5, oprawa miękka